یوشینوری کیتاسه ، تهیهکننده سری Final Fantasy ، باور دارد که شرکت Square Enix دیگر نمیتواند روی عناوین انحصاری تک پلتفرمی حساب باز کند.
به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از گیمفا در مصاحبه جدید خود با سایت IGN Brazil، یوشینوری کیتاسه، تهیهکننده فرنچایز معروف و محبوب Final Fantasy و کارگردان Final Fantasy VII اورجینال، به نگرانیهای مربوط به فروش ضعیف Final Fantasy VII Rebirth اشاره کرد. عنوان مذکور جدیدترین قسمت در سهگانه ریمیک Square Enix است. در ماه سپتامبر بود که ناشر مذکور جلسهای برای به اشتراک گذاشتن نتایج مالی خود برگزار کرد. در همین جلسه بود که بازیکنان به شکست عناوین جدید این کمپانی در زمینه سودآوری و فروش پی بردند. بازیهای Final Fantasy XVI و Final Fantasy VII Rebirth در لیست شکستهای این شرکت قرار گرفتند.
کیتاسه با اشاره به مراسم PlayStation Parnerts Awards امسال که توسط سونی در ژاپن برگزار شد، انتظارات فروش را در یک چهارچوب قرار داد. این Final Fantasy VII Rebirth بود که با قرار گرفتن کنار Black Myth Wukong و Elden Ring Shadow of the Erdtree توانست جایزه Grand Award را دریافت کند. این جایزه به یکی از ۳ عنوان پرفروش سال تعلق میگیرد. قرار گرفتن در میان سه بازی برتر، به او اطمینان داد که بازی وی به یک سطح قدرتمندی از فروش دست یافته است.
تهیهکننده Final Fantasy VII Rebirth اعلام کرد در حالی که او از رسیدن بازی خود به این جایگاه خاص از فروش راضی است، اما در چشمانداز گیمینگ حقایقی نیز وجود دارند. ظاهراً به خاطر ذات بازیهای مدرن (اشاره به افزایش هزینه ساخت)، دیگر انحصاری بودن عناوین Square Enix برای یک پلتفرم منطقی نیست. او باور دارد که این ناشر بزرگ باید بازی Finaly Fantasy VII Rebirth را در اختیار تمامی بازیکنان قرار دهد.
سهگانه Final Fantasy VII Remake یک عنوان انحصاری موقت PS5 بود که پس از گذشت یک سال و نیم، روی پلتفرم PC منتشر شد. حالا مدت زمان انحصاری Final Fantasy VII Rebirth به اتمام رسدیه و نسخه PC در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ (۳ بهمن ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد. کیتاسه احتمالاً میخواهد هر دو عنوان خود را روی Nintendo Switch 2 و کنسولهای ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر کند. او میخواهد قسمت سوم و نهایی این سهگانه به صورت همزمان روی تمامی پلتفرمها در دسترس قرار گیرد.