بر اساس پتنت جدیدی که در Tech4Gamers منتشر شده است، سونی در تلاش است تا با بهرهگیری از یادگیری ماشینی، لگ و تأخیر در بازیهای آنلاین گیمرهای پلیاستیشن را به حداقل برساند.
این پتنت به نام Timed Input/Action Release از تکنیکهای پیشبینی استفاده میکند تا دکمههایی که بازیکنان انتخاب میکنند را پیشبینی کرده و به سرور ارسال کند. این فرآیند به گیمرها امکان میدهد تا با کمترین تأخیر ممکن واکنشهای خود را در بازی اعمال کنند.
به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از ایمنا کمپانی PatentScope این پتنت را اعلام کرده و توضیح داده است که یادگیری ماشینی قبل از فشردن دکمه کنترلر توسط بازیکن، دکمه مورد نظر را به سرور ارسال میکند.
پس از تأیید بازیکن، این عمل در بازی صورت میگیرد و به این ترتیب میزان لگ به حداقل میرسد. این فناوری میتواند تجربه بازیهای آنلاین را برای گیمرها بهبود بخشیده و رقابتپذیری بیشتری در بازیها ایجاد کند.