با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
رونمایی سامسونگ از گوشی تاشو Galaxy Z Fold 6 Special Edition
عکس : گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن

از نظر طراحی، این گوشی دارای ضخامت ۱۰.۶ میلی‌متر و وزن ۲۳۶ گرم است، که آن را ۱.۵ میلی‌متر نازک‌تر و ۳ گرم سبک‌تر از نسخه معمولی Galaxy Z Fold 6 می‌کند.

هنگامی که این گوشی باز می‌شود، صفحه‌ نمایش داخلی آن با اندازه ۸ اینچ و نسبت تصویر ۲۰:۱۸ ارائه می‌شود، که این صفحه نمایش عریض‌ترین اندازه را در سری Galaxy Z Fold دارد.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از تکناک صفحه‌ نمایش بیرونی هم ۶.۵ اینچ با نسبت تصویر ۲۱:۹ است، که تجربه کاربری و حس در دست گرفتن آن مشابه گوشی‌های معمولی و سنتی می‌باشد.

این گوشی از فریم آلومینیومی مقاوم استفاده می‌کند و پنل‌های جلویی و پشتی آن با Corning Gorilla Glass Victus 2 پوشانده شده‌اند.


Galaxy Z Fold 6 Special Edition
عکس : Galaxy Z Fold 6 Special Edition

از نظر فنی، گوشی Galaxy Z Fold 6 Special Edition نسبت به نسخه استاندارد تفاوت‌هایی دارد. برای اولین بار در سری تاشوی Galaxy Z، این مدل با یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت تثبیت تصویر اپتیکال (OIS) عرضه می‌شود.

این دوربین با یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر همراه است. همچنین در داخل دستگاه، یک دوربین ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی روی صفحه‌ نمایش بیرونی قرار دارد.

تمامی دوربین‌ها به جز دوربین داخلی، از فیلمبرداری با کیفیت 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و دوربین اصلی حتی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد.

اندازه گوشی گلکسی زد فولد 6
عکس : اندازه گوشی گلکسی زد فولد 6

این گوشی با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy و سیستم‌عامل One UI 6.1.1 بر پایه Android 14 عرضه می‌شود.

طبق اطلاعات رسمی، این گوشی در اوایل سال ۲۰۲۵ به‌روزرسانی سیستم‌عامل One UI 7.0 با Android 15 را دریافت می‌کند. علاوه بر Android 15، دستگاه شش به‌روزرسانی دیگر سیستم‌عامل و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی را نیز دریافت خواهد کرد.

دوربین Galaxy Z Fold 6 Special Edition
عکس : دوربین Galaxy Z Fold 6 Special Edition

Galaxy Z Fold 6 Special Edition دارای یک باتری ۴,۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ بی‌سیم ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند.

از جمله ویژگی‌های ارتباطی آن می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت با e-SIM، فناوری 5G، Wi-Fi 7، Bluetooth 5.3، NFC، UWB و درگاه USB-C اشاره کرد. همچنین این گوشی دارای حسگر اثر انگشت جانبی برای امنیت بیشتر است.

صفحه نمایش گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن
عکس : صفحه نمایش گلکسی زد فولد 6 اسپشیال ادیشن

این نسخه ویژه با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و طراحی بهینه‌شده، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی و طرفداران برند سامسونگ را به خود جلب کرده و انتظارات بالایی را برای موفقیت در بازار به وجود آورده است.

این دستگاه که در چین با نام جدید Samsung Galaxy W25 عرضه خواهد شد، قرار است از تاریخ ۲۵ اکتبر در کره جنوبی با قیمت ۲,۷۸۹,۶۰۰ وون کره (معادل تقریبی ۲,۰۴۰ دلار آمریکا) عرضه شود.

این گوشی تنها در یک پیکربندی شامل ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود و طبق تصاویر موجود، این دستگاه در رنگ Black Shadow در دسترس خریداران خواهد بود.

همچنین روش‌های مختلفی برای خرید این دستگاه در کره جنوبی فراهم شده است، که از جمله آنها فروشگاه آنلاین رسمی سامسونگ و سایر فروشگاه‌های آنلاین مانند: +KT، U و T Direct Shop هستند.

همچنین این دستگاه از طریق اپراتورهای مخابراتی معروف کره جنوبی از جمله SK Telecom، KT Corporation و +LG U. نیز به صورت آفلاین عرضه می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین