استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، در مصاحبه با IGN به عرضه بازی GTA 6 روی پلتفرم PC اشاره کرد.
بازیهای سری GTA معمولاً ابتدا برای کنسولها منتشر میشوند و نسخه PC آنها بعد از مدتی به بازار میآید، که این روند به یک الگو در تاریخ فرنچایز تبدیل شده است.
به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از گیمفا بنابراین، با توجه به سابقه سری Grand Theft Auto، به نظر میرسد که GTA 6 مدت قابل توجهای پس از انتشار نسخههای PS5 و Xbox Series X/S در پاییز امسال، برای PC نیز عرضه شود. هرچند که هنوز این موضوع به طور رسمی تایید نشده، اما روند گذشته نشان میدهد که اتفاق رخ خواهد داد.
در یک مصاحبه با IGN، استراوس زلنیک، رئیس شرکت Take-Two، به بحث درباره اهمیت روزافزون بازار بازیهای کامپیوتری پرداخت و نحوه استراتژی این ناشر برای عرضه بازیها روی پلتفرم PC را توضیح داد. او به این نکته اشاره کرد که PC به سرعت در حال تبدیل شدن به یک بازار حیاتی برای صنعت بازیها است و این شرکت برای به حداکثر رساندن دسترسی و فروش بازیهای خود، به طور فزایندهای روی این پلتفرم متمرکز خواهد شد.
او در مورد بازی اخیر استودیوی Firaxis، عنوان Civilization 7، توضیح داد:
این بازی به طور همزمان برای کنسولها، PC و سوییچ منتشر شده است. اما در مورد سایر بازیهای ما، معمولاً همه پلتفرمها به طور همزمان هدف قرار نمیگیرند. Rockstar ابتدا بازیهای خود را برای یک سری پلتفرمها منتشر کرده و سپس آنها را برای سایر پلتفرمها عرضه میکند. ما شاهد این بودهایم که کامپیوتر به بخش اساسیتری از بازاری که قبلاً به طور عمده به کنسولها اختصاص داشت، تبدیل شده است. و صادقانه بگویم، بعید نیست که این روند همچنان ادامه یابد. البته، نسل جدید کنسولها هم به نوبه خود خیلی زود وارد بازار خواهد شد.
بر اساس پیشبینیهای شرکت تحقیقاتی DFC Intelligence، بازی GTA 6 میتواند تنها از پیشخریدها بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کند و به بزرگترین عرضه سال ۲۰۲۵ در تمامی حوزههای سرگرمی تبدیل شود.
DFC پیشبینی کرده است که GTA 6 در سال اول عرضه خود بیش از ۳.۲ میلیارد دلار فروش خواهد داشت، که این مقدار دو برابر درآمد GTA 5 در سال ۲۰۱۳ است. این رقم بهطور قابلتوجهای بیشتر از فروش بزرگترین فیلمهای سال ۲۰۲۴ همچون Inside Out 2 با ۱.۷ میلیارد دلار و Deadpool & Wolverine با ۱.۳ میلیارد دلار خواهد بود.