با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ بدون نرم افزار
عکس : پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ

اگرچه عکس‌گرفتن و ذخایر تصاویر مورد علاقه در گوشی‌ها بسیار آسان است، اما همواره نگرانی از حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از دسترسی افراد به تصاویر شخصی وجود داشته است. آیا راهی برای رفع این نگرانی وجود دارد؟ خوشبختانه، جواب مثبت است. اگر می‌خواهید با نحوه مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ آشنا شوید، این مقاله برای شما است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل سایت شات ایکس و به نقل از شهر سخت افزار گوشی‌های سامسونگ به‌دلیل بهره‌مندی از قابلیت‌‎های گوناگون و کیفیت مناسب جزء پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در دنیا محسوب می‌شوند. یکی از امکانات این گوشی‌ها امکان ثبت تصویر و فیلم باکیفیت به‌لطف دوربین مناسب و قدرتمند آن‌ها است. اما چه بخواهید عکس‌ خانوادگی بگیرید یا تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را در گوشی ذخیره کنید، همیشه نگرانی از دسترسی سایر افراد به این اطلاعات حساس وجود دارد. اما نیازی به نگرانی نیست؛ خوشبختانه، امکان پنهان کردن تصاویر و فیلم‌های شخصی با فعال‌کردن گالری مخفی سامسونگ وجود دارد. در مقاله حاضر قصد داریم طریقه پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ را بدون دانلود نرم‌افزار به شما آموزش دهیم. گوشی و تبلت سامسونگ دارای قابلیتی به‌نام Secure Folder است که امکان مخفی‌سازی تصاویر و فیلم‌ها را به‌شما می‌دهد. همچنین، امکان ایجاد گالری مخفی برای گوشی سامسونگ وجود دارد. اما گالری مخفی سامسونگ کجاست و چگونه می‌توان آن را فعال کرد؟ برای آشنایی با روش مخفی كردن عکس در سامسونگ با قابلیت Secure Folder و گالری مخفی این مقاله را از دست ندهید.


مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ

مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ
عکس : مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ

اگر قصد دارید بدون نرم افزار در گوشی‌های اندروید سامسونگ عکس‌ها و فیلم‌های خود را شخصی‌سازی کرده و از دید چشمان ناشناس پنهان کنید، دستگاه شما به‌راحتی این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند.

تمامی آلبوم‌ها در گوشی سامسونگ به‌طور پیش‌فرض برای همه نمایان هستند، ولی امکان ایجاد پوشه مخفی گالری سامسونگ برای هاید کردن تصاویر وجود دارد. با فعال‌کردن گالری مخفی دیگر تصاویر داخل آلبوم به‌طور مستقیم نمایش داده نمی‌شوند و برای دیدن آن‌ها باید به گالری مخفی مراجعه کرد. در این بخش آموزش گالری مخفی سامسونگ را به شما ارائه می‌کنیم.

  • برای پنهان کردن تصاویر گالری (Gallery) را باز کنید.
  • در گوشه بالایی صفحه با لمس آیکون سه‌نقطه منوی تنظیمات را باز کنید.



با لمس آیکون سه‌نقطه منوی تنظیمات را باز کنید
عکس : با لمس آیکون سه‌نقطه منوی تنظیمات را باز کنید

  • گزینه Hide albums را لمس کنید.



گزینه Hide albums را لمس کنید
عکس : گزینه Hide albums را لمس کنید

در صفحه بازشده، می‌توانید فهرست تمامی آلبوم‌های خود را ببینید. توجه داشته باشید که آلبوم‌های پیش‌فرض مثل آلبوم عکس‌های دوربین، اکسرین‌شات‌ها یا دانلودها امکان انقال به بخش مخفی گالری سامسونگ را ندارند، ولی سایر آلبوم‌ها را می‌توان به‌راحتی مخفی کرد.

  • برای مخفی‌کردن آلبوم مورد نظر، دکمه کناری آن را مثل تصویر زیر لمس کنید.



گزینه Hide albums را لمس کنید
عکس : گزینه Hide albums را لمس کنید

در صفحه بازشده، می‌توانید فهرست تمامی آلبوم‌های خود را ببینید. توجه داشته باشید که آلبوم‌های پیش‌فرض مثل آلبوم عکس‌های دوربین، اکسرین‌شات‌ها یا دانلودها امکان انقال به بخش مخفی گالری سامسونگ را ندارند، ولی سایر آلبوم‌ها را می‌توان به‌راحتی مخفی کرد.

  • برای مخفی‌کردن آلبوم مورد نظر، دکمه کناری آن را مثل تصویر زیر لمس کنید.



آلبوم انتخاب‌شده و تصاویر و فیلم‌های داخل آن دیگر به‌طور مستقیم در گالری گوشی دیده نشده و به فضای مخفی گالری سامسونگ می‌روند
عکس : آلبوم انتخاب‌شده و تصاویر و فیلم‌های داخل آن دیگر به‌طور مستقیم در گالری گوشی دیده نشده و به فضای مخفی گالری سامسونگ می‌روند

اکنون آلبوم انتخاب‌شده و تصاویر و فیلم‌های داخل آن دیگر به‌طور مستقیم در گالری گوشی دیده نشده و به فضای مخفی گالری سامسونگ می‌روند. برای دیدن تصاویر این آلبوم باید دوباره مراحل را تکرار کرده و آن را از حالت مخفی خارج کنید.



پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ با قابلیت Secure Folder

پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ با قابلیت Secure Folder
عکس : پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ با قابلیت Secure Folder

اگرچه استفاده از گالری مخفی سامسونگ برای پنهان‌کردن تصاویر ساده و راحت است، ولی به‌اندازه کافی امن نیست. قطعاً هر کسی که از این ترفند با خبر باشد، به‌راحتی می‌تواند آلبوم شما را از حالت مخفی خارج کرده و محتوای آن را ببیند. به‌همین‌دلیل، قابلیت بسیار امن‌تری به‌نام Secure Folder برای مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ تدارک دیده شده است.

قابلیت Secure Folder با ایجاد پوشه مخفی در گوشی سامسونگ امکان پنهان‌کردن تصاویر، فیلم‌ها یا فایل‌ها را فراهم کرده و با استفاده از رمز عبور از آن‌ها محافظت می‌کند. بنابراین، اگر به‌دبنال روش ایمن‌تری برای مخفی کردن عکس در گوشی سامسونگ هستید، آموزش Secure Folder برای شما مفید خواهد بود. خوشبختانه، این قابلیت به‌طور پیش‌فرض در بیشتر گوشی‌های جدید سامسونگ وجود دارد و بدون نصب نرم‌افزار اضافی می‌توان از آن استفاده کرد. اگر تاکنون از Secure Folder برای پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ استفاده نکرده‌اید، با طی‌کردن گام‌های زیر می‌توانید آن را فعال کنید:

1- در صورتی که روی گوشی حساب کاربری سامسونگ ایجاد نکرده‌اید، باید ابتدا یک حساب ایجاد کنید.

2- اکثر گوشی‌های جدید سامسونگ از گلکسی S10 به بعد اپلیکیشن Secure Folder را به‌طور پیش‌فرض نصب دارند. اما اگر در گوشی شما وجود نداشت، با مراجعه به گلکسی استور آن را نصب کنید.

3- سپس، به تنظیمات گوشی خود رفته و به بخش Biometrics and Security مراجعه کنید. در بعضی گوشی‌ها نام این بخش Lock Screen and Security یا Security است.

4- گزینه Secure Folder را باز کنید.

5- اکنون از شما خواسته می‌شود که وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید. این کار را انجام دهید.

6- منتظر بمانید تا قابلیت مخفی کردن عکس و ویدیو با Secure Folder ایجاد شود. ممکن است این فرآیند کمی زمان‌بر باشد.

در مرجله بعد، نوع قفل Secure Folder را انتخاب کنید که می‌تواند شامل رمز عبور، الگو، پین یا اثر انگشت باشد.



Secure Folder
عکس : Secure Folder

اکنون اپلیکیشن Secure Folder مانند سایر برنامه‌های اندروید در گوشی شما قابل استفاده است و می‌توانید آن را در بین برنامه‌های خود پیدا کنید. پس از فعال‌سازی Secure Folder، وقت آن است که با نحوه استفاده از آن به‌عنوان گالری مخفی سامسونگ آشنا شویم.

  • برای انتقال یک تصویر یا فیلم گالری به Secure Folder آن را باز کرده و آیکون سه‌نقطه در پایین صفحه را لمس کنید.



از فهرست بازشده گزینه Move to Secure Folder را انتخاب کنید
عکس : از فهرست بازشده گزینه Move to Secure Folder را انتخاب کنید

  • از فهرست بازشده گزینه Move to Secure Folder را انتخاب کنید.

  • حالا از شما خواسته می‌شود که با واردکردن رمز یا اثر انگشت هویت خود را تأیید کنید.

پس از آن، تصویر یا فیلم مورد نظر به Secure Folder منتقل می‌شود. برای دسترسی به این تصاویر و فیلم‌ها باید وارد برنامه Secure Folder شده و وارد بخش گالری شوید.



نکته در مورد نرم‌افزار Secure Folder

در نظر داشته باشید که عکس عملیات فوق نیز بسیار ساده است و پس از ورود به نرم‌افزار Secure Folder سامسونگ می‌توانید با انتخاب یک فایل رسانه و سپس کلیک روی گزینه سه‌نقطه تسک بار، با انتخاب گزینه Move Out of Secure Folder، محتوای مذکور را به همان فولدر و مکانی که پیش از این در گوشی شما بوده، منتقل کنید.



مراحل بازگرداندن عکس ها مخفی به گالری در نرم افزار Secure Folder

مراحل بازگرداندن عکس ها مخفی به گالری در نرم افزار Secure Folder
عکس : مراحل بازگرداندن عکس ها مخفی به گالری در نرم افزار Secure Folder

گفتنی است اگر از برنامه Google Photos هم روی گوشی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از قابلیت Locked Folder آن برای پنهان کردن تصاویر در موبایل سامسونگ استفاده کنید.



جمع‌بندی

ممکن است در گالری گوشی خود تصاویری خصوصی داشته باشید که نمی‌خواهید بقیه آن‌ها را ببینند یا حتی عکس‌هایی خاص روی گوشی‌تان باشند که شما را یاد خاطره‌ای خاص بیندازند و دیدن همیشگی آن‌‎ها مطلوب نباشد. در هر صورت، بهره‌مندی از جای مخفی گالری سامسونگ گزینه‌ای ضروری برای شما است.

در این مقاله، با معرفی قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ جهت پنهان‌کردن تصاویر و فیلم‌ها با شما همراه بودیم. شما می‌توانید برای مخفی‌سازی موقت تصاویر خود از گالری مخفی استفاده کنید، ولی امنیت آن پایین است زیرا هر کسی می‌تواند آن‌ها را مجدداً آشکار کند. اگر امنیت تصاویر و فیلم‌ها برای‌تان بسیار مهم است، قابلیت Secure Folder با مخفی کردن عکس و ویدیو در گوشی سامسونگ و حفاظت از آن‌ها با رمز عبور گزینه بهتری برای شما خواهد بود. بااین‌حال، باید رمز مناسبی ایجاد کنید تا دچار فراموشی رمز گالری مخفی سامسونگ نشوید.



پرسش‌های متداول



چگونه گالری مخفی سامسونگ را فعال کنیم؟

برای استفاده از قابلیت گالری مخفی سامسونگ، پس از مراجعه به گالری گوشی، تنظیمات را با لمس آیکون سه‌نقطه بازکرده و گزینه Hide albums را بزنید.



حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟

حافظه پنهان گوشی سامسونگ در قالب اپلیکیشنی ازپیش‌نصب‌شده به‌نام Secure Folder در دسترس است. با داشتن حساب کاربری سامسونگ و فعال‌سازی این قابلیت می‌توانید از آن برای پنهان‌کردن تصاویر، فیلم‌ها یا فایل‌های خود استفاده کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین