با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تولید برق خانگی با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی
عکس : گل آفتابگردان فتوولتائیکی

یک شرکت فناو استرالیایی با الهام از طبیعت، گامی نوین در جهت تولید برق خانگی برداشته است. این شرکت با ابداع دستگاهی به نام گل هوشمند POP که شبیه گل آفتابگردان است، روشی خلاقانه و کارآمد برای تولید برق در خانه ارائه کرده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم گل هوشمند POP متشکل از۱۲گلبرگ است که هرکدام ازآنها به پنل‌های خورشیدی مجهزشده‌اند.

این گلبرگ‌ها در طلوع خورشید به طور خودکار باز می‌شوند تا نور خورشید را به بهترین نحو جذب کنند.

الکساندر سواتک، مدیرعامل اسمارت فلاور، دراین‌باره می‌گوید: «ما در طراحی این دستگاه از طبیعت الهام گرفته‌ایم. آفتابگردان به طور ذاتی از انرژی خورشید به بهترین شکل استفاده می‌کند و به همین دلیل، این گل را به عنوان الگوی خود انتخاب کردیم.»


مزایای گل هوشمند POP:

تولید برق خانگی با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی
عکس : تولید برق خانگی با نخستین گل آفتابگردان فتوولتائیکی

کارآمدی بالا: این دستگاه در مقایسه با پنل‌های خورشیدی معمولی پشت‌بامی تا ۴۰ درصد برق بیشتری تولید می‌کند.

ظرفیت تولید بالا: گل هوشمند POP می‌تواند سالانه بین ۳۴۰۰ تا ۶۲۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کند که به مراتب بیشتر از نیاز یک خانوار اروپایی است.

نگهداری آسان: گلبرگ‌های این دستگاه در پایان روز بسته می‌شوند و با برس‌هایی که به پشت هر پنل متصل هستند، تمیز می‌شوند.

خنک‌کنندگی بهتر: ماژول‌های این دستگاه تهویه عقب دارند که به خنک‌کنندگی بهتر آنها و افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی کارایی‌شان کمک می‌کند.

مقاوم دربرابر باد: گل هوشمند POP در برابر بادهای شدید نیز مقاوم است و در صورت وزش باد با سرعت بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت، به طور خودکار جمع می‌شود و با افت سرعت باد دوباره به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

گل هوشمند POP در دو مدل پایه و Plus عرضه می‌شود. مدل Plus به باتری مجهز است و می‌تواند انرژی خورشیدی را ذخیره کند. همچنین، سیستم گل هوشمند EV نیز برای شارژ خودروهای برقی طراحی شده است.

این نوآوری، تحولی بزرگ در صنعت تولید برق خانگی به شمار می‌رود و به افراد سراسر جهان کمک می‌کند تا به روشی پاک و کارآمد، برق مورد نیاز خود را تامین کنند.علاوه بر مزایای ذکر شده، گل هوشمند POP زیبایی ظاهری خاصی نیز دارد و می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در حیاط یا باغ شما مورد استفاده قرار گیرد.با استفاده از گل هوشمند POP ، شما می‌توانید به نفع حفظ محیط زیست قدم بردارید و از وابستگی به سوخت‌های فسیلی رهایی یابید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین