با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
در بازی استارفیلد 100 سیاره دارای حیات وجود خواهد داشت!
عکس : بازی استارفیلد 100
وقتی سال گذشته، تاد هاوارد، مدیر استودیوی بازی بتزدا (Bethesda) فاش کرد که بازی استارفیلد (Starfield) هزار سیاره قابل کاوش خواهد داشت، برخی از افراد در مورد واقعی بودن چنین ادعایی تردید داشتند و این حرف بسیار عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسید. از سوی دیگر، برخی گیمرها خوش‌بین نیز بی‌صبرانه منتظر بودند تا جزئیات بیشتری در مورد ترکیب این سیارات منتشر شود. در حالی که در برنامه «استارفیلد دایرکت» هیچ توضیحی در خصوص سیارات داخل بازی و تعداد آن‌ها ارائه نشد، اما هاوارد در آخرین قسمت از Kinda Funny XCast به این موضوع پرداخته و جزئیات خوبی را نیز بیان کرده است. به گفته این مدیر ارشد بتزدا، حدود 10 درصد از سیارات قابل اکتشاف داخل بازی (یعنی حدود 100 سیاره) دارای حیات خواهند بود، که بسیار بیشتر از چیزی است که دانشمندان بر اساس یافته‌های علمی فعلی بر آن باور داشته و آن را ممکن می‌دانند. بنابراین، در حالی که حدود 900 سیاره بدون حیات در داخل بازی باقی می‌ماند، اما به نظر می‌رسد هدف سازندگان استارفیلد این نیست که تمامی سیارات را به صورت زنده و دارای حیات طراحی کنند. در واقع، وجود سیاراتی مانند ماه که بسیار زیبا و در عین حال خالی از سکنه هستند، لازمه خلق یک جهان پر رمز و راز بوده و می‌تواند حس کنجکاوی و میل به اکتشاف را در گیمرها تقویت کند. تاد هاوارد در صحبت‌های اخیر خود گفته: ما می‌خواستیم 1000 سیاره را در بازی طراحی کنیم، زیرا دوست داریم این میزان از حق انتخاب را به شما بدهیم. حدود 10 درصد از این سیارات دارای حیات هستند. در استارفیلد، ما امکان وجود حیات را به فراتر از آنچه که دانشمندان فکر می‌کنند، سوق داده‌ایم. در بازی، برخی سیاره‌ها که در آن منطقه Goldilocks قرار دارند دارای حیات هستند و برخی دیگر مملو از منابع و معادن مختلف می‌باشند. بنابراین، وقتی بر روی برخی از این سیارات بی‌ثمر فرود می‌آیید، ما در آنجا نیز چیزهای خاصی را برای شما تدارک دیده‌ایم تا آن‌ها را پیدا کنید. من عاشق نقل قول باز آلدرین هستم که توصیف «ویرانی باشکوه» را برای ماه به کار برده بود. فکر می‌کنم فرود آمدن روی اینگونه سیارات و حس کردن این واقعیت که “من تنها کس و یا یکی از اولین کسانی هستم که تا به حال از این سیاره دیدن کرده‌اند”، زیبایی خاصی دارد. ایجاد این حس در طراحی یک بازی کار بسیار دشواری است. اگر چیزهای زیادی اضافه کنید، اگر پایگاه‌ها یا برج‌های متروکه یا آیتم‌های زیادی در سیاره قرار دهید، ممکن است حس بکر بودن آن را نابود کند و از طرف دیگر خالی بودن سیاره هم فایده‌ای نخواهد داشت. شایان ذکر است که صرفاً به دلیل نبود گیاه و جانور بومی در سیارات فاقد حیات استارفیلد، نمی‌توان این سیارات را خالی از حیات انسانی تصور کرد. چرا که کاشفان، معدنچیان، دزدان و غیره، هر کدام به قصد و نیتی وارد سیاره شده و برای خود تشکیلاتی خواهند داشت. همچنین، اگر در مورد اندازه و وسعت سیارات می‌پرسید، باید بگوییم که بر اساس محاسبات تخمینی یکی از کاربران انجمن ردیت (Reddit)، ممکن است سیارات داخل بازی در مقیاس 1 به 20 طراحی شده باشند. البته، بسیاری از متغیرها می‌توانند در این محاسبات دخیل باشند و از همین رو با قاطعیت نمی‌توان در مورد صحت نتیجه این محاسبات اظهارنظر کرد. همچنین در همان برنامه Kinda Funny XCast، تاد هاوارد تأیید کرده که استارفیلد در ابتدای عرضه خود هیچ وسیله نقلیه زمینی یا ابزار ماهیگیری نخواهد داشت. این عنوان قرار است روز 6 سپتامبر (15 شهريور) برای ایکس باکس سری ایکس و اس و همچنین رایانه‌های شخصی عرضه شود. البته، دسترسی زودهنگام برای دارندگان نسخه‌های Premium و Constellation Edition از اول سپتامبر (10 شهريور) آغاز خواهد شد.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین