با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هواوی اپل را کنار زد؛ آيفون دیگر محبوب‌ترین گوشی بازار چین نیست!
عکس : هواوی اپل را کنار زد؛ آيفون دیگر محبوب‌ترین گوشی بازار چین نیست!

در ماه سپتامبر سال جاری، اپل به طور رسمی از نسل جدید سری پرچمدار خود یعنی سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد. حالا به نظر می‌رسد در طول دو هفته‌ای که گوشی ‌های جدید اپل به طور جهانی عرضه شده‌اند، محصولات پرمیوم غول فناوری آمریکایی عملکرد خوبی در بازار چین نداشته‌اند. در واقع، تخمین زده شده که در مقایسه با بازه زمانی (دو هفته) مشابه سال گذشته که سری آیفون ۱۴ عرضه شده است، میزان فروش سری آيفون ۱۵ حدود ۴٫۵ درصد کاهش داشته است.

باید خاطرنشان کرد که به طور کلی، نسل جدید سری پرچمدار اپل افت فروش جزئی داشته است و نمی‌توان آن را یک شکست در بازار به شمار آورد. با این وجود، زمانی که به آمار فروش خیره‌کننده سری هواوی میت ۶۰ در بازار چین نگاه می‌کنیم، به نتیجه غیرمنتظره‌ای می‌رسیم که در نوع خود بسیار قابل توجه است.

در این راستا، به نظر می‌رسد آیفون دیگر محبوب‌ترین گوشی بازار چین نیست و حالا هواوی میت ۶۰ موفق شده که به این عنوان مهم دست پیدا کند. در این رابطه، دو شرکت آماری و تحلیلی شناخته‌شده Jeffries و Counterpoint تایید کرده‌اند که آیفون بعد از سری هواوی میت ۶۰ دومین گوشی پرفروش بازار چین است.

اگر این آمار و ارقام درست باشند، سال ۲۰۲۳ بدترین سال عرضه آیفون برای بازار چین از سال ۲۰۱۸ خواهد بود. افت فروش سری آیفون ۱۵ نشان می‌دهد که گوشی‌های جدید اپل در جلب نظر کاربران چینی موفق نبوده در حالی که سری هواوی میت ۶۰ بازار خانگی را درنوردیده است.

همانطور که می‌دانیم، سری هواوی میت ۶۰ در زمان عرضه و به دلیل استفاده از تراشه 5G با حاشیه‌های مختلفی همراه شد. در این راستا، هواوی به خاطر تحریم‌های ایالات متحده اجازه استفاده از تراشه 5G را نداشته است. با توجه به این موضوع، غول فناوری چینی یا راهی پیدا کرده که تحریم‌ها را دور بزند و یا به روش جدیدی برای توسعه تراشه دست پیدا کرده است. البته ظاهرا هواوی موفق شده که فرآیند جدیدی برای توسعه تراشه ابداع کند که باعث شده توجه کاربران چینی به سوی این گوشی‌ها جلب شود.

از سوی دیگر، سری آیفون ۱۵ نیز در زمان عرضه با مشکلاتی مختلفی شامل ایرادات سخت‌افزاری (مانند رنگ‌پریدگی فریم و جای‌گذاری اشتباه نمایشگر)، داغ کردن گوشی، صدای خش خش اسپیکرها و تخلیه سریع باتری مواجه شده بود. البته اپل با انتشار بروزرسانی موفق شد که مشکل تولید حرارت زیاد را برطرف کند.

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای Jeffries و کانترپوینت، سری آیفون ۱۵ عملکرد درخشانی در بازار ایالات متحده داشته که سهم بزرگی از فروش جهانی سری آیفون را به خود اختصاص داده است. با این وجود، چین نیز یکی از بازارهای کلیدی اپل محسوب می‌شود که هرساله سود قابل توجهی را در اختیار کوپرتینونشین‌ها قرار می‌دهد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین