اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که امکان جستجو براساس کلمات کلیدی در بخش درخواستهای پیام (Request Inbox) را فراهم میکند.
به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از تکناک اینستاگرام در حال بررسی ایده افزودن قابلیت جستجو کلمات کلیدی به پوشه درخواستهای پیامها (Request inbox) است.
این خبر پساز پاسخ آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، به یکی از پرسشهای کاربران در بخش AMA پلتفرم منتشر شد. موسری در ویدئویی کوتاه توضیح داد که تیم اینستاگرام به ایده اضافهشدن این قابلیت فکر میکند و احتمال ارائه آن تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.
به نقل از فونآرنا، در این پرسش، درخواست اضافهشدن نوار جستجو برای فیلترکردن کلمات کلیدی در پوشه درخواستها ارائه شد. موسری این پیشنهاد را ایدهای عالی دانست و قول داد که موضوع را با تیم خود مطرح کند. ایده اصلی این قابلیت از نیاز کاربران و سازندگان محتوا ناشی میشود که بهدلیل حجم زیاد پیامهای اسپم، توانایی یافتن پیامهای معتبر را دشوار میدانند. اضافهشدن فیلتر جستجو کلمات کلیدی میتواند ابزاری مفید برای جداسازی پیامهای مهم از موارد ناخواسته باشد.
درحالحاضر، کاربران اینستاگرام میتوانند از نوار جستجو موجود در اینباکس برای یافتن چتهای خاص استفاده کنند؛ اما امکان جستجوی کلمات کلیدی در پیامهای دریافتی وجود ندارد. این در حالی است که واتساپ، یکی دیگر از محصولات شرکت متا، از چنین قابلیتی بهره میبرد و امکان جستجو کلمات خاص در چتها را برای کاربران فراهم میکند. موسری به برنامههای آتی اینستاگرام نیز اشاره کرد و گفت که این پلتفرم در سال آینده قابلیتهای بیشتری به بخش جستجوی خود اضافه خواهد کرد.
قابلیت جستجو کلمات کلیدی میتواند تغییر بزرگی برای کاربران باشد؛ بهویژه برای آنهایی که درخواستهای پیام زیادی دریافت میکنند. این ویژگی میتواند به کاربران کمک کند تا پیامهای اسپم را کنار بگذارند و پیامهای مهم از افراد واقعی را بهراحتی پیدا کنند. اگرچه هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت مشخص نشده است، اضافهشدن چنین قابلیتی میتواند تجربه کاربران اینستاگرام را بهبود ببخشد و مدیریت پیامها را آسانتر کند./اسما کلهر