با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
قابلیت ویرایش پیامک‌ها به Google Messages و اندروید اضافه شد
عکس : ویرایش پیامک‌

گوگل امروز اعلام کرد که هفت قابلیت جدید و تازه را برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده است. انتظار می‌رود تمامی این قابلیت‌ها برای بسیاری از کاربران دستگاه‌های اندروید ی مفید واقع شود اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین قابلیت جدید این سیستم عامل، امکان ویرایش پیامک‌ ها یا پیام‌های متنی توسط کاربران باشد که بالاخره برای نخستین بار در این دستگاه‌ها در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار سیستم عامل اندروید امروز هفت قابلیت جدید در بخش‌های گوناگون دریافت کرد که سبب می‌شود برنامه‌هایی نظیر Google Messages، Google Meet، Google Home و Gboard و همچنین بخش Hotspot Sharing و سیستم عامل Wear OS در ساعت‌های هوشمند دچار تغییراتی شوند. بدون شک مهم‌ترین قابلیت جدید معرفی شده توسط گوگل در برنامه Google Messages در دسترس قرار گرفته است تا به لطف آن کاربران بالاخره بتوانند پیامک‌ها و پیام‌های متنی خود را ویرایش کنند.


قابلیت ویرایش پیامک‌ها در Google Messages و اندروید
عکس : قابلیت ویرایش پیامک‌ها در Google Messages و اندروید

گزارشی که امروز از سوی Theverge منتشر شد نشان می‌دهد به لطف قابلیت جدید گوگل در برنامه Messages، اکنون کاربران می‌توانند پیام‌های مبتنی بر استاندارد RCS خود را حتی پس از ارسال و دریافت توسط گیرنده، برای مدت زمانی محدود ویرایش کنند. آنطور که گوگل با انتشار انیمیشنی کوتاه نشان داده است کاربران برای این کار باید پس از لمس پیامک موردنظر کمی انگشت خود را نگه دارند. با این کار یک آیکون قلم مانند در بالای صفحه ظاهر می‌شود که پس از لمس آن به منظور ویرایش پیامک، کادری متنی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده است نشان می‌دهد در حال حاضر قابلیت ویرایش متن پیامک‌ها به مدت 15 دقیقه پس از ارسال آن‌ها در دسترس فرستنده قرار دارد و پس از آن دیگر امکان ویرایش آن‌ها وجود نخواهد داشت. گوگل همچنین به منظور شناسایی و نشانه گذاری پیامک‌های ویرایش شده یک برچسب با عنوان «ویرایش شده» یا Edited به آن‌ها خواهد افزود. این شرکت همچنین اعلام کرده است که این قابلیت در دسترس تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید 8 و جدیدتر قرار خواهد گرفت. قرار است این بروزرسانی برنامه Google Messages از امروز منتشر شود.

قابلیت ویرایش پیامک‌ ها در حالی امروز به گوشی‌های اندروید ی اضافه شده است که اپل دو سال پیش از طریق پیام‌رسان iMessage خود آن را در دسترس کاربران گوشی‌های آیفون قرار داد. اکنون با اضافه شدن این قابلیت باید گفت که پیام‌رسان Google Messages یک گام دیگر به iMessage نزدیک‌تر شده است.

اپل قرار است در سال جاری میلادی استاندارد RCS را به برنامه پیام‌رسان خود اضافه کند. تحت این شرایط کاربران iMessage می‌توانند در هنگام چت با کاربران Google Messages به قابلیت‌های جدیدی نظیر مشاهده نشانگر در حال تایپ، دریافت رسیدهای با عنوان «خوانده شده» و همچنین امکان به اشتراک گذاری محتوای با وضوح بالا دسترسی پیدا کنند. اپل هنوز تایید نکرده است که چه زمانی پشتیبانی از این استاندارد را آغاز می‌کند. ممکن است در سیستم عامل iOS 18 برای نخستین بار شاهد اضافه شدن این استاندارد باشیم.

دیگر قابلیت جدید و مهمی که گوگل امروز از آن رونمایی کرد Instant Hotspot نام دارد و به کاربران تبلت‌های اندروید ی و کروم بوک‌ها اجازه می‌دهد خیلی سریع و با تنها یک کلیک بهHotspot گوشی خود متصل شوند. برای برقراری این ارتباط نیاز به وارد کردن هیچگونه رمز عبوری نیست. برنامه Google Meet نیز در نسخه جدید خود دارای یک دکمه Cast است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با لمس یک دکمه میان گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا مرورگرهای وب گوناگون که به آن ها متصل هستند جا به جا شوند.

برنامه Google Home نیز در نسخه جدید خود دارای یک ویجت با عنوان Favorites شده است که به کاربران اجازه می‌دهد خیلی سریع کنترل دستگاه‌های هوشمند پر استفاده و محبوب خود را برعهده بگیرند. این قابلیت قرار است در سیستم عامل Wear OS 3 و جدیدتر از آن نیز در دسترس کاربران ساعت‌های هوشمند قرار بگیرد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین