با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
روش های تضمینی افزایش بازدید سایت، از بازدید واقعی تا ربات ، سئو سایت
عکس : روشهای افزایش بازدید سایت
ما در این مقاله راه‌های درست بالا بردن ترافیک یا همان بازدید را به صورت خلاصه معرفی کردیم

۱. افزایش بازدید با تولید محتوا

خیلی ساده و خلاصه‌اش کنیم. مردم برای مشکلات، نیازها و چیزهایی که علاقه دارند در گوگل جستجو می‌کنند. ما به عنوان یک کسب‌وکار می‌توانیم درباره محصولات، خدمات یا هر چیز مرتبط دیگر تولید محتوا کنیم تا کاربران را به سایت خودمان بکشانیم. این محتوا می‌تواند مقاله در وبلاگ، ویدیو، پادکست، کلیپ‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافی و... باشد. هرچه این محتوا بهتر باشد، رتبه بهتری در نتایج جستجوی گوگل می‌گیرد و در نتیجه بازدید سایت هم بیشتر خواهد شد.

۲. افزایش بازدید با سئو

سئو فرآیندی است که دستش در دست محتواست. سئو یعنی انجام کارهایی در سایت یا بیرون سایت که در نهایت باعث بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل می‌شوند به زبان ساده، در سئو ما کاری می‌کنیم که گوگل به سایت ما در مقابل رقبا رتبه بهتری بدهد. بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف هستند که گوگل بر اساس آنها مشخص می‌کند چه سایتی با نیازهای کاربر تناسب دارد و به آن رتبه بهتری می‌دهد. سئو در کل به سه بخش تقسیم می‌شود. خارجی: شامل کارهای بک‌لینک سازی، رپرتاژ،‌ سوشال سیگنال و... داخلی: سئوی صفحه، لینک‌سازی داخلی،‌ عنوان‌ها، دسته‌بندی و تگ‌گذاری درست و... تکنیکال: سرعت سایت، اسکیما، تجریه کاربری و...

۳. تبلیغات و ترافیک ارجاعی

یک خبر خوب و یک خبر بد برای شما دارم؛ اول خبر خوب را می‌گویم. خبر خوب این که تبلیغات می‌‌تواند ترافیک بازدید سایت شما را ناگهانی تکان دهد! خبر تقریباً بد این که تبلیغات اینترنتی تنوع زیادی دارد و هرکدام کلی ریزه‌‌کاری دارند. همین ریزه‌کاری‌ها باعث می‌شود خیلی‌ها به خوبی نتیجه نگیرند و بعد بگویند «کلی هزینه تبلیغ کردیم ولی نتیجه نگرفتیم». «تبلیغ اگر به درستی انجام شود حتماً در بازدید سایت تاثیرگذار است.» اینجا مختصر و مفید فقط به چند روش تبلیغاتی که تاثیر بیشتری در افزایش بازدید سایت دارند اشاره می‌کنیم.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به این صورت است که شما یک بنر (تصویر ثابت یا متحرک مثل گیف) طراحی می‌کنید و برای مدت زمان مشخصی آن را در وبسایت‌های معتبر و پربازدید قرار می‌دهید.

رپرتاژ آگهی

رپورتاژ نوعی تبلیغ کسب و کار شما محسوب می‌شود که در قالب یک گزارش (متن نوشتاری) در سایت‌های پربازدید منتشر می‌شود.

افزایش بازدید سایت با تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات است که هزینه آن در ازای کلیک حساب می‌شود. یعنی فقط برای کاربرانی هزینه پرداخت می‌کنید که به سایت وارد شده‌اند. تبلیغات کلیکی هم انواع مختلفی دارد. مشهورترین و بهترین روش تبلیغات کلیکی هم گوگل ادز است. در ادامه، دو روزش تبلیغات گوگل و همسان را معرفی می‌کنیم. اما تبلیغات کلیکی محدود به این دو روش نیست.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل به این صورت است که شما در ازای کلمات کلیدی مشخص مثل «خرید کتاب»، به گوگل هزینه‌ای پرداخت می‌کنید تا سایت شما را در صدر نتایج جستجو نمایش دهد. سیستم تبلیغات گوگل به اندازه‌ای قوی و دقیق است که می‌توانید کاربران را براساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی و ... هدف‌گیری کنید.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان یا نیتیو (Native) نوعی تبلیغ مشابه تبلیغ بنری است اما محتوای آن ارتباط بیشتری با محتوای صفحه دارد. یعنی اگر شما مقاله‌ای درباره «قهوه‌ساز» را باز کنید، تبلیغات مرتبط با «دستگاه‌های قهوه‌ساز» یا «خرید قهوه» می‌بینید. این ارتباط تبلیغ با محتوا کمک می‌کند تا تبلیغات شما فقط به کاربرانی نمایش داده شود که نیازهای مرتبطی دارند.

۴. افزایش بازدید سایت با شبکه‌های اجتماعی

با توزیع درست محتوا در شبکه‌های اجتماعی یا سایر کانال‌های مشابه می‌توانید بازدیدکننده‌های بیشتری به سمت سایت بکشید. هر کدام از شبکه‌های اجتماعی ویژگی خاص خودشان را دارند. مثلاً در اینستاگرام می‌توانید مقالات جدید سایت را در استوری معرفی کنید تا با کلیک روی آن به سایت هدایت شوند. در لینکدین خلاصه مقالات را منتشر کنید و به منبع اصلی که سایت خودتان است لینک دهید. یا در توییتر، پینترست و سایر شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید به همین شکل تولید محتوا کنید و کاربران را به سایت خودتان ارجاع دهید. دقت کنید که محتوای شبکه‌های اجتماعی باید کوتاه، وسوسه برانگیز و گاهی چالشی باشد.

۵. ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های افزایش بازدید سایت که معرفی کردیم کمی دیرتر جواب دهد. دلیل آن هم این است که برای جمع‌آوری لیست ایمیل مشتریان یا مخاطبان باید زمان بگذارید. اما توجه کنید که بعد از این دوره شما صدها یا هزاران نفر دارید که با هر ایمیل شما می‌توانند به بازدید کننده یا حتی مشتری تبدیل شوند. گرفتن آدرس ایمیل یا شماره موبایل کاربران به معنی ارتباط نزدیک‌تر با آنها است. آنها به اصطلاح سرنخ یا لید (Lead) شما هستند.

۶. نرم افزار و ربات افزایش بازدید سایت

تا اینجا هرچه گفتیم راه راستی و درستی بود اما بعضی وقت‌ها شاید مجبور شوید دست به دامن راه‌های میانبر شوید. البته که هنوز هم ما تاکید می‌کنیم راه‌های ارگانیک برای بازدید کننده واقعی خیلی خیلی بهتر هستند. دلیل آن هم ساده است، ما بازدید کننده‌ای می‌‌خواهیم که برای ما مشتری بیاورد نه ربات‌هایی که فقط سایت را باز کنند. انواع ربات یا نرم افزار افزایش بازدید سایت وجود دارد که به صورت مستقیم یا با جستجوی کوئری‌های مشخص شده در گوگل سایت را باز می‌کنند.

خب کاربرد این ربات‌ها و بازدید‌های فیک کجاست؟

طبق بعضی آزمایش‌های انجام شده درباره تاثیر نرخ کلیک در نتایج جستجوی گوگل، گفته می‌شود هرچه جستجو برای کوئری‌های مشخص بیشتر شود و در میان نتایج جستجو روی نتیجه‌ دلخواه بیشتر کلیک شود، رتبه آن در نتایج جستجو بالاتر می‌رود. این ربات‌ها معمولا به صورت نرم‌افزارهای قابل نصب روی سرورهای مجازی یا به صورت مشارکتی قابل نصب روی هر نوع رایانه شخصی هستند. در حالت نصب روی سرور مجازی، ربات به صورت تصادفی از آی پی‌های مختلف کوئری را جستجو می‌کند یا مستقیم سایت را باز می‌کند. در حالت مشارکتی هم افراد زیادی به صورت مشارکتی سایت‌های ثبت شده در نرم‌افزار را به صورت خودکار توسط رایانه شخصی باز می‌کنند. در واقع این یک رابطه برد-برد برای گرفتن بازدید است.

۷. تحلیل تحلیل تحلیل

و حالا بعد از تمام این حرف‌ها به یک بخش بسیار بسیار مهم می‌رسیم که خیلی از کسب و کارهای ما از آن غافل هستند. این مرحله در حقیقت تکمیل کنندۀ تمام فرآیندی شماست. درست است که این یک روش مستقیم برای زیاد کردن بازدید سایت نیست اما تاثیر آن بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید. تحلیل کردن نتایج به دست آمده از هر کدام و رصد بازخوردها و رفتار کاربران در تمام مراحل و روش‌ها کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت را بشناسیم. بعد از شناسایی نقاط ضعف آنها را برطرف می‌کنیم و روی نقاط قوت بیشتر کار می‌کنیم. با برطرف کردن ضعف‌ها و موانع ورود کاربر، ترافیک سایت شما بیشتر خواهد شد.

حرف آخر

با این که افزایش بازدید سایت خیلی مهم است اما نباید تنها هدف شما باشد؛ چون که «بازدید» فقط یکی از شاخص‌های عملکرد سایت است. یعنی وقتی کسب‌وکار اینترنتی دارید، مجله‌ای که می‌‌خواهید با تبلیغات پول دربیاورید،‌ فروشگاه اینترنتی، سایتی برای معرفی خدمات و خلاصه هر نوع سایتی؛ به جای این که چشمتان فقط به تعداد بازدیدکننده‌‌ها باشد، ده‌ها شاخص دیگر هم هستند که باید تا رسیدن به هدف رصدشان کنید. ولی خب اگر یکی از اهدافتان افزایش بازدید است، روش‎هایی که گفتیم قطعا به شما کمک خواهد کرد.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین