با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
جوانان کره‌ای اپل را به سامسونگ ترجیح می‌دهند! نتیجه غیرمنتظره یک نظرسنجی
عکس : جوانان کره‌ای اپل را به سامسونگ ترجیح می‌دهند

بر اساس یک گزارش جدید که در کره جنوبی انجام شده است، مشخص شد که جوانان زیر 30 سال کره جنوبی دستگاه‌های اندرویدی خود را کنار گذاشتند و به آیفون روی آورده‌اند.

این در حالی است که شرکت کره‌ای سامسونگ از سال‌های گذشته در کره جنوبی به فعالیت می‌پردازد و طرفداران زیادی دارد؛ با این وجود، در این کشور آمار استفاده از آیفون رو به افزایش است.

طبق تحقیقات، 85 درصد از مردم کره جنوبی از گوشی‌های اندروید به عنوان اولین گوشی خود استفاده کردند. با این حال، این گزارش خاطرنشان می‌کند که 53 درصد از آنها اکنون از آیفون استفاده می‌کنند.

92 درصد از افراد زیر 30 سال در کره جنوبی که اولین گوشی آنها آیفون بود، به پلتفرم دیگری رجوع نکرده و همچنان از آیفون استفاده می‌کنند. 76 درصد از این جامعه آمار ی گفته‌اند که تمایلی به استفاده از گوشی اندرویدی در آینده ندارند.

در این بین، 52 درصد از آنها طراحی گوشی‌های اندرویدی را عاملی برای رها نکردن آیفون دانسته‌اند؛ در حالی که 29 درصد از این افراد عملکرد نه چندان مناسب دستگاه‌های اندرویدی را دلیل این امر می‌دانند.

در ادامه این گزارش اشاره می‌شود که در کره جنوبی از شرکت‌های محلی مانند سامسونگ و ال‌جی حمایت فراوانی می‌شود. در این تحقیق مشخص شد که بسیاری از افراد زیر 30 سال گوشی اندرویدی را به عنوان اولین گوشی هوشمند خود می‌خرند، چون این افراد معمولا به پدر و مادر خود وابسته هستند و توان خرید آنها نیز اهمیت فراوانی در این مسئله داشته است.

یکی از سوالاتی که در این نظرسنجی مطرح شده بود، این است که چرا به عنوان اولین گوشی خود، یک دستگاه اندرویدی را خریداری کردید! بیشتر افراد پاسخ دادند که علت این امر، توصیه افراد یا خانواده بوده است.

پس چرا همین افراد کمی بعد از اندروید به آیفون روی آوردند؟ 32 درصد از افراد گفتند که علت این امر عملکرد بهتر گوشی‌های آیفون است، 31 درصد نیز تاثیرگذاری برند اپل را دلیل این ماجرا دانسته‌اند. همچنین گوشی‌های آیفون می‌توانند انتظار کاربران از دوربین را برطرف کنند.

البته افراد زیادی نیز هستند که به دلایل مختلفی از آیفون به اندروید روی آورده‌اند. بیش از نیمی از این افراد گفتند که به دلیل ویژگی‌های کاربردی آسان مانند ویژگی پرداخت موبایلی Samsung Pay و رابط کاربری جذاب و کاربردی، به سمت اندروید آمدند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین