با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
همکاری «G42» و «NVIDIA» برای تقویت فناوری آب و هوا از طریق هوش مصنوعی
عکس : همکاری G42 و NVIDIA برای تقویت فناوری آب و هوا از طریق هوش مصنوعی

شرکت G42 که در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات ابری تخصص دارد، روز جمعه از همکاری خود با شرکت آمریکایی Nvidia با هدف ارتقای فناوری آب و هوا خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار محیط زیست سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا شرکت G42 که در زمینه هوش مصنوعی و محاسبات ابری تخصص دارد، روز جمعه از همکاری خود با شرکت آمریکایی Nvidia با هدف ارتقای فناوری آب و هواخبر داد.

این کار با تمرکز بر توسعه راه‌حل‌های هوش مصنوعی با هدف بهبود قابل توجه پیش‌بینی‌های آب و هوا در سطح جهان انجام می‌شود.

این همکاری مبتنی بر NVIDIA Earth-2 است، یک پلتفرم باز که دسترسی به پیش‌بینی‌های آب و هوا را با استفاده از شبیه‌سازی‌های بهبود یافته با وضوح بالا، توسط هوش مصنوعی تسریع می‌کند.


جزئیات مرحله اول

دو شرکت G42 و NVIDIA در مرحله اول همکاری خود، بر روی توسعه یک مدل پیش‌بینی آب و هوا با دقت یک کیلومتر مربع تمرکز کرده‌اند، تا دقت نظارت بر پیش‌بینی‌های هواشناسی را افزایش دهند. آزمایشگاه آب و هوا در ابوظبی امارات، مرکزی برای تحقیق و توسعه خواهد بود، که تعهد هر دو شرکت را به پایداری زیست‌محیطی تقویت می‌کند.

این مرکز تلاش‌ها را برای توسعه راه‌حل‌های سفارشی آب و هوا، که از بیش از ۱۰۰ پتابایت داده‌های زمین‌شناسی بهره می‌برد، افزایش می‌دهد.

پینگ شیائو، مدیر عامل گروه G42 ، گفت که ابتکار با NVIDIA نشان‌دهنده تعهد به استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی به روش‌های نوآورانه و عملی برای غلبه بر مهمترین چالش‌ها در دنیای امروز ما، به عنوان ایجاد آب و هوای فنی «Earth-2» است. آزمایشگاه در ابوظبی به ما این امکان را می‌دهد که از توانایی‌ها و تخصص هر دو طرف در تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور دستیابی به آینده‌ای پایدار برای همه بهره‌مند شویم.

این همکاری همچنین بر ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای ادغام قابلیت‌های پ یش‌بینی آب‌وهوا ی بهبودیافته با داده‌های جامع پشتیبانی‌شده توسط معیارها و تجسم‌ها، تمرکز دارد که از سازمان‌ها در سراسر جهان در دستیابی به اهداف پایداری خود از طریق استراتژی‌های زیست‌محیطی با اطلاعات و داده‌های دقیق حمایت می‌کند.

گام مهم

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA ، گفت که همکاری با G42 گام مهمی در جهت استفاده از هوش مصنوعی برای درک و پیش‌بینی پدیده‌های اقلیمی با دقت بی‌سابقه است.

وی افزود که آزمایشگاه آب و هوای فنی Earth-2 موتوری برای راه‌حل‌های زیست‌محیطی با استفاده از آخرین فناوری‌های پیشرفته رایانه‌ای خواهد بود تا میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن بهره‌مند شوند.

با ترکیب تخصص G42 در هوش مصنوعی و توان محاسباتی NVIDIA ، این همکاری به یک انقلاب اساسی در راه‌حل‌های آب و هوایی کمک می‌کند، ترکیبی از دقت علمی با کاربرد عملی در زندگی واقعی، ایجاد تغییر اخلاقی در صنایع و اکوسیستم‌ها.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین