کارمند سابق راکاستار توضیح داد چرا اولویت توسعهدهندگان این است ابتدا بازیهای خود را برای کنسولهایی مثل پلیاستیشن منتشر کنند.
یکی از توسعهدهندگان سابق راکاستار توضیحاتی دربارهی دلیل تأخیر در انتشار نسخهی کامپیوتر شخصی GTA 6 ارائه داد. بسیاری از گیمرها از تأیید انتشار GTA VI برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هیجانزده هستند؛ اما گیمرهای کامپیوتر شخصی هنوز نمیدانند بازی مذکور دقیقاً چه زمانی برایشان دردسترس قرار خواهد گرفت.
روند ساخت بازی مذکور حدود ۱۰ سال طول کشیده است و طبق اطلاعات ارائهشده در اولین تریلر رسمی GTA VI، سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد. راکاستار معمولاً بازیهای جدیدش را ابتدا برای کنسول پلی استیشن و کنسول ایکس باکس منتشر میکند و حدود چند ماه یا حتی چند سال بعد، نسخهی رایانههای شخصی را نیز ارائه میدهد.
مایک یورک، از توسعهدهندگان سابق راکاستار، دلایل تأخیر نسخهی کامپیوتری بازیهای این شرکت را توضیح داده است. یورک با انتشار ویدیویی در یوتیوب اعلام کرد توسعهدهندگان برای فروش بیشتر ابتدا بازیها را برای کنسولهایی مثل پلیاستیشن بهینهسازی میکنند.
علاوهبراین، نسخهی کامپیوتر شخصی بازیها شامل بهبودها و اصلاحیههای مختلفی خواهد بود که باید بدون مشکل روی سختافزار این محصولات اجراشدنی باشد. بهدلیل اینکه کامپیوترهای شخصی از سختافزار بسیار متفاوتی بهره میبرند، بهینهسازی و اعمال هرگونه اصلاحیه روی این نسخه از بازیها واقعاً زمانبر و دشوار است.
طبق گفتهی یورک، توسعهدهندگان ابتدا تمرکزشان را روی کنسولهای بازی معطوف میکنند؛ زیرا فقط با یک نوع سختافزار خاص سروکار دارند. درواقع، شرکتهای بازیساز انرژی خود را بهطور کامل برای اطمینان از این مسئله صرف میکند که نسخههای کنسولی بازیها به بهترین شکل اجرا میشوند.
پس از توسعهی بازی، فرایند آزمایش آن روی کامپیوترها بهدلیل انواع مختلف کارت گرافیک و پردازنده، به منابع انسانی و زمان بسیار زیادی نیاز دارد. بههمیندلیل، اولویت شرکتهای بازیساز معمولاً کنسولهای بازی است و سپس نسخهی کامپیوتر شخصی بازیها را ارائه میدهند و همین موضوع دربارهی GTA 6 نیز صدق میکند.