با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
کنترلر DualSense نسل آینده سونی در بازی‌های دشوار به کمک گیمرها خواهد آمد!
عکس : کنترلر DualSense Edge سونی

شرکت سونی احتمالا روی توسعه یک ویژگی منحصربه‌فرد برای نسل بعدی کنترلر های DualSense خود کار می‌کند. این ویژگی به گیمر ها امکان می‌دهد تا اوقات آسان‌تری را در بازی‌ ها تجربه نمایند.

یک پتنت جدید نشان می‌دهد که هوش مصنوعی احتمالا برای غلبه بر چالش‌های دشوار در بازی‌ های ویدیویی به کمک گیمر ها خواهد آمد. بنابراین کنترلر های DualSense آینده سونی احتمالا به پیروزی کاربران در نبردهای سخت کمک خواهند کرد.

در حال حاضر سونی کنترلر DualSense خود را در مدل‌های پایه و Edge (اساسا همان پرو) به بازار عرضه می‌کند. اما یک پتنت اخیرا ثبت شده نشان می‌دهد که غول ژاپنی احتمالا روی توسعه کنترلر DualSense نسل آینده کار می‌کند.

با بررسی فهرست پتنت می‌توان دریافت که کنترلر DualSense جدید سونی احتمالا تغییرات عمده‌ای را تجربه خواهد کرد. تاچ‌پد که به‌عنوان نمایشگر نیز عمل می‌کند؛ یکی از تغییرات مشهودتر به‌شمار می‌رود. این ویژگی یک افزونه ساده به الگوی طراحی فعلی محسوب نمی‌شود؛ چرا که کنترلر جدید از سیستم یادگیری ماشینی قدرتمند و مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

کنترلر جدید DualSense برای نمایش اعلان‌های دکمه‌ها جهت انجام کارآمدترین اقدام توسط کاربران از نمایشگر تعبیه شده استفاده می‌کند. به منظور تکمیل عملکرد این ویژگی، دکمه‌ها و ماشه‌ها نیز روشن می‌شوند. این سیستم اساسا اطلاع کاربران از ورودی‌های خاص پیشنهاد شده در قسمت‌های دشوار بازی را تضمین می‌کند.

این ویژگی به لحاظ تئوری احتمالا به کاربران کمک می‌کند تا در نبردهای چالش‌برانگیز پیروز شده یا معماهای سخت را حل کنند. به عبارت دیگر با استفاده از این ویژگی حتی می‌توان در موقعیت‌های دشوار نیز پیشروی کرد.

ویژگی مورد اشاره می‌تواند به دسترس‌پذیری بیش‌تر بازی‌ها برای گیمرهای بی‌تجربه یا افراد دارای انواع خاصی از معلولیت کمک کند. با این‌حال ویژگی مذکور بایستی به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال باشد؛ چرا که ارائه راهنمایی سریع هنگام حضور در بازی احتمالا برای برخی کاربران ناامیدکننده خواهد بود؛ خصوصا اگر مدل هوش مصنوعی به درستی آموزش ندیده باشد و اقدامات نادرستی را پیشنهاد نماید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین