با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ویژگی Water Eject در گوشی‌‌‌‌های آیفون
عکس : Water Eject در گوشی‌‌‌‌ آیفون
.

یکی از ویژگی‌های گجت‌های اپل Water Eject نام دارد که اولین بار همراه با ساعت‌های هوشمند اپل واچ 2 و به عنوان بخشی از مجموعه ویژگی‌های «Water Lock» معرفی شد. این ویژگی‌ها در ابتدا برای جلوگیری از لمس ناخواسته صفحه اپل واچ هنگام شنا در اختیار کاربران قرار گرفته بود.



به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار به گفته اپل، این ویژگی به طور خاص برای خارج کردن مایعات از داخل اسپیکرهای دستگاه‌های اپل توسعه یافته است.


گوشی‌های آیفون تا حدودی در مقابل آب مقاوم هستند؛ با این وجود همیشه احتمال نفوذ آب به داخل اسپیکرها وجود دارد. این مسئله باعث تغییر صدای اسپیکرها و آسیب به آن‌ها در بلند مدت خواهد شد.

اما قابلیت Water Eject با پخش فرکانس‌های صوتی سطح پایین 165 هرتز و ایجاد لرزش، می‌تواند آب نفوذ کرده به داخل اسپیکر گوشی آیفون را خارج کند.

این فناوری به صورت پیش فرض در گوشی‌های آیفون وجود ندارد، با این حال کاربران گوشی‌های مجهز به سیستم عامل iOS 13 و بالاتر می‌توانند از طریق نرم‌افزار Apple Shortcut به آن دسترسی داشته باشند.

نرم‌افزار Apple Shortcut
عکس : نرم‌افزار Apple Shortcut

Apple Shortcut نرم‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد مسیر میانبر و دسترسی سریع به ویژگی‌های مختلف ایجاد کنند.

برای این کار ابتدا باید نرم‌افزار Shortcuts را از فروشگاه نرم‌افزاری اپل (App Store) دریافت کنید.



Apple Shortcut  نرم‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد مسیر میانبر و دسترسی سریع به ویژگی‌های مختلف ایجاد کنند
عکس : Apple Shortcut نرم‌افزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد مسیر میانبر و دسترسی سریع به ویژگی‌های مختلف ایجاد کنند

در محله بعد مرورگر اینترنتی گوشی آیفون خود را باز کرده و به وب سایت ShortcutsGallery.com مراجعه کنید.



واتر اجکت در گوشی آیفون
عکس : واتر اجکت در گوشی آیفون

در صفحه باز شده بخش میانبرهای محبوب (Popular Shortcuts) را پیدا کرده و روی میانبر مربوط به واتر ایجکت ( Water Eject ) کلیک کنید. این ابزار معمولا به رنگ آبی و همراه با یک قطره آب نمایش داده می شود.

در صفحه مربوط به ویژگی واتر ایجکت بر روی دکمه دریافت میانبر (Get Shortcut) کلیک کنید تا این ابزار فعال شود. حالا گزینه اضافه کردن میانبر (Add Shortcut) را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید در بخش میانبرهای نرم افزارها (Shortcuts app) گزینه میانبرهای من (My Shortcuts) را انتخاب کرده و از ویژگی واتر اجکت استفاده کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین