با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
پلتفرم Threads زمان آنلاین بودن کاربران را نشان می‌دهد
عکس : شبکه اجتماعی تردز

این ویژگی که «وضعیت فعالیت» نام دارد، به گفته آدام موسری، رئیس اینستاگرام، برای تسهیل تعاملات لحظه‌ای بین کاربران طراحی شده است تا به راحتی افرادی را پیدا کنند که در آن لحظه آنلاین هستند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

البته، کاربران می‌توانند این ویژگی را غیرفعال کنند و تنها افرادی که خودشان این ویژگی را فعال کرده‌اند، می‌توانند وضعیت آنلاین آنها را ببینند.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از تکناک این ویژگی جدید در حالی معرفی می‌شود که Threads از زمان راه‌اندازی، در رقابت با X (توییتر سابق) برای نمایش رویدادهای لحظه‌ای و روندهای داغ کمی عقب مانده است.

با فعال شدن این ویژگی، Threads امیدوار است که بتواند تعاملات لحظه‌ای را در پلتفرم خود افزایش دهد.


نمایش زمان آنلاین بودن در تردز
عکس : نمایش زمان آنلاین بودن در تردز

علاوه بر این، وضعیت فعالیت می‌تواند به عنوان راهکاری برای جبران نبود پیام‌های مستقیم در پلتفرم Threads در نظر گرفته شود. در X، کاربران می‌توانند به راحتی برای هر فردی که می‌خواهند پیام خصوصی ارسال کنند، اما این امکان در Threads وجود ندارد. شرکت متا امیدوار است که با نمایش وضعیت آنلاین کاربران، گفت‌وگوهای بیشتری در این پلتفرم شکل بگیرد.

با وجود این، برخی از کاربران نگرانی‌هایی را در مورد فعال شدن این ویژگی مطرح کرده‌اند. آنها معتقد هستند که نمایش وضعیت آنلاین می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت کاربران شود.

همچنین برخی دیگر اعتقاد دارند که این ویژگی برای پلتفرمی مانند Threads که بر اساس متن بنا شده است، چندان مناسب نیست.

در مجموع، ویژگی جدید Threads می‌تواند به افزایش تعاملات در این پلتفرم کمک کند، اما در عین حال، نگرانی‌هایی را نیز در مورد حریم خصوصی و امنیت کاربران ایجاد می‌کند.

گفتنی است این ویژگی از امروز به تدریج برای کاربران فعال خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین