با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
وعده PS5 رایگان توسط یک استریمر باعث آشوب در آمریکا شد
عکس : وعده PS5 رایگان توسط یک استریمر باعث آشوب در آمریکا شد

پس از آنکه کای سنات (Kai Cenat)، استریمر محبوب یوتیوب (YouTube) و توییچ (Twitch)، وعده‌‌ی کنسول‌های PS5 رایگان را داد، هزاران نفر به پارک منهتن سرازیر شدند.

یک استریمر محبوب در رسانه‌های اجتماعی، روز جمعه با اتهام تحریک به شورش مواجه شد، زمانی که طی رویدادی در پارک یونیون اسکوئر منهتن قصد داشت کنسول‌های بازی را به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهد. این اقدام جمعیتی را که حدود چندین هزار جوان تخمین زده می‌شود، به خود جلب کرد.

جفری مدری (Jeffrey Maddrey)، رئیس اداره‌ی پلیس، اواخر روز جمعه طی یک کنفرانس خبری گفت که علاوه بر شورش، کای کارلو سنات سوم، به تجمع غیرقانونی و احتمالاً جرایم دیگر متهم خواهد شد.

به گفته مقامات، این رویداد که مدت کوتاهی پس از ساعت ۱۵:۰۰ آغاز شد و تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه داشت، منجر به دستگیری ۶۵ تن، زخمی شدن افسران و برخی از افراد حاضر در جمعیت، آسیب دیدن گاری‌های غذا، خودروهای پلیس و فروشگاه‌ها شد.

مدری طی یکی از دو نشست خبری که پس از پاک‌سازی این پارک برگزار شد، با اشاره به پس‌زمینه‌ی یک میدان پر از زباله گفت:

مدتی طول کشید تا آن را تحت کنترل درآوریم و بسیاری از جوانان آسیب دیدند.

وعده <strong>PS5</strong> <strong>رایگان</strong> توسط یک <strong>استریمر</strong> باعث <strong>آشوب در آمریکا</strong> شد.

آقای سنات و یکی دیگر از استریمرها به نام Fanum اعلام کرده بودند قصد دارند کنسول‌های پلی استیشن ۵ را رأس ساعت ۱۶:۰۰ در پارک توزیع کنند. این دو، عضو گروه AMP هستند که طرفداران زیادی در یوتیوب و توییچ دارد. کانال یوتیوب آقای سنات دارای بیش از ۳.۶ میلیون دنبال‌کننده است.

رئیس مدری بیان داشت که این رویداد، خودجوش و بدون مجوز شهرداری برگزار شده. وی افزود که پلیس، حوالی ظهر به وسیله‌ی پستی در شبکه‌های اجتماعی از این تجمع مطلع گشت.

انبوهی از جوانان به پارک، خیابان‌ها و پیاده‌روهای اطراف ریختند، این اتفاق باعث انسداد محل عبور اتومبیل‌ها و عابران پیاده شد. به دنبال این حوادث، بازار سبز و محبوب یونیون اسکوئر تعطیل و قطارهای مترو شروع به دور زدن ایستگاه میدان اتحادیه کردند.

حوالی ساعت ۱۶:۰۰ جمعیت بیقرار شد و اداره‌ی پلیس، عملیات سطح ۴ را آغاز کرد که بالاترین سطح پاسخ محسوب می‌شود. در حالی که بخش‌هایی از جمعیت عمدتاً مسالمت‌آمیز بودند، برخی دیگر به بی‌نظمی افتادند. مدری گفت که گروهی از مردم به یک سایت ساختمانی حمله کرده و سپس شروع به پرتاب مصالح، سنگ و بطری به سوی یکدیگر کردند.

وعده <strong>PS5</strong> <strong>رایگان</strong> توسط یک <strong>استریمر</strong> باعث <strong>آشوب در آمریکا</strong> شد.

افرادی را می‌دیدید که با بیل، تبر و دیگر ابزارهای ساختمانی راه می‌روند. عده‌ای نیز آتش‌بازی می‌کردند و آن آتش‌ها را به سمت افسران می‌انداختند.

وقتی که زمان اعطای برنامه‌ریزی شده فرا رسید اما خبری از کنسول نشد، هیاهو افزایش یافت.

بطری‌های آب، توپ‌های بسکتبال، رایانه و وسایل آتش‌بازی در میان جمعیت رد و بدل می‌شد. یک گروه از جوانان هنگام تلاش برای دستگیری افسران پلیس به عقب رانده شدند. گروهی متشکل از ۲۰۰ نفر که در نزدیکی میله پرچم در مرکز پارک ایستاده بودند، شعارهای مبتذلانه‌ای را خطاب به پلیس سر می‌دادند.

رئیس پلیس مدری:

مردم حاضر در جمعیت شروع به انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه پلیس و دیگران کردند.

بسیاری از این جوانان به هیچ وجه از دستورات ما پیروی نمی‌کردند.

تا ساعت ۱۷:۰۰، پلیس بیشتر جمعیت را به خیابان پارک کشانده بود و صدها جوان هر دو مسیر را پر کرده بودند، به ماشین‌ها کوبیده و اشیا را پرتاب می‌کردند. در نهایت آن‌هایی که از دستورات سرپیچی کردند، دستگیر و بازداشت شدند.

در خیابان نوزدهم، جمعیتی از کسانی که به شمال رانده می‌شدند، زانو زده و شعار «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» را سر دادند. در خیابان بیستم، آن‌ها روی صندلی‌های حصیری بیرون یک رستوران مجلل نشستند، در حالی که کارمندان درها را قفل کرده و از داخل به آنان نگاه می‌کردند.

در خیابان بیست و دوم، ده‌ها نوجوان به یک فروشگاه CVS هجوم برده، بطری‌های آب، آبنبات و تنقلات را برداشتند و سپس آن‌ها را در میان جمعیت توزیع کردند. رئیس مدری:

زمانی که شروع به پاکسازی افراد اینجا کردیم، جوانان به خیابان‌های دیگر شهر رفته و بشقاب‌ها را از افرادی که در بیرون از منزل غذا میخوردند، گرفتند.

رئیس پلیس گفت که افسران قبل از دستگیری، چندین فرصت به جمعیت دادند تا منطقه را ترک کنند. مأموران تعدادی از افراد بازداشت شده را به یک اتوبوس شهری منتقل کردند که آن اتوبوس هم مورد حمله قرار گرفت زیرا مردم تلاش می‌کردند کسانی که دستگیر شده‌اند را آزاد کنند.

آقای سنات به مکان امنی منتقل شد و مقامات پلیس در حال بررسی این موضوع بودند که آیا پرونده‌ای را علیه او در رابطه با «برانگیختن شورش» تشکیل دهند یا خیر. مدری:

این نشان‌دهنده‌ی قدرت و خطر رسانه‌های اجتماعی است.

جاش اورتیز (Josh Ortiz) که در بخش براونزویل بروکلین زندگی می‌کند، یکی از افراد حاضر در جمعیت بود و گفت که برای دیدن این دو شخصیت به پارک آمده.

من بیرون آمدم زیرا تنها می‌خواستم آن‌ها را ببینم. گمان می‌کنم خیلی از بچه‌ها فکر می‌کردند می‌توانند یک رایانه‌ی شخصی یا پلی‌ استیشن رایگان بگیرند و شروع به کسب درآمد کنند، اما من فقط می‌خواستم کای را ببینم.

اوضاع در ابتدا مسالمت آمیز بود، اما چند نفر شروع به دیوانه شدن کردند.

حوادث، آزاردهنده و در عین حال خنده‌دار بودند. همین چند لحظه پیش یک انفجار بزرگ رخ داد، اما اگر مثل من بدانید که این اتفاق تنها به خاطر آتش‌بازی بچه‌ها بوده، آن وقت به نوعی خنده‌دار می‌شود.

این حادثه به نوعی تقصیر کای است. رویداد به خوبی برنامه‌ریزی نشده بود و آقای سنات می‌توانست منطقه‌ای بازتر را انتخاب کند.

گیمری ۲۱ ساله از کوئینز که خود را به عنوان Zap معرفی می‌کند، گفت:

۹۰ هزار نفر چند روز پیش که آقای سنات این رویداد را اعلام کرد، به طور زنده او را تماشا می‌کردند.

آدام ماس (Adam Mass)، دانشجویی ۲۰ ساله از بروکلین:

پس از شنیدن خبر هیاهو به پارک آمدم. من شنیدم که آن دو نفر اینجا هستند.

نمی‌خواستم جایزه بگیرم اما می‌دانستم اتفاقی در حال رخ دادن است، بنابراین به اینجا آمدم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین