با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اسامی 100 برند ارزشمند جهان در سال 2023 اعلام شد
عکس : برندهای معروف جهان

موسسه Interbrand هر ساله فهرستی از برترین برندهای جهانی را منتشر می‌کند. امسال نیز این نهاد تحقیقاتی دست به‌کار شده و فهرست 10 برند ارزشمند جهان در سال 2023 را منتشر کرده است. بر این اساس اپل کماکان ارزشمندترین برند تجاری در جهان به‌شمار می‌رود. ارزش این برند آمریکایی نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته و به 502.6 میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت با جهش قابل توجه 14 درصدی ارزش خود اکنون در جایگاه دوم قرار دارد. به گفته موسسه Interbrand ارزش این برند در سال 2023 به 316.6 میلیارد دلار رسیده است. آمازون با رشد 1 درصدی ارزش سالیانه خود 276.9 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

غول جستجوگر دنیا یعنی گوگل شاهد رشد 3 درصدی ارزش برند خود نسبت به سال 2022 بوده و اکنون با ارزش 260.2 میلیارد دلاری در رتبه چهارم قرار دارد.

بر اساس گزارش موسسه Interbrand، برند سامسونگ الکترونیکس در رتبه پنجم ارزشمندترین شرکت‌های جهان طی سال 2023 قرار دارد. بدین‌ترتیب سامسونگ برای چهارمین سال متوالی در میان 5 برتر برتر جهان جای گرفته است. گزارش جدید Interbrand نشان می‌دهد که ارزش برند سامسونگ با رشد 4 درصدی نسبت به سال گذشته به 91.4 میلیارد دلار رسید.

علیرغم تقاضای ضعیف، ارزش برند سامسونگ در تمامی حوزه‌های تجاری طی سال 2023 افزایش پیدا کرد. به گفته موسسه Interbrand قرار گرفتن سامسونگ در میان 5 برند ارزشمند جهان مدیون پیشرفت مستمر این شرکت در زمینه ارتقاء تجربه مشتری، افزایش سطح اتصال (SmartThings)، بهبود تجربه گیمینگ، نوآوری و نقش کمپانی به‌عنوان یک رهبر در a class="GeneratedLink" href="https://www.shotx.ir/" target="_blank">فناوری‌های نوآورانه آینده از جمله 6G و تقویت شاخص ESG شرکت از طریق فعالیت‌های آگاهانه تمامی خطوط تولید در زمینه محیط زیست است.

یی لی؛ رئیس دفتر بازاریابی جهانی سامسونگ الکترونیکس با انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود پیرامون دستیابی کمپانی به این موفقیت اعلام کرد: “ما همواره تلاش می‌کنیم تا برندی باشیم که با برتری در a class="GeneratedLink" href="https://www.shotx.ir/" target="_blank">فناوری‌های نوآورانه، خلق تجربیات معنادار و قابل توجه، توجه و علاقه‌مندی مشتریان را جلب نماییم. ما به تلاش‌های پایدار خود در این عرصه ادامه خواهیم داد.”

نوآوری دوربین موبایل در سری گلکسی S23 ، راه‌اندازی کمپین “Join the Flip Side” برای حفظ برتری در بازار گوشی‌های تاشو، پیشگامی در نوآوری 5G با فناوری‌های پیشرفته شبکه دسترسی رادیویی (vRAN) و Open RAN، تقویت جایگاه برتر خود در حوزه گیمینگ با عرضه نمایشگر Odyssey Ark و سرویس Samsung Gaming Hub، همکاری با سرویس‌های پیشرو در زمینه استریم بازی، ارائه لوازم خانگی سفارشی، کسب جوایز CES Innovation Award، iF Design Award و رونمایی از حافظه‌های DDR5 DRAM کلاس 12 نانومتری برای نخستین بار در جهان از جمله تلاش‌های مهم و شناخته شده سامسونگ در هر بخش تجاری به‌شمار می‌روند.

خودروساز مشهور ژاپنی یعنی تویوتا ارزشمندترین برند خودروساز در سال 2023 لقب گرفته و در عین‌حال ششمین برند تجاری ارزشمند در جهان نیز محسوب می‌شود. این برند با رشد 8 درصدی ارزش نسبت به سال میلادی قبل، 64.5 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

ارزش برند آلمانی مرسدس بنز در مقایسه با سال 2022 تقریبا 9 درصد افزایش یافته و اکنون این برند با ارزش 61.4 میلیارد دلاری خود در رتبه 7 فهرست ارزشمندترین برندهای تجاری جهان قرار گرفته است. برندهای کوکاکولا، نایکی و BMW به‌ترتیب با ارزش 58.04، 53.77 و 51.15 میلیارد دلاری در رتبه‌های هشتم تا دهم جای گرفته‌اند. شایان به ذکر است که ارزش برندهای مورد اشاره در مقایسه با سال گذشته به‌ترتیب 1، 7 و 10 درصد افزایش یافته است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین