با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گلکسی F05 سامسونگ با بدنه چرم مصنوعی و تراشه Helio G85 معرفی شد
عکس : گلکسی F05

سامسونگ امروز به‌طور رسمی گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه جدید خود از سری F با نام گلکسی F05 را در هند معرفی کرد.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی این گوشی در اواخر این هفته برای خرید در دسترس خواهد بود و ممکن است درمیان علاقه‌مندان به گوشی‌های ارزان‌قیمت که پنل پشتی چرمی را دوست دارند، به موفقیت بزرگی تبدیل شود.


گلکسی F05 سامسونگ

گلکسی F05 سامسونگ
عکس : گلکسی F05 سامسونگ

ازنظر مشخصات، گلکسی F05 از تراشه Helio G85 مدیاتک، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. مقدار رم را می‌توان به‌صورت مجازی تا 4 گیگابایت اضافی ازطریق قابلیت رم پلاس سامسونگ افزایش داد.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش 6.7 اینچی PLS LCD با وضوح +HD و رفرش‌ریت 60 هرتز و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ 25 واتی اشاره کرد. بااین‌حال، شارژر را خود باید تهیه کنید، زیرا این گوشی فقط با کابل USB C-to-C در جعبه عرضه می‌شود. این دستگاه همچنین تنها از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. یک اسلات کارت microSD و یک درگاه صوتی 3.5 میلی‌متری نیز برای آن درنظر گرفته شده است.

گلکسی F05 سامسونگ
عکس : گلکسی F05 سامسونگ

سیستم دوربین این گوشی از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

گلکسی F05 بسیار شبیه به گلکسی M05 است و به‌نوعی مدل تغییرنام‌یافته این گوشی به‌شمار می‌رود. خود گلکسی M05 نیز به‌نوبه خود بسیار به گلکسی A05 شباهت دارد. همه این گوشی‌ها یکسان هستند، اما گلکسی F05 به‌لطف پوشش چرمی آن متفاوت به‌نظر می‌رسد.

متأسفانه، سامسونگ در مورد اینکه آیا گلکسی F05 دارای چرم طبیعی، چرم گیاهی یا پنل پشتی پلاستیکی با طرحی چرمی است، جزئیات زیادی را ارائه نمی‌دهد. البته دو مورد اول بعید به‌نظر می‌رسند و بدنه پلاستیکی محتمل‌ترین گزینه است.

سامسونگ در اعلامیه رسمی خود از این گوشی به‌عنوان «طراحی الگوی چرمی» یاد می‌کند و اشاره‌ای به چرم طبیعی و مشتقات آن ندارد. در تئوری، این می‌تواند به این معنی باشد که چرم گیاهی یا پلاستیکی هر دو امکان‌پذیر است، اما با توجه به عبارت دقیق سامسونگ و قیمت F05، تقریباً مطمئن هستیم که این گوشی دارای یک پنل پشتی پلاستیکی است.

در مورد نرم‌افزار چطور؟ خب، گلکسی F05 اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 را اجرا می‌کند. سامسونگ همچنین از این گوشی با دو سال ارتقاء سیستم‌عامل اندروید و چهار سال آپدیت امنیتی پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ Galaxy F05 تنها در یک گزینه رنگ آبی گرگ‌ومیش عرضه خواهد شد و از 20 سپتامبر با قیمت حدود 120 دلار به‌فروش می‌رسد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین