با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گزارش: ۸۳% از بازی‌های موبایلی سه سال پس از عرضه با شکست مواجه می‌شوند
عکس : بازی‌های موبایلی

یک گزارش جدید آمار تکان‌دهنده‌ای را در مورد بازی‌های موبایلی فاش کرده است. طبق این گزارش ۸۳ درصد از این بازی‌ها، سه سال پس از انتشار با شکست مواجه می‌شوند و ۴۶ درصد از آن‌ها در طول روند توسعه لغو می‌شوند.

یکی دیگر از جزئیات جالب گزارش مذکور این است که اکثر عناوین موبایلی در طول ۱۲ ماه اول انتشار خود به اوج درآمد می‌رسند. این میزان برای بازی‌های موبایلی در سال اول ۷۶ درصد است و در سال دوم انتشار به ۴ درصد کاهش می‌یابد.

این گزارش بر اساس مصاحبه با ۵۰۰ بازی‌ساز از بریتانیا و آمریکا صورت گرفته و توسط Atomik Research برای Good Games Don’t Die از شرکت SuperScale انجام شده و با همکاری وبسایت GamesIndustry.biz به اشتراک گذاشته شده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد در حالی که بیش از نیمی از توسعه‌دهندگان از المان‌های سرویس محور در بازی‌های خود استفاده می‌کنند، ۳۸ درصد محتوا یا به‌روزرسانی‌های معمولی را منتشر نمی‌کنند و کمتر از نیمی از آن‌ها به‌روزرسانی‌های ماهانه بازی‌های خود را منتشر می‌نمایند که منجر به این می‌شود که تنها ۵ درصد از بازی‌ها پشتیبانی پس از عرضه ۷ ساله دریافت می‌کنند.

با وجود میزان شکست عناوین جدید، ۷۸ درصد از توسعه دهندگان ترجیح می‌دهند روی این بازی‌ها کار کنند. با این حال، بیش از یک سوم از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که عدم اطمینان در صنعت بازی، آن‌ها را از توسعه‌ی بازی‌های جدید باز می‌دارد و ۳۰ درصد احساس می‌کنند که بازار فعلی برای موفقیت در آن بسیار دشوار است.

طبق گزارش SuperScale، دو سوم استودیوها مجبور به اخراج کارکنان، کوچک کردن یا کاهش بودجه‌ی خود بوده‌اند و ۲۹ درصد از توسعه‌دهندگان بودجه جذب کاربر (UA) خود را کاهش دادند.

ایوان ترانچیک (Ivan Trancik)، مدیرعامل و بنیانگذار SuperScale، در این باره می‌گوید:

بسیاری از توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایلی در مواجهه با چالش‌هایی مانند ATT، رقابت سنگین در بازار موبایل بالغ و شرایط کلان اقتصادی مانند تورم بالا، سودآور ماندن برای آن‌ها سخت است.

یافته‌های «Good Games Don’t Die white paper» به عنوان زنگ خطری برای صنعت بازی با داده‌های عملی است و توسعه‌دهندگان و ناشران را با بینشی در مورد چگونگی به حداکثر رساندن درآمد در مجموعه‌ی خود برای بازی‌های جدید و قدیمی آگاه می‌کند.

جذب کاربر (UA) در بازی‌های موبایلی شامل فرآیند جذب کاربران جدید و واداشتن آن‌ها به دانلود یک بازی یا برنامه است. UA می‌تواند از طریق تبلیغات پولی یا ارگانیک انجام شود که مزایای آن بسته به عواملی مانند سن بازی، دسته‌بندی بازی و غیره می‌تواند متفاوت باشد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین