با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اپل برای ساخت نمایشگر تاشو از سامسونگ کمک می‌گیرد
عکس : نمایشگر تاشو
.

مشارکت سامسونگ در پروژه توسعه نمایشگر تاشو برای اپل دیگر در حد شایعه، حدس یا گمان نیست. سامسونگ ضمن برگزاری کارگاه SID Review Workshop طی هفته جاری در شهر سئول به‌صورت ضمنی تائید کرد که این شرکت روی توسعه یک نمایشگر تاشو بزرگ برای اپل کار می‌کند.

با توجه به اطلاعات فاش شده این پنل برای استفاده در لپ‌تاپ یعنی یک دستگاه مک‌بوک در نظر گرفته شده است. اما پیش از تولید چنین محصولی توسط اپل ، سامسونگ بایستی چند مورد پیچیدگی موجود در فناوری نمایشگرهای تاشو را برطرف کرده و استانداردهای کیفی مورد نظر غول کوپرتینویی را احراز نماید.

یکی از مدیران سامسونگ ضمن سخنرانی خود در رویداد SID Review اعلام کرد که تجاری‌سازی یک محصول تاشو برای موفقیت اپل و کل بازار دستگاه‌های تاشو ضروری است. هنوز مشخص نیست که آیا میزبان صرفا به لپ‌تاپ‌های تاشو اشاره نموده یا به کلیه دستگاه‌های تاشو از جمله گوشی‌های هوشمند اشاره کرده است. اما با توجه به موضوع کلی سخنرانی به‌نظر می‌رسد که مدیر سامسونگ به لپ‌تاپ‌های تاشو اشاره می‌کند.



در عین‌حال سامسونگ صراحتا اعلام نکرده که اپل سرگرم توسعه یک مک‌بوک تاشو است. اما غول کره‌ای تائید کرده که به منظور احراز استانداردهای کیفی اپل و جذب این شرکت به بازار دستگاه‌های تاشو، فناوری نمایشگر تاشو خود را بهبود می‌دهد.

بر اساس اعلام وبسایت LaptopMag، غول فناوری کره‌ای ادعا کرده که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ مایل به تولید یک محصول تاشو با نمایشگر کامل هستند. تمامی شواهد نشان می‌دهند که اپل نیز یکی از این شرکت‌ها به‌شمار رفته و سامسونگ دیسپلی در کنار ال‌جی دیسپلی از جمله تامین‌کنندگان طرف قرارداد غول کوپرتینویی محسوب می‌شوند.

ظاهرا واحد تولید نمایشگر سامسونگ به منظور ارتقاء فناوری نمایشگرهای تاشو مطابق با استانداردهای کیفی اپل از تخصص خود در زمینه ساخت این پنل‌ها استفاده می‌کند. دستیابی به این هدف مهم مشخصا مستلزم بهبود نمایشگرهای تاشو در 2 حوزه دوام پنل و میزان چروکیدگی‌های مشهود است.

اسلاید فوق که در کارگاه SID Review Workshop به ثبت رسیده است؛ ظاهرا نشان می‌دهد که نمایشگرهای تاشو سامسونگ از نظر تنش کششی (ترک‌های ناشی از تا شدن)، تنش جامع (میزان انحنا در زمان تا شدن) و انعطاف‌پذیری (گشتاور تاشو) انتظارات را برآورده می‌کنند. در عین‌حال اسلاید مذکور نشان می‌دهد که سامسونگ بایستی روی چین و چروکیدگی‌های ایجاد شده روی نمایشگر بیش از پیش کار کرده و میزان دوام پنل را تا سطحی نزدیک‌تر به پنل‌های شیشه‌ای استاندارد بهبود دهد.

بزرگ‌ترین نگرانی‌های اپل احتمالا به این 2 حوزه مربوط می‌شود؛ اما اصلاحاتی در این زمینه‌ها در حال انجام است. گزارش‌های پیشین به نقل از تحلیل‌گران صنعت نشان می‌دهند که اپل احتمالا اولین لپ‌تاپ تاشو خود با فناوری‌های سامسونگ دیسپلی را در سال 2025 معرفی نموده و این محصول در سال 2026 به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین