به گزارش خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری علم وفناوری آنا، شرکت مادر متا روز دوشنبه اعلام کرد که کاربران فیسبوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا برای نسخههای بدون آگهی شبکههای اجتماعی به عنوان راهی برای رعایت قوانین حفظ حریم خصوصی دادههای این اتحادیه، ماهانه ۱۲.۹۹ یورو پرداخت خواهند کرد.
این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که از ماه نوامبر، کاربران مرورگرهای دسکتاپ میتوانند ماهانه ۹.۹۹ یورو (۱۰.۵۰ دلار) پرداخت کنند، در حالی که کاربران «آی او اس» (iOS) یا اندروید اپل تقریبا ۱۲.۹۹ یورو پرداخت خواهند کرد.
این هزینه تمام حسابهای فیسبوک و اینستاگرام مرتبط را تا ماه مارس پوشش خواهد داد. در این زمان متا شروع به دریافت ۶ یورو برای هر حساب اضافی در وب و ۸ یورو برای گوشیهای هوشمند خواهد کرد.
متا پس از اینکه دادگاه عالی اتحادیه اروپا رای داد که بر اساس قوانین حفظ حریم خصوصی دادههای اتحادیه اروپا، این شرکت نمیتواند استفاده از اطلاعات شخصی را برای هدف قرار دادن افراد با تبلیغات شخصی توجیه کند، گزینه اشتراک را ارائه میکند، مگر اینکه ابتدا رضایت آنها را دریافت کند. روش اصلی این شرکت برای کسب درآمد، طراحی تبلیغات برای تک تک کاربران براساس علایق آنلاین و فعالیتهای دیجیتالی آنها است.
در یک پست وبلاگی از شرکت متا آمده است: ما به اینترنت پشتیبانی شده از تبلیغات اعتقاد داریم که به افراد امکان دسترسی به محصولات و خدمات شخصیسازی شده را بدون توجه به وضعیت اقتصادی آنها میدهد.
این شرکت افزود که به روح و هدف این مقررات اروپایی در حال تحول احترام میگذارد و ما متعهد به پیروی از آنها هستیم. بر اساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرمهای متا باید قبل از ردیابی کاربر برای اهداف تبلیغاتی، رضایت صریح را کسب کنند.
در بیانیه این شرکت آمده است: گزینه پرداختی "نیازهای رگولاتورهای اروپایی را متعادل میکند در حالی که به کاربران حق انتخاب میدهد و به متا اجازه میدهد به خدمت رسانی به همه مردم ادامه دهد. اوایل ماه جاری گزارش شد که قانون گذاران اروپایی در حال بررسی میزان هزینهها و اینکه آیا آنها برای افرادی که نمیخواهند هدف تبلیغات قرار بگیرند، بیش از حد گران هستند یا خیر، هستند.
کاربران ۱۸ ساله و بالاتر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، به علاوه سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین همچنان امکان ادامه استفاده از فیسبوک یا اینستاگرام با تبلیغات را خواهند داشت.
متا گفت باتوجه به حکم حریم خصوصی اروپا به دنبال این است که یک تجربه تبلیغاتی مفید و مسئولانه به نوجوانان با توجه به حکم حریم خصوصی اروپا فراهم کند.