با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
فراری F430‌ هنگام سوخت‌گیری در تنسی آتش گرفت
عکس : فراری F430‌

فراری F430‌ هنگام سوخت‌گیری در پمپ بنزین دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی در ایالت تنسی آمریکا رخ داد که بر اثر آن، ابرخودرو فراری به توده‌ای زغال تبدیل شد. آتش از عقب خودرو، قسمت پیشرانه، شروع شد و بلافاصله به‌سمت کابین رفت. آتش‌‌نشان‌ها پیش از آنکه آتش به جلوی خودرو برسد، آتش را مهار کردند. بااین‌حال بیشتر این ابرخودرو از بین رفت. نهادهای مختلفی پیرامون علت آتش‌سوزی تحقیق می‌کنند و هنوز هیچ توضیح رسمی دراین‌باره منتشر نشده است.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو فراری F430‌ را می‌توان یکی از بهترین سوپراسپرت‌های موتور وسط با پیشرانه V8 دانست که این برند ایتالیایی تولید کرده است. فراری F430‌ بین سال‌های 2005 تا 2009 تولید شد، سپس با مدل 458 جایگزین شد. ازآن‌جایی‌که این خودرو مدت‌هاست دیگر تولید نمی‌شود، نابودی هرکدام از آن‌ها برای مالکان و البته علاقه‌مندان خودرو دردناک است.


نگاهی به جزئیات حادثه فراری F430‌

حادثه فراری F430‌
عکس : حادثه فراری F430‌

حادثه آتش‌سوزی فراری اف 430 در ساعت 17:40 جمعه گذشته رخ داد. این فراری F430‌ در حال سوخت‌گیری بود که به ناگهان و بدون توضیح مشخصی آتش گرفت. هنوز مشخص نیست که علت این آتش‌سوزی به دلیل خطای کاربر بوده است یا آن‌که نقص خودرو یا پمپ بنزین باعث این حادثه شده‌اند.

فراری F430 که در آتش سوخت
عکس : فراری F430 که در آتش سوخت

نیروهای امدادی به‌سرعت به آتش‌سوزی واکنش نشان دادند اما تقریباً تمام خودرو در آتش سوخت. عکس‌های منتشرشده از فراری F430‌ سوخته نشان می‌دهد بیشتر بخش عقب این خودرو به توده‌ای پلاستیک ذوب‌شده و فلز تبدیل شده است. آتش به داخل کابین فراری نیز کشیده شد و تمام نمای داخلی خودرو را نابود کرد. البته نیروهای آتش‌نشانی سریع واکنش نشان داده‌اند و کاپوت، پنل‌های جلو، سپر جلو و چراغ‌های جلو دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

پس از این آتش‌سوزی، نیروهای آتش‌نشانی تمامی پمپ‌های باقی‌مانده در پمپ بنزین را خاموش کردند، مسیرهای مرتبط مسدود شدند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.

این آتش‌سوزی نخستین اتفاقی نیست که به فراری اف 430 آسیب می‌زند. طی سال‌های گذشته مالکان فراری F430‌ به مشکلات دریچه ورودی باک این خودرو اعتراض کرده‌اند اما هیچ‌گاه شواهدی از اینکه ابرخودرو فراری دچار نقص باشد، منتشر نشده است. ممکن است تحقیقات پیرامون آتش‌سوزی تنسی این مسئله را آشکار کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین