با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پس‌لرزه‌های عرضه «تردز»؛ توییتر از متا شکایت می‌کند
عکس : اپلیکیشن تردز

اقدام شرکت متا در عرضه اپلیکیشن تردز ( Threads )، واکنش توییتر را به دنبال داشته و این شرکت از تصمیم خود برای طرح شکایتی علیه متا خبر داد.

توییتر در این شکایت، متا را به استخدام کارمندان سابق توییتر و دسترسی به اسرار تجاری و اطلاعات محرمانه این شرکت به منظور توسعه سریع‌تر این اپلیکیشن متهم کرده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی الکس اسپیرو ، وکیل شخصی ایلان ماسک آمده است: توییتر به طور جدی به دنبال پیگیری حق مالکیت معنوی خود است و از متا می‌خواهد که فورا، استفاده از اسرار تجاری توییتر و سایر اطلاعات بسیار محرمانه این شرکت را متوقف کند. اسپیرو افزود توییتر تمامی‌حقوق خود را محفوظ می‌داند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از افشای اطلاعات و یا سوء استفاده از مالکیت معنوی آن توسط متا است.

این وکیل مدعی شد که متا طی سال گذشته، ده‌ها کارمند سابق توییتر را استخدام کرده است وی افزود که این شرکت، عمدا آنها را در پروژه توسعه تردز به کار گرفته تا از اطلاتشان در خصوص اسرار تجاری توییتر و سایر دارایی معنوی استفاده کند.

اسپیرو گفت که این اقدام، خلاف قوانین ایالتی و فدرال و همچنین تعهدات آن کارمندان نسبت به شرکت قبلی که در آن کار می‌کردند، است.

این ادعاها اما واکنش متا را نیز به دنبال داشته و اندی استون، مدیر روابط عمومی‌در تردز نوشت: هیچ یک از مهندسان تردز، از تیم مهندسان سابق توییتر نیستند.

در حال حاضر، ورود به تردز نیازمند داشتن حساب کاربری اینستاگرام است و کاربران باید با پروفایل اینستاگرام خود در این برنامه ثبت‌نام کنند. این فرآیند آسان به متا کمک می‌کند تا به سرعت، به کاربران این شبکه اجتماعی جدید خود که از آن به عنوان رقیب توییتر یاد می‌شود، افافه کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اخیرا اعلام کرد که تاکنون 30 میلیون نفر به تردز پیوسته‌اند که این عدد در کمی‌بیش از 12 ساعت پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن محقق شده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین