با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
امکان سنجش ضربان قلب در هدفون‌های بی‌سیم گوگل
عکس : سنجش ضربان قلب در هدفون‌های بی‌سیم گوگل

گوگل امروز جزئیات تحقیقات خود در مورد پلتیسموگرافی صوتی (APG) را ارائه کرده است که قابلیت‌های سنجش ضربان قلب را با یک ارتقاء نرم‌افزاری به هدفون‌ های ANC این شرکت اضافه خواهد کرد.

به گفته گوگل، کانال گوش یکی از ایده‌آل‌ترین مکان‌ها برای تشخیص سلامت به حساب می‌آید و شریان عمیق گوش که شبکه‌ای پیچیده از عروق کوچک‌تر را تشکیل می‌دهد، به طور گسترده در کانال شنوایی نفوذ می‌کند.

این پلتیسموگرافی صوتی از طریق ارسال امواج صوتی به درون حفره گوش صورت می‌پذیرد.

در این حالت هدفون گوگل می‌تواند امواج ضربان قلب را بسنجد. این تکنیک قادر است حتی در صورت پخش موزیک یا پوشش نامناسب حفره گوش، باز هم به کار خود بپردازد. البته در حال حاضر حرکت‌های بدن روی این روش تأثیر زیادی گذاشته و گوگل در تلاش است تا با کالیبره کردن سنسورهای مربوطه، بهترین فرکانس برای سنجش ضربان قلب را پیدا کند.

گوگل طی دو مرحله آزمایش که روی ۱۵۳ نفر انجام داد، متوجه شد که این روش از دقت بالایی برخوردار است. (تنها ۳.۲۱ درصد میانگین خطا روی تمامی افراد و ۲.۷ درصد میانگین خطا بین ضربان قلب)

در مقایسه با سنسورهای سنجش ضربان قلب فعلی، این روش روی رنگ پوست به هیچ عنوان حساس نیست. همچنین ابعاد کانال ورودی گوش و شرایط قرارگیری سری هدفون‌های ANC روی نتیجه تأثیری نخواهد داشت. گوگل معتقد است که این روش در مقایسه با راه‌های مرسوم و موجود (PPF و ECG) بهتر است.

در انتها باید منتظر بمانیم و ببینیم که گوگل چه زمانی این ویژگی را به هدفون‌های بی‌سیم ANC خود اضافه خواهد کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین