با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش استفاده از تردز - هر آنچه باید درباره اپلیکیشن Threads بدانید
عکس : آموزش استفاده از شبکه اجتماعی تردز

مارک زاکربرگ اخیرا از اپلیکیشن Threads ( تردز ) که برای جذب کاربران ناراضی از تغییرات جدید توییتر طراحی شده، پرده برداشت.

برنامه‌ای که طبق گفته کارشناسان و در مقایسه با نمونه‌های مشابهی که تاکنون به عنوان رقیب توییتر معرفی شده‌اند، مزیت‌هایی بیشتری دارد و می‌توان روی آن به عنوان یک اپلیکیشن جدید و بزرگ برای مکالمات آنلاین حساب کرد.

اما شاید بزرگ برنده Threads میلیاردها کاربر بالقوه اینستاگرام باشد که از این اپلیکیشن تصویر و ویدیومحور متا استفاده می‌کنند و Threads نیز مبتنی بر آن ساخته شده است. پس از عرضه این اپلیکیشن، زاکربرگ در پستی اعلام کرد که تنها در ۴ ساعت نخست، ۵ میلیون کاربر در این اپلیکیشن ثبت‌نام کردند که این عدد با گذشت ۷ ساعت، از مرز ۱۰ میلیون هم عبور کرد.

این در حالی است که رقبای فعلی Threads همانند Mastodon و یا بلواسکای هنوز نتوانستند تعداد کاربران خود را به مرز ۱۰ میلیون نزدیک کنند.

در آن طرف ماجرا اما Threads یکی از اپلیکیشن‌های زیرمجموعه متاست و با بسیاری از سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی، تعدیل محتوا و شیوه نمایش محتوا به روش الگوریتمی‌و غیره که به مذاق بسیاری از کاربران اپلیکیشن‌های این شرکت، خوش نمی‌آید، مدیریت می‌شود و این شاید یک نقطه ضعف برای این اپلیکیشن تازه‌وارد باشد. برای مثال، پس از لاگین شدن و ورود به Threads، پست‌هایی از اکانت‌ها و برندهای مختلف برایتان به نمایش درخواهد امد که شاید اصلا اهمیتی برایتان داشته باشد و تمایلی به دنبال کردنشان دارید.

با این حال، در ادامه قصد داریم تا علاوه بر آشنایی با نحوه ورود و استفاده از این اپلیکیشن، به چند سوالی که ممکن است بر ذهنتان نقش بسته باشد، پاسخ دهیم.

چگونه وارد Threads شویم؟

برای ثبت‌نام و لاگین شدن، حتما باید یک اکانت اینستاگرام داشته باشید. اگر از کاربران اینستاگرام هستید، ابتدا باید اپلیکیشن Threads را (بسته به پلتفرم دستگاه خود در یکی از نسخه‌های اندروید یا آی او اس) دانلود کنید.

برای ورود به برنامه، باید اطلاعات نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، یوزرنیم اینستاگرامتان به Threads منتقل خواهد شد؛ بدین معنی که از همان نامی‌که برای پروفایل اینستاگرامتان استفاده شده، برای اکانت Threads نیز استفاده خواهد شد.

درگام بعد، گزینه دنبال کردن خودکار اکانت‌هایی که در حساب اینستاگرامتان دارید، ظاهر می‌شود که در صورت عدم تمایل به انجام این کار، می‌توانید اکانت‌ها را به صورت دستی و به دلخواه دنبال یا همان فالو کنید.

همچنین پس از ایجاد یک پست در این اپلیکیشن که با نام Thread شناخته می‌شود، می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی قادر به دیدن پستتان هستند که از میان همه افراد و یا دنبال‌کنندگان خواهد بود.

آیا عملکرد Threads همانند توییتر است؟

متا سعی کرده تا به کاربران بگوید که Threads، نسخه کپی‌شده توییتر نیست. کانرهایز، مدیر بخش محصولات متا می‌گوید: Threads یک اپلیکیشن جدید با تمرکز بر متن و گفت‌وگو است و ما این برنامه را با الگوبرداری از آنچه اینستاگرام در حوزه عکس و ویدیو انجام داده، طراحی کردیم.

اما حقیقت آن است که از بسیاری جهات، Threads شبیه به توییتر است. در درجه نخست، این اپلیکیشن حول مکالمات متنی است و پست‌های شما یا همان Thread به ۵۰۰ کاراکتر محدود می‌شود. شما می‌توانید از طریق استفاده از علامت @ در مقابل نام کاربری افراد، سایر کاربران را منشن کنید و یا به پست‌های دیگران پاسخ دهید. همچنین می‌توانید با کلیک کردن روی یک دکمه، پست‌های دیگران را بازنشر و یا ریتوییت کنید.

بدین ترتیب، می‌توان گفت که تفاوت خاصی میان Threads و توییتر وجود ندارد. با این حال، برخلاف توییتر، در Threads امکان استفاده از هشتگ و یا راهی برای ویرایش پست‌ها وجود ندارد.

فید Threads چگونه کار می‌کند؟

زمانی که اپیکیشن Threads را اجرا می‌کنید، وارد فید پست‌های این اپلیکیشن که با نام Thread شناخته می‌شود، خواهید شد که ترکیبی از اکانت‌هایی است که هم شما دنبال کرده‌اید و هم پیشنهادهایی است که بر اساس الگوریتم ایجاد شده‌اند.

برخی افراد و برندهای مشهور و شناخته‌شده‌ای در Threads حضور دارند که پست‌هایشان اغلب برای کاربران تازه‌وارد به نمایش درمی‌آیند. با این حال، راهی وجود ندارد که Threads تنها پست‌های متعلق به اکانت‌هایی را که دنبال کرده‌اید، نشان دهد. همچنین راهی برای پاک کردن صفحه از پست‌های افرادی که انتخاب نکرده‌اید، وجود ندارد.

افزون بر این، فعلا امکان مرتب کردن فید بر اساس زمان انتشار پست‌ها فراهم نشده و تنها الگوریتم اپلیکیشن، پست‌هایی را که فکر می‌کند، برایتان جالب است، به نمایش درمی‌آورد.

آیا می‌توان عکس و یا فیلم را در Threads منتشر کرد؟

کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای خود را در Threads پست کنند، اما در قالب پست‌های اینستاگرام و یا ریلز نمایش داده نمی‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام را در Threads به اشتراک بگذارند، اما به صورت لینک‌های معمولی نشان داده می‌شوند. فعلا ادغامی‌میان دو اپلیکیشن صورت نگرفته است.

حریم خصوصی در Threads چگونه مدیریت می‌شود؟

همانند توییتر، کاربران می‌توانند اکانت‌های Threads خود را در یکی از دو حالت خصوصی و یا عمومی‌انتخاب کنند. با این حال، Threads فعلا تشنه اطلاعات شخصی کاربران از جمله موقعیت مکانی، آنچه به دنبال آن هستید و کارهایی که در این اپلیکیشن انجام می‌دهید، است.

تصور کنید وقتی در این برنامه ثبت‌نام می‌کنید، متا به همه اطلاعاتی که طی سال‌های عضویت خود در فیسبوک و اینستاگرام در اختیار متا قرار داده‌اید، دسترسی دارد و از این طریق می‌تواند تبلیغات هدفمند و تجربه‌ای متناسب با اطلاعاتتان را ارائه دهد.

حجم نمایش تبلیغات در Threads به چه صورت است؟

در حال حاضر، هیچ تبلیغی در این اپلیکیشن وجود ندارد. اما نباید انتظار داشت که اوضاع به همین منوال باقی بماند. متا بخش قابل توجهی از درآمدهای خود را از طریق ردیابی فعالیت‌های کاربران و استفاده از این اطلاعات برای نمایش هدفمند تبلیغات، به دست می‌آید و این یعنی، در آینده تبلیغات نیز به Threads اضافه خواهد شد.

نحوه مدیریت و تعدیل محتوا در Threads چگونه است؟

متا معتقد است که ایمنی، یکی از نقاط قوت Threads در مقایسه با توییتر است. به گفته این شرکت، در Threads از همان قوانین و دستورالعمل‌های تعدیل محتوا در اینستاگرام استفاده می‌شود.

این یعنی، کاربران در Threads نمی‌توانند از تروریست‌ها و یا گروه‌های اشاعه‌دهنده نفرت حمایت کنند، سلاح بخرند و یا پست‌هایی را علیه افراد و یا گروه‌ها منتشر کنند. همچنین اکانت کاربران زیر ۱۶ سال نیز به صورت خودکار، خصوصی خواهد شد و کاربران می‌توانند اجازه مشاهده پست‌های خود را تنها به دنبال‌کنندگان خود محدود کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین