با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نگرانی کارشناسان از شیوع تب بازی «همستر کامبت»؛ امنیت اطلاعات‌تان را در خطر یک «طرح پانزی» قرار داده‌اید!
عکس : همستر کامبت

همزمان با شیوع تب بازی « همستر کامبت » و پیوستن افراد به این بازی به امید کسب درآمد در آینده، چندین نگرانی اصلی در مورد این بازی وجود دارد. به دلیل استفاده این‌ بازی از پلت‌فرم تلگرام، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در این بازی مطرح است، همچنین برخی منتقدان احتمال تبدیل شدن این بازی به یک «طرح پانزی» را مطرح می‌کنند که در آن سود سرمایه‌گذاران از طریق جذب سرمایه‌گذاران جدید تامین می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار بازی و گیمینگ سایت شات ایکس و به نقل از سیتنا «همستر کامبت» یک بازی به اصطلاح «بازی برای کسب درآمد» (P2E) کلیکی و شبیه به بازی قدیمی‌تر «نات‌کوین» است که در آن کاربران یک صرافی ارز دیجیتال را مدیریت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری و کسب درآمد می‌توانند همستر‌های خود را ارتقا دهند تا بتوانند با کسب امتیاز بیشتر، صعود خود را سریع‌تر کنند. کاربران در این بازی با کلیک بر روی همستر انیمیشنی سکه جمع‌آوری می‌کنند و می‌توانند سکه‌های خودر را ذخیره و یا آن‌ها را صرف ارتقای همستر خود کنند. این بازی همچنین دارای یک سیستم مبارزه نوبتی است که در آن کاربران می‌توانند یکدیگر را در نبردهای بازیکن در برابر بازیکن (PvP) به چالش بکشند. هر همستر ویژگی‌های خاصی از قبیل قدرت، سرعت و استقامت دارد که بر نتیجه نبردها تاثیرگذار است. بازیکنان می‌توانند با استفاده از آیتم‌های خاص و یا شرکت در رویداد‌های بازی همسترهای خود را ارتقا دهند.

دلایل وایرال شدن بازی همستر کامبت در ایران:



۱. پتانسیل کسب درآمد:

مهم‌ترین عامل وایرال شدن همستر کامبت در ایران، قابلیت کسب درآمد از طریق این بازی است.

در شرایط اقتصادی کنونی، بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد خود هستند.

همستر کامبت به عنوان یک بازی که به طور بالقوه می‌تواند سودآوری داشته باشد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.



۲. سادگی و جذابیت:

همستر کامبت یک بازی بسیار ساده و در عین حال جذاب است.

گیم‌پلی این بازی به گونه‌ای است که برای هر رده سنی قابل فهم و لذت‌بخش است.

این سادگی و جذابیت، باعث شده تا افراد زیادی به این بازی جذب شوند و آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.



۳. تبلیغات و بازاریابی:

صاحبان بازی همستر کامبت از طریق کانال‌های مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و وب‌سایت‌ها، اقدام به تبلیغات و بازاریابی برای این بازی کرده‌اند.

این تبلیغات در جذب مخاطبان جدید و افزایش محبوبیت بازی موثر بوده است.



۴. عدم وجود محدودیت‌های خاص:

برخلاف برخی از بازی‌های دیگر، همستر کامبت برای شروع و ادامه بازی نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت هزینه ندارد.

این موضوع باعث شده تا این بازی برای طیف وسیع‌تری از افراد در ایران قابل دسترس باشد.



۵. همگام بودن با ترندها:

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال و بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین در سراسر جهان از جمله ایران، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند.

همستر کامبت با ترکیب این دو موضوع، توانسته است توجه طیف وسیع‌تری از افراد را به خود جلب کند.



درآمدزایی

به جرات می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل محبوبیت این بازی امکان درآمدزایی است. « همستر کامبت » به کاربرانش متعهد شده که در آینده‌ای نزدیک می‌توانند سکه‌هایی را که در طول بازی به‌دست آوردند، به فروش رسانده و یا به رمز‌ارز دیگری تبدیل کنند. کاربران همچنین می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را به این بازی متصل کنند.

همستر‌های دیجیتال این بازی نیز به صورت ان‌اف‌تی (NFT) ذخیره می‌شوند و کاربران می‌توانند آن‌ها را خرید و فروش کنند.

یکی دیگر از عناصر هیجان‌انگیز این بازی برای کاربران، سکه‌های اولیه رایگان است. کاربران با پیوستن به کانال تلگرام این بازی با طی مراحل ساده‌ای می‌توانند تعداد از پیش تعیین‌شده‌ای توکن دریافت کنند.



نگرانی‌ها

چندین نگرانی اصلی در مورد این بازی وجود دارد. به دلیل استفاده این‌بازی از پلت‌فرم تلگرام، نگرانی‌هایی مبنی بر امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در این بازی مطرح است.

همچنین برخی منتقدان احتمال تبدیل شدن این بازی به یک «طرح پانزی» را مطرح می‌کنند که در آن سود سرمایه‌گذاران از طریق جذب سرمایه‌گذاران جدید تامین می‌شود.

به عبارتی در حالی که بسیاری از افراد به امید پتانسیل کسب درآمد به جمع بازیکنان « همستر کامبت » پیوسته‌اند، اما برخی از منتقدان این بازی را یک «طرح پانزی» می‌دانند که سود سرمایه‌گذاران جدید از طریق جذب سرمایه‌گذاران بیشتر پرداخت می‌شود و در نهایت، این طرح با فروپاشی روبرو می‌شود. همچنین، برخی دیگر نگرانی‌هایی را در مورد امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران این بازی مطرح کرده‌اند.

لازم به ذکر است که هنوز نمی‌توان چه در مورد سوددهی و چه در رابطه با احتمال کلاهبرداری از طریق این بازی اظهار نظر کرد و باید منتظر رویدادهای بعدی و به‌روزرسانی‌ها باشیم.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین