با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کلاهبرداران با بازگرداندن آیفون‌های تقلبی به اپل 12 میلیون دلار ضرر زدند
عکس : آیفون‌ تقلبی

کلاهبرداری با وعده فروش آیفون در تمام دنیا وجود دارد و ما قبلاً شاهد این نوع کلاهبرداری ‌ها بوده‌ایم، اما در این مورد خاص اتفاقی عجیب رخ داده است. پنج نفر به کلاهبرداری با مشارکت در طرح بازگرداندن آیفون‌های جعلی متهم شده‌اند، اما این پایان کار نیست و اپل متحمل خسارتی چند میلیون دلاری شده است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو به گزارش «9To5Mac»، در واقع برخی افراد مدل‌های تقلبی آیفون را به اپل استور می‌بردند و ادعا می‌کردند که دستگاه آن‌ها معیوب است؛ در نتیجه درخواست یک دستگاه جایگزین می‌کردند. اپل این دستگاه‌ها را با یک محصول جدید جایگزین می‌کرد که کلاهبرداران می‌توانستند آن را بفروشند. گفته می‌شود این روش 16,000 بار انجام شده است، ظاهراً این دستگاه‌ها تقلبی بودند، اما بسیار شبیه به دستگاه‌های اورجینال به‌نظر می‌رسیدند و کارمندان اپل متوجه این موضوع نمی‌شدند.

برآوردها نشان می‌دهند که زیان اپل از این کلاهبرداری، حداقل 12.3 میلیون دلار است. دستگاه‌های بازگردانده‌شده عمدتاً شامل آیفون و آیپد بودند. بر اساس کیفرخواست، این طرح از دسامبر 2014 تا مارس 2024 با هماهنگی گروه‌هایی در چین که دستگاه‌های تقلبی از آن کشور تهیه شده بودند، اجرا شد.

شگرد اصلی متهمان در کلاهبرداری از اپل

مدل‌های جعلی، از شماره‌های شناسایی سرقت‌شده استفاده می‌کردند که باعث می‌شد گوشی‌ها واقعی و تحت پوشش ضمانت AppleCare به‌نظر برسند. این اتفاق، افرادی را که مالک حقیقی این شناسه‌ها بودند از دریافت حق تعمیرات گارانتی قانونی محروم کرده است، زیرا سیستم‌های اپل در هنگام معاوضه گوشی‌های جعلی، این شناسه‌ها را پردازش کرده بودند.

ظاهراً افرادی که آیفون‌های تقلبی به فروشگاه‌های Apple داده بودند، از آدرس‌ها و نام‌های مستعار جعلی، اجاره صندوق‌های پستی و سایر تاکتیک‌ها استفاده می‌کردند. این پرونده اکنون به محاکمه می‌رود؛ اگر متهمان مجرم شناخته شوند، با سال‌ها زندان مواجه خواهند شد. کلاهبرداری از طریق سیم‌کارت، کلاهبرداری پستی، سرقت هویت و قاچاق کالاهای تقلبی در کنار چندین جرم دیگر، از اتهامات این افراد است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین