با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
صفحه نمایش OLED، تغییر بزرگ آیپد پروهای جدید اپل
عکس : آیپد پرو

اپل روز گذشته در ایونتی مجازی، نسخه جدید از آیپد پرو ی خود را معرفی کرد که بسیاری منتظر آن بودند. دو تبلت 13 و 11 اینچی جدید اپل ، با طراحی متفاوت و سخت افزارهای قدرتمند‌تر عرضه شده‌اند اما صفحه نمایش این مدل‌ها، با یک ارتقا بزرگ ارائه می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار تبلت سایت شات ایکس و به نقل از آی تی ایران همانطور که قبلا شایعه شده بود، اپل به صفحات نمایش OLED روی آورده و هردوی تبلت جدید نیز به این تکنولوژی مجهز شده‌اند. به لطف صفحات نمایش OLED، پیکسل‌های رنگ مشکی در تصاویر آیپدهای جدید با کیفیت بیشتر دیده شده، اشباع رنگ(color saturation) قوی‌تر شده و کانتراست تصویر ارتقا یافته است.

آیپد پرو
عکس : آیپد پرو

تکنولوژی جدید صفحه نمایش آیپد های جدید باعث می‌شود تصاویر روشن‌تر و با شفافیت بسیار بیشتر دیده شوند، مشابه مدل مینی LED قبلی. مدل 13 اینچی، بسیار باریک بوده و قطر آن تنها 5.1 میلی متر است و بر اساس ادعای اپل ، این مدل باریک‌ترین دستگاهی است که تا کنون ساخته شده است.



قطر بدنه آیپد پرو
عکس : قطر بدنه آیپد پرو

قطر بدنه مدل کوچک‌تر آیپد های جدید، کمی بیشتر و 5.3 میلیمتر است. همچنین برای کاربرانی که صفحه نمایش مات دوست دارند، گزینه اکسسوری جدیدی ارائه شده که یک گلس محافظتی از جنس نانو است و برای اولین بار با آیپد پرو های جدید برای خرید عرضه می‌شود.



رنگ بندی آیپد پرو
عکس : رنگ بندی آیپد پرو

میزان اولیه حافظه داخلی در هر دو مدل 256 گیگابایت است و قیمت مدل 11 اینچی، 999 دلار و مدل 13 اینچی 1.299 اعلام شده است. کاربری که بخواهد مدل 5G از آیپد پرو 13 اینچی را همراه با گلس محافظتی مات کننده صفحه نمایش سفارش دهد، باید مبلغ بسیار بالای 2.599 دلاری پرداخت کند.

همانطور که قبلا در خبرهای غیر رسمی اعلام شده بود، اپل کلا از تراشه M3 صرف نظر کرده و آیپد پرو های جدید خود را به آخرین نسخه تراشه M4 مجهز کرده است. بر اساس گفته این شرکت، سی‌پی‌یوی آیپد های جدید، 50 درصد پرسرعت‌تر از نسل قبلی این دستگاه است که به تراشه‌های M2 مجهز هستند. اپل مدعی است که تراشه‌های M4، با نصف مصرف انرژی در تراشه‌های M2، عملکرد مشابهه ارائه می‌دهند. عملکرد حرارتی یا Thermal آیپد های جدید نیز به میزان 20 درصد ارتقا یافته است.



دوربین پشت دستگاه در هر دو مدل، 12 مگاپیکسل است و کیفیت اسکن مدارک در این دوربین‌ها ارتقا یافته است. دوربین فیس آی‌دی نیز به حالت landscape تغییر حالت داده و هنگامی که بخواهید تماس فیس تایم برقرار کنید یا عکس سلفی بگیرید، نگاه شما در تصویر، روی حاشیه‌های کناری دستگاه دیده نمی‌شود.

لوازم جانبی یا اکسسوری‌های آیپد پرو های جدید نیز ارتقا یافته‌اند.

در مجیک کیبورد، جای دست کاربر با طراحی جدید ارائه شده که جذابیت ظاهری این وسیله را چندان برابر کرده است. همچنین وزن این کیبورد سبک‌تر شده و یک ردیف دکمه به خصوص برای انجام بعضی دستورات، روی آن در نظر گرفته شده است.



آیپد پرو 13
عکس : آیپد پرو 13

قلم Apple Pencil Pro نیز حالا از جسچرهای فشاری پشتیبانی کرده و قابلیت ردیابی از طریق Find My location به آن اضافه شده است. Apple Pencil همچنین به ژیروسکوپ یا ترازنما مجهز شده که به کمک آن هنرمندان می‌توانند هنگام طراحی، قلم خود را روی صفحه بغلتانند. قلم Apple Pencil Pro همچنین مشابه Surface Pen مایکروسافت، به تکنولوژی بازخورد لمسی( haptic feedback) مجهز شده است.

تصمیم اپل مبنی بر تعویض صفحات ال‌سی‌دی با OLED ، چندین مزیت دارد. آیپد پرو با وجود این تکنولوژی قابلیت نمایش کنتراست بیشتری در تصویر دارد و در نتیجه کیفیت پیکسل‌های رنگ مشکی در تصویر بالاتر می‌رود. نکته متفاوت اینجاست که هر دو مدل آیپد های جدید به صفحه نمایش ارتقا یافته مجهز هستند، درحالیکه تا پیش از این آیپد مدل بزرگ‌تر همیشه صفحه نمایش بهتری داشته اما حالا تقریبا مشابه هستند.

آیپد پرو 13 اینچی در ترکیب با مجیک کیبورد، شباهت زیادی به یک لپ تاپ دارد ولی مدل 11 اینچی، حس و حال یک تبلت را بیشتر به کاربر انتقال می‌دهد. به علاوه، مدل 11 اینچی سبک‌تر است و نگه داشتن آن در دست برای مطالعه راحت‌تر از مدل بزرگ‌تر آیپد پرو به نظر می‌رسد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین