با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 را متوقف کرد
عکس : هدست هولولنز 2

مایکروسافت تولید هدست هولولنز 2 خود را متوقف کرده است و درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای از توسعه نسخه جایگزین آن نیز دیده نمی‌شود.

به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو «کریگ سینکوتا»، مدیرکل ارتباطات ابری مایکروسافت، در ایمیلی به The Verge می‌گوید:

«مایکروسافت دیگر هولولنز 2 تولید نمی‌کند؛ ما آخرین اطلاعیه خرید را به مشتریان و شرکایمان اعلام کرده‌ایم. پشتیبانی از هولولنز 2 که شامل به‌روزرسانی‌های امنیتی آن می‌شود تا 31 دسامبر 2027 ادامه خواهد داشت.»

در ادامه این ایمیل گفته شده:

«ما با راه‌حل‌ها و خدمات نرم‌افزاری خود به سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های واقعیت ترکیبی ادامه خواهیم داد و همچنین با اکوسیستم سخت‌افزاری موبایل و واقعیت ترکیبی همکاری می‌کنیم. علاوه‌براین، ما کاملاً به برنامه IVAS با وزارت دفاع ایالات متحده متعهدیم.»


آینده هدست هولولنز مایکروسافت

هدست واقعیت ترکیبی
عکس : هدست واقعیت ترکیبی

همان‌طور که در گزارش‌های مختلف گفته‌شده، مایکروسافت پشتیبانی نرم‌افزاری از هدست نسل اول HoloLens را نیز 10 دسامبر (20 آذر) به پایان می‌رساند.

غول فناوری اولین‌ بار سال 2015 از هدست هولولنز رونمایی کرد و وعده داد این دستگاه آینده دنیای مجازی را تأمین خواهد کرد. سپس سال 2019 هدست‌های هولولنز 2 معرفی شدند که میدان دید وسیع‌تر و سیستم ردیابی چشم و مشخصات قدرتمندی داشتند.

مایکروسافت طی 2 سال گذشته چالش‌های زیادی با محصول خود داشته. «الکس کیپمن»، رئیس سابق هولولنز، سال 2022 به‌دنبال اتهامات مربوط به سوءرفتار از این شرکت جدا شد. مایکروسافت نیز در ژانویه 2023 خبر تعدیل نیرو را اعلام کرد. این تعدیل روی تیم‌های دستگاه‌هایش تأثیر گذاشتند و باعث شدند این شرکت «سبد محصولات سخت‌افزاری» خود را تغییر دهد. اوایل سال جاری نیز برخی کارکنان تیم HoloLens 2 اخراج شده بودند.

هنوز مشخص نیست هدست هولولنز دیگری برای کسب‌و‌کارها یا حتی مصرف‌کنندگان معرفی می‌شود یا خیر. همچنین چند سال قبل در گزارش‌هایی گفته شده بود مایکروسافت از تولید نسل سوم هدست واقعیت ترکیبی خود، هولولنز 3، صرف‌نظر کرده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین