با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
متا محدودیت‌های ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام را لغو کرد
عکس : دونالد ترامپ

شرکت متا محدودیت‌های حساب فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را لغو کرد.

به گزارش سرویس اخبار شبکه های اجتماعی سایت شات ایکس و به نقل از فارس متا اعلام کرد محدودیت‌های اعمال شده روی حساب‌های فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را لغو می‌کند. شرکت متا گفت این تصمیم برای اطمینان از اینکه ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری، از جایگاهی برابر با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات برخوردار باشد، گرفته شده است.

در بیانیه متا آمده است: «در ارزیابی مسئولیت خود برای اجازه دادن به ابراز عقیده سیاسی، ما معتقدیم که مردم آمریکا باید بتوانند بر همین اساس سخنان نامزدهای ریاست جمهوری را بشنوند. در نتیجه، رئیس جمهور سابق ترامپ، به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه، دیگر مشمول مجازات تشدید تعلیق نخواهد بود.»

حساب‌های ترامپ در فیسبوک و اینستاگرام در اوایل سال 2023(۱۴۰۱) پس از یک ممنوعیت دو ساله در پی حمله طرفدارانش به کاخ سفید 6 ژانویه 2021 (۱۷دی۹۹) بازگردانده شد اما برخی محدودیت‌های آن پابرجا مانده بود.

در یک پست وبلاگی از متا در ژانویه 2023 (دی۱۴۰۱) آمده است: «در صورتی که آقای ترامپ محتوای نقض‌کننده بیشتری پست کند، محتوا حذف و بسته به شدت نقض، بین ۱ ماه تا ۲ سال تعلیق خواهد شد».

اکنون متا گفته که دیگر لازم نیست جریمه های اعمال شده روی حساب های ترامپ اعمال شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین