با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سئو داخلی چیست؟ چه تکنیک هایی در این روش بهینه سازی باید رعایت شود؟
عکس : بهینه سازی سایت ، internal Seo
.
عموم افراد سئو داخلی را همان کلمات کلیدی تصور میکنند اما اینطور نیست. اینکار دارای اصول بسیار زیادی است و کلمات کلیدی تنها بخشی از این اصول است. در ادامه این مقاله قصد داریم به انها بپردازیم.

سئو داخلی به زبان ساده


سئو داخلی به زبان ساده همان اقدامات و کارهایی است که انجام میدهیم تا رتبه سایت در موتور جستجو بهتر شود و همچنین نرخ کلیک و ترافیک را افزایش یابد. این کارها شامل بهینه سازی محتواهای تولید شده و کد های HTML میشود. تمامی این اقدامات در داخل سایت انجام میشود، به همین خاطر سئو داخلی نام دارد.

سئو سایت توسط سئوکار نه تنها باعث دیده شدن سایت در موتور های جستجو میشود به مخاطبان نیز کمک خواهد کرد تا به راحتی تمام حضور و از صفحات درک بهتری داشته باشد.



ساختار سئو داخلی


سئو داخلی شامل دو مورد تکنیکال و محتوایی است. این دو مورد در کنار یکدیگر کار میکنند و باید تعادل برقرار باشد تا این پروسه به بهترین نحو انجام شود.





سئو داخلی تکنیکال


سئو تکنیکال از مهم ترین بخش های هر سایتی به شمار میرود. زمانی که به حد بالای بهینه سازی در این بخش برسید ربات های گوگل براحتی در صفحه خزش میکنند و سایت ایندکس میشود.

این قسمت هیچ ارتباطی با سئو محتوایی سایت ندارد و به زیر ساخت های سایت توجه میکند.

بصورت کلی وبسایت های که از لحاظ فنی دارای قدرت هستند از سئو تکنیکال بهتری برخوردار هستند. سرعت لود بالای سایت از ویژگی هایی است که هر مخاطبی به ان توجه میکند و با استفاده از سئو تکنیکال میتوان خیلی ساده از افزایش نرخ پرش مخاطبان جلوگیری کرد.

سئو تکنیکال دارای اصولی است که توجه به ان باعث رسیدن به حد مطلوب خواهد شد. این اصول عبارتند از:

به معماری سایت توجه کنید! این مورد به دلیل اینکه راه ورود الگوریتم ها به سایت را هموار میکند، از اهمیت بالایی برخوردار است. وب سایت هایی که از معماری بهتری برخوردارند به مخاطبشان کمک میکنند تا هر چه سریعتر به چیزی که دنبالش هستند برسند. بهترین معماری معماری ساده است.
برای موبایل بهینه سازی کنید. همانطور که مشخص است مخاطبان زیادی به وسیله تلفن همراه به وب سایت ها سرمیزنند، پس پیشنهاد میشود مطمین شوید که مخاطب موبایل دسترسی راحتی به داخل سایت داشته باشد.
صفحاتی که نیستند را شناسایی کنید. معمولا سایت هایی رتبه سئو بهتری میگیرند که هیچ صفحه پوچ یا به عبارتی 404 eror نداشته باشند. میتوانید با استفاده از ابزار ها انها را شناسایی کنید و انها را حذف کنید. این اقدام توسط آنالیز سایت نیز قابل انجام است.





سئو داخلی محتوایی


هر سایتی برای اینکه مخاطبان را دچار سردرگمی نکند نیازمند محتواهای دسته بندی شده و بدون شلختگی است. سئو محتوایی کمک میکند تا محتواها بانظم و ترتیب بر روی سایت قرار بگیرد.

همچنین در سالیان اخیر توجه بسیاری از موتور های جستجو بر روی محتوا بوده به طوری که الگوریتم پاندا گوگل نیز بوجود امده است. الگوریتم پاندا محتواهای کپی و بی کیفیت را پیدا میکند و انهارا به اصطلاح پنالتی یا همان جریمه میکند.

برای ارتقا کیفیت محتواها باید به بعضی از موارد توجه کنید:

چگالی کلمات کلیدی را رعایت کنید و از کلمات کلیدی بصورت هوشمندانه استفاده کنید. به عبارتی وقتی از کلمه کلیدی شکل غیرمناسب استفاده کنید، از نظر گوگل اسپم شناسایی میشود و محتوا بی ارزش خواهد شد.
محتواهایی تولید کنید که برای مخاطب هدف باشد و با توجه به پرسونا و جامعه مخاطب پیشروی کنید.
بصورت کاملا یکنواخت و مستمر محتوا تولید کنید. در کنار اینکار سعی کنید محتواهایی تولید کنید که به هر شکلی به کسب و کارتان و موضوع سایت مربوط باشد و از محتواهای نامربوط خودداری کنید.
از تصاویر در همه محتواها استفاده کنید! همانطور که میدانید محتواهای بدون تصویر گاها باعث خستگی مخاطب و در نتیجه اقزایش نرخ پرش میشود، پس در نتیجه استفاده از تصاویر تا حد زیادی به سئو محتوایی کمک میکند.
توجه کنید که در هر مقاله از یک h1 استفاده شود. عموما افراد ممکن است باعث اشتباه شوند و این یکی از اشتباهاتی است که تمام محتوا را بی ارزش میکند پس به ان توجه کنید.





اهداف و ویژگی سئو داخلی


هدف از انجام سئو بصورت کلی درک محتوا توسط مخاطب میباشد. به عبارتی اینکار مخاطبانی زیادی را به سمت سایت جذب میکند و مخاطبان قبلی را نیز نگه خواهد داشت. محتواهایی که بیشتر به سمت مخاطب پسند میروند بازدید بالاتری نیز دریافت میکنند.

وقتی از سئو داخل صفحه استفاده میشود به موتور های جستجو کمک میکند تا ماهیت محتوا سایت را تشخیص دهد و در کنار سایت های مرتبط نمایش داده شود. همچنین اینکار باعث میشود ارزش محتوا مشخص شود و در رتبه مربوط برسد و در نهایت دیده شود.

چگونه سئو داخلی بی نقص داشته باشیم؟
همانطور که پیش تر گفتیم اینکار دارای اصول و نکاتی است که زمانی که رعایت شوند به نتایج مطلوب خواهید رسید. برخی از این اصول عبارتند از:

کد نویسی سایت بصورت اصولی انجام شود. این مورد نه تنها باعث افزایش سرعت سایت میشود، بلکه برای تمامی جنبه سئو اهمیت بسیار زیادی دارد.
از محتواهای کپی اجتناب کنید. الگوریتم پاندا بصورت مستمر به این نکته اهمیت میدهد و وقتی از محتواهای کپی استفاده شود، جریمه میکند.
از هاست معتبر استفاده کنید. برای اینکار از سایت های معتبر میتوانید استفاده کنید اما اگر مسایل مالی برای شما مهم نیست میتوانید از سرور های اختصاصی برای سرعت بیشتر سایت و همچنین سئو بهتر استفاده کنید.




تنها سئو داخلی کافی نیست!


گرچه سئو برای هر سایتی جز مهم ترین مقوله ها به حساب می اید، اما سئو داخلی در کنار سئو خارجی باعث شکوفایی خواهد شد. این دو مورد در کنار یکدیگر و در تعادل باعث میشود استراتژی های سئو به موفقیت برسد. اگر بصورت همزمان از هر دو مورد استفاده کنید، رسیدن به رتبه های برتر موتور های جستجو و افزایش مخاطبان یک امر بسیار طبیعی خواهد بود.






ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین