با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اینستاگرام ویژگی Peek را به بخش استوری می‌آورد
عکس : اینستاگرام ویژگی Peek را به بخش استوری می‌آورد

متا، شرکت مادر اینستاگرام ، می‌خواهد از ایده‌های BeReal و اسنپ‌چت الگوبرداری کند و قابلیت جدید Peek را به بخش استوری این شبکه اجتماعی بیاورد.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از تکناک شرکت متا با هدف رویارویی مجدد با رقبا، در حال اضافه‌کردن قابلیتی جدید به بخش استوری اینستاگرام است. این قابلیت که با نام Peek شناخته می‌شود، با الهام‌ از مفاهیم اصلی موجود در دو پلتفرم BeReal و Snapchat، امکان اشتراک‌گذاری لحظات واقعی و آنی را برای کاربران فراهم می‌کند، با این تفاوت که این محتوا را فقط یک‌ بار می‌توان مشاهده کرد.

درحالی‌که اسنپ‌چت پیشرو ایده محتوای ناپایدار در شبکه‌های اجتماعی بود، BeReal رهبری ترند به‌اشتراک‌گذاشتن محتوای واقعی و بدون ویرایش را در دست گرفت. به‌نظر می‌رسد متا که به کپی‌برداری از استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های فناوری شهرت دارد، قصد دارد با این قابلیت جدید، بار‌دیگر این کار را تکرار کند.

براساس گزارش تک‌کرانچ، از قرار معلوم Peek نسخه‌ای گذراتر از استوری است که تا 24 ساعت امکان مشاهده‌اش وجود دارد. طبق اسکرین‌شاتی که الساندرو پالوزی به‌اشتراک گذاشته است، عکس‌هایی که به‌واسطه Peek به‌اشتراک گذاشته می‌شوند، باید در لحظه با دوربین گوشی گرفته شوند و امکان بارگذاری عکس از گالری وجود ندارد. همچنین، همان‌طور‌که با محبوبیت BeReal رواج یافت، امکان ویرایش عکس یا اضافه‌کردن فیلتر وجود نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد Peek تا حدودی شبیه به قابلیت Candid Stories اینستاگرام است که در سال ۲۰۲۲ برای رقابت با BeReal آزمایشش شروع شد. درحالی‌که این قابلیت هرگز برای همه کاربران منتشر نشد، اساساً برداشت مستقیمی از BeReal بود. قابلیت یادشده با ارسال نوتیفیکیشن به کاربران، آن‌ها را تشویق می‌کرد تا کاری که در حال انجامش هستند، در همان لحظه ثبت کنند و بدون ویرایش یا اضافه‌کردن فیلتر به‌اشتراک بگذارند.

درحالی‌که Candid Stories کاربران را تشویق می‌کرد تا در زمان مشخصی از روز محتوای واقعی به‌اشتراک بگذارند، Peek به شما امکان می‌دهد تا این کار را با شرایط خودتان انجام دهید. این انعطاف‌پذیری ممکن است برای کاربرانی جذاب‌تر باشد که به به‌اشتراک‌گذاری محتوای واقعی علاقه‌مندند؛ اما نمی‌خواهند این کار را بر‌اساس تایمر تصادفی انجام دهند.

با‌توجه‌به رویکرد جدید اینستاگرام درزمینه‌ به‌اشتراک‌گذاری عکس‌های واقعی، این پلتفرم می‌تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند؛ به‌ویژه با در‌نظر‌گرفتن گزارش‌هایی که از کاهش محبوبیت BeReal حکایت می‌کنند. اینستاگرام امیدوار است که قابلیت Peek با الهام‌بخشیدن به کاربران برای به‌اشتراک‌گذاری انواع جدیدی از محتوا در این پلتفرم، در دور جدید رقابت با BeReal موفق عمل کند.

درنهایت، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مانند سایر نمونه‌های اولیه داخلی، مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی Peek را دردسترس عموم کاربران قرار دهد یا اصلاً قصد دارد چنین کاری انجام دهد یا خیر. بدیهی است که در‌صورت انتشار این قابلیت، احتمالاً شاهد تغییراتی در رابط کاربری یا نام آن باشیم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین