با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اشتباهات سیستم تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باعث شده تا آمار تماس با اورژانس‌ها افزایش یابد
عکس : اشتباهات سیستم تشخیص تصادف آیفون ۱۴ باعث شده تا آمار تماس با اورژانس‌ها افزایش یابد
.
قابلیت Crash Detection روی آیفون ۱۴، اپل واچ سری ۸، نسل دوم اپل واچ SE و اپل واچ الترا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات به حساب می‌آید، اما ظاهرا اشتباهات این سیستم در تشخیص اشتباه بروز تصادف، میزان تماس‌های بی‌جهت با اورژانس را تا ۵ برابر افزایش داده است. فستیوال Bonnaroo تعطیلات هفته گذشته در منچستر و تنسی برگزار شد و بیش از ۸۰ هزار نفر در آن شرکت کردند. این فستیوال به خودی خود از عجایب روزگار به حساب می‌آید و قابلیت تشخیص تصادف اپل، موضوع را بغرنج‌تر کرد.

سازمان اورژانس به صورت ناخودآگاه متوجه تماس‌های اشتباه از سوی افرادی که در این مراسم شرکت کرده و مشغول حرکت‌های موزون بودند، شدند. این موضوع توسط آقای اسکات لیدوک، مدیر مرکز تماس اورژانس گزارش شده است.

اولین نفراتی که این تماس از دیوایس آن‌ها صورت گرفت، با اپل تماس گرفته و موضوع را گزارش دادند و به این ترتیب مهندسانی از سوی این شرکت آمریکایی فرستاده شدند تا موضوع را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و مشکل ایجاد شده را حل و فصل کنند.

دپارتمان پلیس شهر منچستر به شرکت کنندگان در این فستیوال توصیه کرد تا به صورت موقت، این قابلیت را روی دیوایس خود غیر فعال کنند. به گزارش آقای لیدوک چنین اقدامی باعث شد تا حجم تماس‌های بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

از زمان ارائه این قابلیت روی محصولات یاد شده، اپل بارها الگوریتم تشخیص آن را دچار تغییرات کرد تا میزان تماس‌های اشتباه به حداقل دفعات کاهش پیدا کند. تماس‌های اشتباه از سوی اسکی سواران یا افرادی که به موسسات تفریحاتی مراجعه می‌کردند، بارها موجب مورد سرزنش قرار گرفتن کمپانی اپل شده است!

یکی از بزرگ‌ترین اهداف این ویژگی، تشخیص تصادف و تماس با مخاطبین اورژانسی شما است. به این ترتیب شما تنها ۲۰ ثانیه فرصت نیاز دارید تا به نوتیفیکیشن دریافتی واکنش نشان دهید، در غیر این صورت تماس با اورژانس و مخاطبین اضطراری برقرار شده و لوکیشن محل تصادف برای آن‌ها ارسال می‌شود.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین