با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کابل صدای دو خط یا سه خط کدام بهتر است؟
عکس : کابل صدای دو خط و سه خط

تفاوت کابل صدا ی دوخط باسه خط درچیست؟کدام یک ازاین کابل‌های صدامیکروفن‌دار هستند؟

به گزارش سرویس اخبار سخت افزار سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم کابل های صدا دارای انواع مختلفی هستند که کانکتور های متفاوتی دارند. جک ۳.۵ میلیمتری یکی از آنها ست. از این کابل می توان در موارد بسیاری موارد مثل AUX، هدفن، هدست، هندزفری و…استفاده کرد. اما همه ی کانکتورهای جک ۳.۵ میلیمتری مثل هم نبوده از لحاظ شکل ظاهری و کاربرد متفاوت هستند. آن ها به سه دسته۱ خط، ۲ خط و ۳خط تقسیم می شوند. در ادامه به بررسی شباهت و تفاوت کابل صدای دو خط با سه خط خواهیم پرداخت و آنها را از لحاظ ظاهر و کاربرد مقایسه می کنیم.


تفاوت کابل صدای دو خط با سه خط

انواع کابل صدا
عکس : انواع کابل صدا

مشخصه ظاهری کابل صدا ی دو خط کانکتور آن است. روی کانکتور این نوع از کابل های صدا دو خط یا حلقه افقی وجود دارد که کانکتور را به سه بخش تقسیم می کند. بخش های آن به ترتیب جهت انتقال صدای چپ، صدای راست و مشترک بین چپ و راست می باشد. از این نوع کابل ها فقط برای انتقال صدا می توانید استفاده کنید. در کابل های AUX ، کابل های افزایش طول صدا و هدفن ها از نوع کانکتور استفاده می شود.

کابل AUX
عکس : کابل AUX

به کابل صدا ی دو حلقه TRS نیز گفته می شود. دقت داشته باشید که هدست ها این کابل را ندارند و فقط هدفن ها و سایر پخش کننده های بدون میکروفن دارای کابل TRS هستند. اگر نیاز دارید که هدفن های بدون میکروفن خود را به میکروفن مجهز کنید، می توانید یک کابل AUX سه خط تهیه کرده و با اتصال به هدفن خود این قابلیت را به آن اضافه کنید. به این نوع کابل، کابل AUX میکروفن دار نیز گفته می شود.هدفن و هدست علاوه بر تفاوت کابل صدا ی دو خط با سه خط دارای ویژگی های دیگری می باشند. برای بررسی دقیق تر این دستگاه ها می توانید به مقاله شباهت و تفاوت هدست و هدفن و هندزفری مراجعه کنید.

علاوه بر دو مورد عنوان شده در بالا کانکتور های تک حلقه ای به اسم TS نیز وجود دارد که صدای چپ و راست ندارد. این نوع کابل در دستگاه های قدیمی استفاده می شد و صدا را به طور مشترک و مساوی بین گوش راست و چپ پخش می کرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین