با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
ساخت یک ربات احساساتی که همدم سالمندان می‌شود
عکس : ساخت یک ربات احساساتی که همدم سالمندان می‌شود

دانشمندان دانشگاه فودان چین در کنفرانس هوش مصنوعی از ربات انسان نمای دارای احساس، جهت مراقبت از سالمندان رونمایی کردند.

به گزارش سرویس اخبار ربات سایت شات ایکس و به نقل از اینترستینگ انجینرینگ ربات انسان‌نما کهGuanghua No 1 نامیده می‌شود دارای قد 165 سانت متر، وزن 62 کیلوگرم و 45 مفصل هوشمند است که امکان حرکت روان و حالت ایستاده را فراهم می‌کند. دانشگاه فودان در شانگهای چین از این ربات انسان نمای احساسی رونمایی کرد. محققان آن را برای ارائه خدمات مراقبت از سالمندان و مراقبت‌های بهداشتی ساخته‌اند.

این ربات در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی 2024 رونمایی شد. Guanghua No 1 حالات چهره را نیز نشان می دهد.

این ربات انسان نما از نظر احساسی پاسخگو، انعطاف پذیر و پیچیده است. ربات دارای 45 مفصل هوشمند است که دارای یک مدل مغز تجسم یافته مولد سلسله مراتبی هستند. این ساختار به ربات اجازه می دهد تا دست های خود را به درستی حرکت دهد و با حالت ایستاده راه برود.

همچنین برای کنترل چهار احساس شادی، خشم، غم و شادی در صورتش مجهز شده است.

اکثر دانشمندان در حال حاضر برای درک نیازهای عاطفی انسان ها، به ویژه سالمندان و پاسخگویی به آنها تحقیق می کنند. برای رسیدن به این هدف، آنها باید ربات هایی را طراحی کنند که به الگوریتم ها و حسگرهای پیچیده مجهز شوند. این به ربات ها کمک می کند تا احساسات انسان را با دقت بیشتری درک و تفسیر کنند.

هوش هیجانی این ربات از مغز و مکانیسم پاداش دوپامین الهام گرفته شده است. همچنین از الگوریتم‌های انگیزشی هماهنگ چندسطحی استفاده می‌کند که ادراکات و رفتارهای انسان‌مانند را ایجاد می‌کند.

با این حال، گاهی اوقات چالش در پیش‌بینی پیچیدگی و تفاوت‌های ظریف احساسات انسانی نهفته است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین