با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گوشی ایسوس زنفون 10 معرفی شد؛ یک پرچمدار کوچک با شارژ بی‌سیم و لرزشگیر گیمبال
عکس : گوشی ایسوس زنفون 10

ایسوس زنفون 10 ( Asus Zenfone 10 ) بالاخره به صورت رسمی رونمایی شد و چندین پیشرفت مهم را نسبت به نسل قبلی خود به همراه دارد. در حالی که این گوشی از جلو کاملاً با زنفون 9 یکسان به نظر می‌رسد، اما شباهت دو گوشی در همین حد باقی می‌ماند و پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی را در بخش سخت افزاری و نرم افزاری شاهد هستیم.

این تغییرات از جدیدترین تراشه پردازشی کوالکام یعمی اسنپدراگون 8 نسل 2 شروع می‌شود که با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم همراه شده و 15 درصد محاسبات سریع‌تر، 20 درصد عملکرد بهتر در بازی‌ها و شاید مهم‌تر از همه، 15 درصد راندمان بهتر را به ارمغان می‌آورد.

مورد آخر همان چیزی است که زنفون 10 را قادر می‌سازد تا استقامت باتری 4300 میلی آمپر ساعتی خود را نزدیک به 13 درصد بهبود ببخشد. یکی از شکایات اصلی کاربران زنفون 9 عدم برخورداری از شارژ بی‌سیم بود و ایسوس با اضافه کردن پشتیبانی از فناوری شارژ 15 واتی Qi این مشکل را در زنفون 10 برطرف کرده است. با این حال، ظاهراً هیچ تغییری در سیستم شارژ سیمی و 30 وات HyperCharge وجود ندارد.

در زنفون 10 همچنان شاهد به‌کارگیری یک صفحه نمایش امولد 5.9 اینچی با وضوح 1080 در 2400 پیکسل هستیم، اما نرخ تازه‌سازی آن به 144 هرتز افزایش یافته است. البته، بالاترین فرکانس که همان 144 هرتز است فقط برای بازی در نظر گرفته شده و بنابرین، در اکثر موارد شما همان نمایشگر زیر 6 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را در اختیار خواهید داشت. ابعاد کوچک بدنه و نمایشگر باعث شده تا زنفون 10 همچنان جزو معدود گوشی‌های پرچمدار جمع و جور و کوچک باقی بماند.

صفحه نمایش کالیبره شده DCI-P3 دارای دقت رنگ زیر یک Delta-E و حداکثر روشنایی 1100 نیت بوده و توسط شیشه مقاوم گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

ایسوس طراحی پنل پشتی را کمی تغییر داده است، اگر چه هنوز هم مانند زنفون 9 این سیستم طراحی برای دوست‌داران ایسوس بسیار آشناست و امضای این برند را دارد. علاوه بر این، زنفون 10 دو رنگ جدید، یعنی سبز و قرمز را به رنگ‌بندی نسل گذشته، یعنی مشکی، سفید و آبی اضافه کرده است.

دوربین‌ها نیز به‌روز شده‌اند و سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (1/1.56 اینچی با لنز 24 میلی متری و گشودگی دیافراگم f/1.9) این بار به تثبیت کننده هیبریدی گیمبال 6 محوره مجهز شده است. یک دوربین کمکی 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در کنار این سنسور 50 مگاپیکسلی، تکمیل کننده بخش عکاسی و فیلمبرداری هستند. متأسفانه، هر دوی این دوربین‌ها فوکوس خودکار خود را از دست داده‌اند، اما ایسوس قول داده که در زنفون 10 تصویربرداری در حالت شب را بسیار بهبود بخشیده است.

با توجه به اینکه زنفون 9 در زمینه تثبیت عکس‌ها عملکرد چندان جالبی نداشت، وجود لرزشگیر گیمبال که دوربین اصلی روی آن نصب شده است، باید کاملاً چشمگیر باشد. این سیستم لرزش دوربین را با استفاده از ژیروسکوپ تشخیص می‌دهد وو سپس لرزشگیر الکترونیکی تصویر را به همراه لرزشگیر اپتیکال درگیر می‌کند تا تصویر را کمی جابجا کند و در نتیجه یک عکس کاملاً واضح را ثبت نماید.

لرزشگیر الکترونیکی تطبیقی میدان دید بهینه را بر اساس نوع عکس انتخاب می‌کند و در صورت نیاز می‌تواند بیشتر آن را برش دهد تا بهترین ثبات ممکن را ارائه کند.

زنفون 10 از سیستم تثبیت کننده گیمبال برای فعال کردن حالت Light Trail استفاده کرده و به کاربران خود امکان داده است تا از سوژه‌های متحرکی مانند مسیرهای ترافیکی، گرافیتی‌های نوری، آبشار و افراد در حال حرکت، به صورت دستی عکس بگیرند.

سوس زنفون 10 در یک جعبه سازگار با محیط زیست که بدون چسب و با استفاده از کاغذ بازیافتی و جوهر سویا ساخته شده است عرضه می‌شود. داخل این جعبه علاوه بر خود گوشی زنفون 10، یک کابل USB-C، یک شارژر 30 وات و یک قاب محافظ قرار دارد.

ایسوس گوشی زنفون 10 را از امروز در وب سایت خود و از طریق شرکای خرده فروشی منتخب عرضه می‌کند. قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل هم از 799 یورو برای نسخه پایه 8/128 گیگابایتی شروع می‌شود. با دو برابر شدن فضای ذخیره‌سازی، قیمت به 849 یورو افزایش می‌یابد، در حالی که پیکربندی 16/256 گیگابایتی نیز با پرداخت 929 یورو قابل خرید خواهد بود. البته،‌ این بالاترین پیکربندی موجود نیست و قرار است به زودی یک نسخه 16/512 گیگابایتی هم عرضه شود که قیمت آن هنوز تایید نشده است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین