با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
لکسوس LX570 ؛ ویدیوی معرفی و مشخصات فنی
عکس : لکسوس LX570
.

درباره لکسوس LX570

لکسوس LX570 یکی از جذاب ترین محصولات نشان لکسوس به حساب می آید. لکسوس به عنوان بازوی لوکس ساز تویوتا برای تولید خودروهای لوکس و پرمیوم به میدان آمد تا حریفی جدی برای نشان های آلمانی باشد. اما در بین مدل های لکسوس همیشه مدل LX گل سرسبد محصولات این نشان بوده است. چراکه این خودرو بر اساس شاسی بلند افسانه ای تویوتا یعنی لندکروزر ساخته شده است.



تاکنون چهار نسل از لکسوس به بازار معرفی شده است. اولین نسل آن با نام LX450 و بر اساس تویوتا لندکروزر اتاق ۸۰ به بازار آمد. پس از آن مدل های LX 470 و LX 570 بر اساس لندکروزرهای اتاق ۱۰۰ و ۲۰۰ عرضه شدند. آخرین نسل از این مدل لکسوس هم LX 600 است که بر مبنای لنکروزر اتاق ۳۰۰ توسعه داده شده است. لکسوس LX 570 تنها مدل از سری LX است که در بازار ایران با تعداد بالا و بصورت وارداتی عرضه شد و ما در این مقاله نسل سوم SUV لوکس ژاپنی را بررسی می کنیم.

طراحی و ابعاد بدنه

این شاسی بلند لوکس بر مبنای لندکروزر اتاق ۲۰۰ طراحی شده و این یعنی با یک SUV بزرگ طرف هستیم که ظاهری پر قدرت دارد. در جلو چراغ ها به سبک طراحی ها آن زمان لکسوس بصورت پهن و کشیده طراحی شده اند. جلوپنجره کرومی در وسط هماهنگی خوبی با طراحی چراغ ها دارد و نشان لکسوس در وسط بیانگر آن است که با یک ژاپنی پرمیوم طرف هستیم. خطوط طراحی به کلی شبیه به همان چیزی است که در لندکروزر دیده می شد و در نمای جانبی تفاوت به حداقل می رسد.

در عقب هم چراغ ها به سبک تویوتا لنکروزر پهن است اما گرافیک متفاوت در آن ها باعث شده تا لکسوس LX 570 کاملا از لندکروزر اتاق ۲۰۰ متمایز باشد. طراحی خاص در قسمت سپر و همچنین کروم کاری های خاص باعث شده تا LX 570 را به راحتی در بین لندکروز ها همرده اش بشناسید. با یک SUV فول سایز طرف هستیم پس این خودرو ابعاد بسیار بزرگی دارد. در این خودرو ۵,۰۰۵ میلیمتر طول، ۱,۹۷۰ میلیمتر عرض، ۱,۸۶۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلیمتری را داریم. این ابعاد بیانگر آن است که لکسوس LX 570 شاسی بلندی غول پیکر است که بواسطه فاصله محوری زیاد، فضای کابین قابل قبولی هم دارد.

مشخصات فنی لکسوس LX570

زیر کاپوت لکسوس LX570 یک پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 را داریم که از آن موتورهای تنفس طبیعی و دوست داشتنی است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۳۶۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به تمام چرخ ها می رسد. با یک آفرودر لوکس طرف هستیم پس طبیعتا تنظیمات برقی کمک سبک و سنگین را در این خودرو داریم تا مثل لندکروزر برای LX هم ناممکنی وجود نداشته باشد.

در این خودرو سیستم تنظیم ارتفاع بادی را داریم و علاوه بر آن امکاناتی مثل کرال کنترل و ترن اسیست turn assist هم در لکسوس LX570 دیده می شوند. با این امکانات در این SUV شما هم راحتی را دارید و هم توانایی های بسیار خوب آفرودی. حجم باک در این شاسی بلند ۹۳ لیتر است و مصرف ترکیبی ۱۴.۸ لیتری برای آن ثبت می شود. در جلو سیستم تعلیق از نوع دابل ویشبون است و در عقب سیستم مستقل چند اتصاله یا مولتی لینک را داریم. پس عملا LX570 یک شاسی بلند بزرگ، پر مصرف، قدرتمند و البته راحت است که هرآنچه از یک SUV بخواهید به شما می دهد.

برند لکسوس
مدل LX570
کلاس بدنه شاسی بلند
سال تولید ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱
حجم موتور ۵۶۶۳ سی سی
تعداد سیلندر ۸
تعداد سوپاپ ۳۲
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۳۶۲ تا ۳۸۳ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ تا ۵۴۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۶ و ۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو دابل ویشبون بادی
تعلیق عقب مولتی لینک بادی
طول ۵۰۰۵ میلی متر
عرض ۱۹۷۰ میلی متر
ارتفاع ۱۸۶۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی متر
وزن ۲۶۸۵ کیلوگرم
حجم باک ۹۳ لیتر
مصرف سوخت ۱۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۸۵/۶۰R18
برند نشان مادر لکسوس
کشور سازنده ژاپن

مزایا و معایب لکسوس LX570

مزایا کیفیت بالای ساخت - استهلاک کم - شتاب مناسب - کابین ساکت - توانایی حرکتی بالا - امکانات رفاهی و ایمنی خوب
معایب مصرف سوخت زیاد - قطعات گران قیمت

کابین و امکانات LX570

با لوکس ترین شاسی بلند ژاپنی طرف هستیم پس جای تعجب ندارد که بهترین متریال را در داخل ببینم. روکش چرم طبیعی در صندلی و رودری ها به کار رفته و چوب طبیعی روی فرمان و داشبورد کار شده است. در وسط لکسوس LX570 یک یخچال را داریم که نوشیدنی شما را کاملا خنک می کند و صندلی ها طوری طراحی شده تا راحت ترین سواری را با این شاسی بلند لوکس تجربه کنید. در وسط یک صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد و کلاستر از نوع عقربه ای است.

دسته دنده در وسط از نوع مکانیکی است و پشت آن سیستم های تنظیم ارتفاع، تنظیم حالت رانندگی و تنظیمات مربوط به دنده سبک و سنگین قرار دارند. در ردیف دوم هم صندلی های راحت با روکش چرم را داریم و یک صفحه نمایش باز شونده از سقف برای سرنشینان عقب طراحی شده است. این صفحه نمایش به صورت تکامل یافته تر امروز در نسل جدید سری ۷ ب ام و دیده می شود. نکته مهم در مورد ردیف دوم لکسوس LX570 این است که یک پنل مستقل تهویه در این قسمت با دو کانال دیده می شود و این یعنی در مجموع در این SUV لوکس تهویه چهار کاناله اتوماتیک را داریم.

این لوکس ترین شاسی بلند ژاپنی است پس در داخل کابین انبوهی از امکانات را داریم. شما می توانید لیست کامل امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی این خودرو ببینید.

رقبای لکسوس LX570

در بازار جهانی می توان خودروهای نظیر مرسدس بنز G کلاس، رنجروور، لینکلن نویگیتور، کادیلاک اسکلید و مرسدس بنز GLS به عنوان رقبای این شاسی بلند در نظر گرفت. اما در ایران عملا لکسوس LX570 هیچ رقیبی در حد و اندازه های خودش ندارد. این بدون رقیب بودن و ممنوعیت واردات باعث شده تا قصر مجلل لکسوس امروز در بازار قیمتی نجومی داشته باشد. البته همانند لندکروزر برای این خودرو هم با هر قیمتی مشتری به خصوصش وجود دارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین