با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
هک بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه BtcTurk
عکس : هک صرافی ارز دیجیتال ترکیه BtcTurk

صرافی ارز دیجیتال بی‌تی‌سی ترک (BTC Turk) هفته پیش از یک حمله سایبری خبر داد که در جریان آن ده کیف پول گرم این شرکت تحت تاثیر قرارگرفته‌اند.

به گزارش سرویس اخبار امنیت سایت شات ایکس و به نقل از عصر ایران البته بی‌تی‌سی‌ ترک ادعا کرده است که در این ماجرا کیف پول‌های سرد حاوی دارایی‌های صرافی جان سالم به‌در برده‌اند و مشکلی برای آن‌ها پیش‌ نیامده است. به هر حال به دنبال این اتفاق، صرافی مذکور تمام واریز و برداشت‌های ارزهای دیجیتال را به حالت تعلیق درآورده است تا پروسه تحقیقات تکمیل شود.


بررسی زوایای هک بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ترکیه

تحلیل‌گری به نام ZachXBT ارزش دارایی‌های هک شده صرافی BTC Turk را ۵۴ میلیون دلار برآورد کرده و اعلام کرده است که بخش عمده‌ای از نقل‌و انتقال‌های مشکوک، متعلق به ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX) بوده‌اند. همچنین این تحلیل‌گر بلاکچین خاطرنشان کرده است که دارایی‌های مسروقه با استفاده از تورچین ابتدا به صرافی ‌هایی مانند بایننس و کوین بیس منتقل شده‌اند و سپس در قالب بیت کوین در دو کیف پول جداگانه برداشت شده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال بیت ترک بیش از پنج میلیون کاربر فعال دارد و امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با لیر ترکیه را فراهم کرده است. انتشار خبر هک بزرگ‌ترین صرافی آنلاین ترکیه تاکیدی است بر این نکته که هنگام ورود به دنیای کریپتوکارنسی‌ها باید به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال بود. در مقایسه با صرافی ‌های خارجی که با خطر همیشگی تحریم مواجه هستند، صرافی ‌های ارز دیجیتال ایرانی گزینه بهتری قلمداد می‌شوند و در میان صرافی ‌های ایرانی، صرافی ارز دیجیتال والکس می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین