با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
اینتل از استاندارد نسل جدید تاندربولت 5 رونمایی کرد
عکس : تاندربولت

اگر دنیای تکنولوژی و اخبار دیجی رو را از نزدیک دنبال کرده باشید، حتماً تاکنون بارها نام تاندربولت ( Thunderbolt ) را شنیده‌اید. اگر هم احیاناً نشنیده‌اید یا نمی‌دانید چیست، باید اشاره کنیم که تاندربولت یک فناوری ارتباطی با سرعت بالا است که توسط اینتل توسعه یافته است. این فناوری نوین ویژگی‌های چندین فناوری دیگر از جمله USB ،DisplayPort و PCIe را در یک کانکتور و کابل ترکیب می‌کند و به این ترتیب می‌توان به همه آن‌ها از طریق یک پورت دسترسی داشت.

تاندربولت امکان اتصال طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها را به یک کامپیوتر با یک پورت، مانند پورت محبوب Type-C، ممکن می‌کند. اکنون، کمپانی اینتل تاندربولت 5 ، یعنی نسل بعدی استاندارد اتصال پرسرعت خود را معرفی کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر خبر را با هم بررسی کنیم.

<strong> تاندربولت 5 </strong>

تاندربولت 5 : نسل بعدی اتصالات پرسرعت

تاندربولت 5 پهنای باند دو جهته با سرعت 80 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد که دو برابر سرعت تاندربولت 4 است. همچنین از فناوری Bandwidth Boost پشتیبانی می‌کند که می‌تواند به طور موقت پهنای باند را برای برنامه‌های سنگین گرافیکی به 120 گیگابیت در ثانیه افزایش دهد. تاندربولت 5 علاوه بر افزایش سرعت، توان انتقال داده PCI Express را نیز به منظور ذخیره‌سازی سریع‌تر داده‌ها و اتصال راحت‌تر کارت‌های گرافیک خارجی، دو برابر کرده است.

همچنین بر اساس استانداردهای صنعتی از جمله USB4 V2 ،DisplayPort 2.1، و PCI Express Gen 4 ساخته شده است که آن را کاملاً با نسخه‌های قبلی تاندربولت و USB سازگار می‌کند. تاندربولت 5 همچنین به گونه‌ای طراحی شده که نسبت به نسخه‌های قبلی از مصرف انرژی بیشتری برخوردار باشد. این اتصال جدید می‌تواند تا 240 وات برق ارائه دهد که برای شارژ لپ تاپ یا تغذیه یک کارت گرافیک خارجی کافی است.

امروزه نیاز به پهنای باند بیشتر در بین تولید کنندگان محتوا، گیمرها و افراد حرفه‌ای به طور قابل توجهی در حال افزایش است. این دسته از کاربران در حین کار با فایل‌های ویدیویی و داده‌ای حجیم، نمایشگرهایی با وضوح بالا و تصاویری با تأخیر کم می‌خواهند. تاندربولت 5 برای پاسخگویی به این نیازها طراحی شده و کارایی و پهنای باند مورد نیاز برای سنگین‌ترین برنامه‌ها را فراهم می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین