با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل بازهم شگفتی آفرید؛ فروش 200,000 دستگاه ویژن پرو ظرف 10 روز
عکس : اپل ویژن پرو

در حالی که درباره استقبال خریداران از پیش‌فروش هدست واقعیت مجازی Vision Pro اپل تردید وجود داشت، گزارش‌ها نشان می‌دهد این کمپانی آمریکایی طی 11 روز گذشته نزدیک به 200,000 دستگاه ویژن پرو فروخته که خیره کننده است.

به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار هفته پیش تحلیل‌گر مشهور، مینگ چی کو، مدعی شد اپل موفق شده بین 160,000 تا 180,000 دستگاه هدست ویژن پرو را پیش‌فروش کرد. حالا مک‌رومرز در گزارشی با تکیه بر منابع مطلع مدعی شده اپل تقریباً 200,000 دستگاه Vision Pro فروخته است. این اطلاعات از دو جنبه حائز اهمیت است.

گزارش‌ها از فروش خیره کننده ویژن پرو

اوایل گفته می‌شد اپل برای تولید 60,000 تا 80,000 دستگاه ویژن پرو برای عرضه در روز دوم فوریه برنامه‌ریزی کرده است، از همین رو با وجود درست بودن برآوردهای کو درباره میزان تقاضا، به نظر می‌رسد اپل توانسته بیشتر از آنچه که انتشار می‌رفت هدست ویژن پرو برای عرضه آماده کند.

مهم‌تر اینکه با توجه به آمارها در خصوص پیش‌فروش 180,000 دستگاه طی هفته اول، به نظر می‌رسد تقاضا برای ویژن پرو نزولی شده باشد.

با وجود کاهشی شدن تقاضا برای ویژن پرو، اما ممکن است به معنای کاهش فروش نباشد و بخشی از خریداران منتظر عرضه آن در فروشگاه‌های محلی باشند. همچنین با توجه به حرکت کردن زمان تحویل به سمت ماه مارس، ممکن است رغبت خریداران برای پیش‌خرید کاهش یافته باشد و پس از عرضه آن، شاهد رشد دوباره تقاضا باشیم. بد نیست اشاره کنیم پیش‌فروش ویژن پرو در روز نخست طی تنها چند ساعت به پایان رسید.

شاید تقاضا برای ویژن پرو بیشتر شود، اما مطمئناً قرار نیست به اندازه محصولاتی چون آیفون یا آیپد پرفروش باشد. قیمت هدست اپل ویژن پرو از 3,499 دلار شروع می‌شود که به وضوح اغلب مصرف‌کنندگان قادر به خرید آن نیستند. در عین حال، هدست واقعیت مجازی محصولی نیست که همه به آن نیاز داشته باشند.

انتظار می‌رود امروز بررسی رسانه‌ها از ویژن پرو به طور هم‌زمان منتشر شود که می‌تواند مشتریان بیشتری را برای خرید این هدست ترغیب کند. با این حال گزارش‌ها حاکی از تصمیم اپل برای تولید نهایتاً نیم میلیون دستگاه اپل ویژن پرو است و افزایش تولید آن وابسته به میزان تقاضا خواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین