با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیفون ۱۵ پرو اولترا از سنسور تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری بهره خواهد برد
عکس : آیفون ۱۵ پرو اولترا

گزارش‌های اولیه پیرامون سری آيفون ۱۵ ادعا کرده‌ بودند که نسخه پرمیوم این سری پرچمدار برای اولین بار با نام تجاری آیفون ۱۵ اولترا عرضه خواهد شد و دیگر خبری از پسوند پرو مکس نخواهد بود. از سوی دیگر، برخی از منابع معتبر خبری ضمن رد این ادعا اعلام کردند که پرچمدار پرمیوم اپل همچنان آیفون ۱۵ پرو مکس نام خواهد داشت.

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته که نام اولترا را برای گوشی پرچمدار خود انتخاب کند. در این راستا، یکی از اعضای اصلی وبسایت اپل‌اینسایدر (AppleInsider) به نام اندرو اوهارا با نقل قول از منابع معتبر خبری اذعان داشته که پرچمدار اپل با نام آیفون ۱۵ اولترا روانه بازار خواهد شد. در واقع، اپل قصد دارد با استفاده از نام اولترا تفاوت‌های بین دو مدل پرو سری آیفون ۱۵ را بیشتر از قبل مشخص کند.

چندی پیش، گزارشی منتشر شد مبنی بر این که آیفون ۱۵ اولترا به سنسور تله‌فوتو با زوم ۵ یا ۶ برابری مجهز خواهد شد. آقای اوهارا حالا اعلام کرده که این گوشی از سنسور تله‌فوتو با زوم ۱۰ برابری برخوردار خواهد شد که آن را به رقیب مستقیم گلکسی اس ۲۳ اولترا بدل می‌سازد. البته هنوز مشخص نیست که آیا اپل از سنسور اختصاصی با زوم ۱۰ برابری استفاده خواهد کرد و یا از کراپ سنسور برای دستیابی به بزرگنمایی ۱۰ برابری بهره خواهد برد.

مطابق انتظار، آیفون ۱۵ اولترا دارای نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی و باتری حجیم‌تر خواهد بود. جدا از این تفاوت‌ها، هر دو مدل پرو سری آیفون ۱۵ از فریم تیتانیومی، دکمه جدید اکشن و تراشه ۳ نانومتری A17 بایونیک برخوردار خواهند شد. نمایشگر آیفون ۱۵ اولترا همچنین احتمالا درخشان‌تر از نسل قبلی خواهد بود.

شایان ذکر است که سری آیفون ۱۵ پرو با حاشیه نمایشگر نازک‌تر و لنزهای جدید دوربین همراه خواهد شد. شایعه‌ای اخیرا ادعا کرد که حافظه داخلی پایه نسل جدید پرچمدار اپل به ۲۵۶ گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد و مدل‌های با حافظه ذخیره‌سازی بیشتر از رم ۸ گیگابایتی استفاده خواهند کرد.

در نهایت باید اشاره کرد که آیفون ۱۵ پرو و آيفون ۱۵ اولترا احتمالا با افزایش قیمتی ۱۰۰ و ۲۰۰ دلاری روانه بازار خواهند شد. در این رابطه، به نظر می‌رسد نام جدید پرچمدار اپل می‌تواند توجیهی برای قیمت بالاتر آن باشد چرا که پسوند اولترا نشان می‌دهد که این گوشی در مقایسه با نسخه‌های پرو مکس قبلی پرمیوم‌تر است و از ویژگی‌های بهتری بهره می‌برد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین