با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سریع‌ترین راه برای باز کردن دوربین در آیفون چیست؟
عکس : سریع‌ترین راه برای باز کردن دوربین در آیفون

در این مطلب قصد داریم به سراغ سریع‌ترین راه برای باز کردن دوربین در آیفون برویم و روش‌های مختلف آن را باهم بررسی کنیم. پس اگر یکی از کاربران آیفون هستید و هر بار برای ورود به دوربین ، پس از باز کردن رمز دستگاه وارد دوربین می‌شوید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که با یادگیری این روش‌ها زمان بیشتری را در پروسه باز کردن دوربین گوشی صرفه‌جویی خواهید کرد.

امروزه فناوری و دستگاه‌های هوشمند نسبت به گذشته توسعه یافته‌اند و می‌توانند قابلیت‌های فراوانی را برای کاربران عرضه کنند. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که یک گوشی هوشمند ارائه می‌کند، دوربین است! دیگر عکس گرفتن مانند گذشته کار دشواری نیست و کاربر می‌تواند تنها با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند، به برنامه دوربین مراجعه کرده و از لحظه‌های مختلف خود در زندگی عکسبرداری کند.

در این بین ممکن است گاهی اوقات برای ورود به این برنامه عجله داشته باشیم و باید سریع وارد دوربین شویم. همچنین احتمال دارد یک کاربر رمز گوشی را فراموش کرده باشد، در این صورت چگونه باید وارد دوربین شد؟ چند روش برای باز کردن برنامه دوربین وجود دارد؟

ما در این مقاله به سراغ بررسی این سوالات رفتیم و پاسخ تمامی آنها را برای شما ارائه خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید تا با سریع‌ترین روش‌های باز کردن دوربین در آیفون بدون باز کردن قفل گوشی آشنا شوید. بنابراین بیایید به سراغ بررسی این روش‌ها برویم!

سریع‌ترین روش برای باز کردن دوربین در آیفون

یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای باز کردن دوربین در گوشی‌های آیفون این است که در ابتدا صفحه قفل آیفون خود را روشن کنید. این کار می‌تواند با ضربه زدن روی صفحه، فشار دادن دکمه پاور، بلند کردن گوشی و سایر موارد انجام شود.

سپس در صفحه قفل، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا برنامه دوربین باز شود. پس از ورود به دوربین نیز می‌توانید روی شاتر دایره‌ای و یا دکمه‌های ولوم ضربه بزنید تا ضبط ویدیو و یا عکسبرداری آغاز شود. پس از اتمام کار، صفحه گوشی را قفل نمایید. هر عکس و یا فیلمی که از این طریق گرفته‌‌اید، در گالری دستگاه ذخیره خواهد شد.

استفاده از آیکون دوربین روی صفحه قفل

اگر در صفحه قفل آیفون خود یک نماد دوربین کوچک در گوشه سمت راست پایین صفحه مشاهده می‌کنید، می‌توانید آن را به مدت طولانی فشار داده تا وارد برنامه دوربین شوید. این روش نسبت به روش اول کمی کندتر است و احتمالا دیرتر وارد دوربین می‌شوید. بنابراین اگر به دنبال روش سریع‌تری می‌گردید، همان روش قبلی مناسب شما خواهد بود.

دکمه اکشن

کمپانی اپل هنگامی که گوشی آیفون 15 پرو را در سال 2023 عرضه کرد، اعلام کرده بود که قصد دارد در آن از یک فناوری جدید به نام دکمه اکشن استفاده کند. دکمه اکشن که به نام action button نیز شناخته می‌شود، به جای کلید میوت طراحی شده و می‌توان از آن برای انجام بسیاری از کارهای مختلف از جمله باز کردن دوربین استفاده کرد.

برای باز کردن دوربین از این راه باید در ابتدا به تنظیمات آیفون رفته و به دنبال بخش Action Button بگردید.

حالا پس از ورود به آن، تنظیمات مختلف دکمه اکشن را می‌بینید. انگشت خود را به چپ یا راست بکشید تا دوربین را انتخاب کنید.

برخی از گزینه‌های اضافی نیز در عملکرد دوربین در دسترس قرار گرفته‌اند که می‌توانید با باز کردن منوی زیر توضیحات به آن‌ها دسترسی داشته و قرارگیری هر یک از آنها را نیز در پروسه دوربین انتخاب کنید.

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم که روش‌های مختلف برای باز کردن دوربین در آیفون بدون باز کردن صفحه قفل را برایتان توضیح دهیم. همانطوری که می‌دانید، آیفون از قابلیت‌های زیادی برخوردار است و کاربران می‌توانند بدون باز کردن قفل صفحه نمایش دوربین دستگاه را باز کنند.

در این مقاله، سه روش اصلی و مهم را بررسی کردیم تا بتوانید هرچه سریع‌تر وارد دوربین آیفون خود شده و نسبت به عکس و یا فیلمبرداری سوژه‌های مختلف اقدام کنید. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای باز کردن دوربین در گوشی‌های آیفون این است که در ابتدا صفحه قفل آیفون خود را روشن کنید و با انگشت خود صفحه را به سمت چپ بکشید تا برنامه دوربین باز شود. در نهایت، به عکسبرداری اقدام کنید.

روش‌های بعدی نیز شامل فشار طولانی‌مدت آیکون دوربین در صفحه قفل و استفاده از دکمه اکشن هستند که هر کدام را در متن به طور مفصل توضیح دادیم. پس شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره هر کدام از این روش‌ها به مقاله توجه فرمایید. اگر به دنبال باز کردن سریع دوربین آیفون خود هستید، روش‌های فوق بسیار کاربردی و مناسب خواهند بود؛ در غیر این صورت می‌توانید در ابتدا صفحه قفل دستگاه را باز کنید. سپس با مراجعه به برنامه دوربین در خانه، نسبت به فیلم و عکسبرداری اقدام کنید.

اکنون به انتهای این مطلب رسیدیم؛ آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ آیا توانستید از روش‌های بالا برای باز کردن سریع دوربین در آیفون خود استفاده کنید؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و روش‌های دیگری که در این حیطه از آنها استفاده می‌کنید را برای ما ذکر کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با اخبار سایت همراه باشید. همچنین اگر در این زمینه سوالاتی دارید، سعی کنید که از کارشناسان سایت بپرسید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین