نسمیت در مصاحبه اخیر خود با MinnMax استدلال میکند:
ما به دنیا ثابت کردیم که عناوین جهان باز ، بازی های خوبی هستند. شما میتوانید موج عظیم ساخت بازی های جهان باز را به دنبال موفقیت Skyrim مشاهده کنید.
مصاحبهکننده، بن هانسون (Ben Hanson)، سوال قابلتوجهای را مطرح میکند و آن این است که آیا تاثیر Skyrim حتی بر GTA 3 (یکی دیگر از محصولات بنیادی جهان باز) نیز غلبه میکند یا خیر؟ نسمیت پاسخ میدهد:
میتوانم بگویم که آنها نیز بخشی از این اتفاق بودند، اما من فکر میکنم وقتی عناوین GTA را بازی میکنید، تجربهای متفاوت از سبک طراحی جهان باز خواهید داشت.
آنها به دنبال یک محیط RPG خالص نیستند. نمیدانم، اما قطعاً Skyrim سهم بزرگی در تغییر نگرش جامعه بازیکنان نسبت به محصولات جهان باز داشت، نه اینکه بخواهد چیزی از ارزش عناوین GTA کم کند، زیرا آنها نیز محصولات شگفتانگیزی میسازند که احساس بسیاری از مردم را در مورد بازیهای ویدیویی تغییر داده است.
تقریبا تمام عناوین بزرگ جهان باز، بعد از Skyrim منتشر شدهاند، به استثنای خود Terraria ،Skyrim و Minecraft که همگی در سال ۲۰۱۱ عرضه گشتند. این ژانر قطعاً در دهه گذشته برجستهتر شده، اما همانطور که نسمیت نیز تایید میکند، تاثیر آثار قبلی مانند GTA 3 را هم نمیتوان نادیده گرفت.
به سختی میتوان حساسیتهای طراحی این چنینی را ردیابی کرد؛ زیرا مقایسهها و الهامات به اندازه بسیاری از نمونههایی که امروزه عرضه میشوند، واضح نیستند. برای مثال، Skyrim بر اساس Oblivion و Fallout 3 ساخته شده که هر دو بعد از GTA 3 منتشر شدند و حالا Starfield بر اساس Skyrim توسعه داده شده است.
دنبال کردن موفقیتهای مالی بسیار آسانتر است و Skyrim قطعاً از این نظر نیز عملکرد بالایی دارد؛ تنها عناوین جهان باز پیش روی آن، Minecraft و GTA 5 هستند. تعیین تأثیر دقیق Skyrim دشوار است، اما بدون شک با یکی از شناختهشدهترین و تأثیرگذارترین محصولات RPG جهان باز در تمام دوران طرف هستیم که تا به همین امروز توسط تعداد زیادی از بازیکنان تجربه میشود.
جامعه طرفداران Skyrim هنوز هم پروژههای شگفتانگیزی تولید میکنند. یکی از طرفداران، سفر یک ساله خود برای بازسازی دنیای Skyrim در Age of Empires 2 را تقریباً به پایان رسانده است.