با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
غول صنایع نظامی آمریکا از پهپاد هیبریدی خود رونمایی کرد!
عکس : پهپاد XRQ-۷۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش گجت‌نیوز، شرکت نورثروپ گرومن، غول دفاعی ایالات متحده، اولین تصویر واضح از پهپاد نمایشی پیشرانه الکتریکی هیبریدی سری SHEPARD خود را که با نام XRQ- ۷۳ نیز شناخته می‌شود، منتشر کرد. تصویری که در رأس تمام اخبار نظامی جهان قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار پهپاد سایت شات ایکس و به نقل از خبرآنلاین این سیستم هوایی بدون سرنشین که برای دارپا(آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) توسعه یافته، به تازگی عنوان رسمی X-plane با کد XRQ-۷۳ را دریافت کرده است.


پهپاد XRQ-۷۳؛ نخستین پهپاد هیبریدی جهان

پهپاد XRQ - ۷۳ SHEPARD حاصل همکاری مشترک نورثروپ گرومن و شرکت تابعه آن، اسکالید کامپوزیتس است. این پروژه تحت برنامه “X-prime” دارپا قرار دارد و از معماری الکتریکی هیبریدی و فناوری‌ های اجزای آن برای تسریع در توسعه یک هواپیمای جدید با قابلیت‌های خاص برای وزارت دفاع آمریکا استفاده می‌کند. این هواپیما از نظر معماری پیشرانه و رده قدرت در سطح پیشرفته‌ای قرار خواهد گرفت.

استیو کومادینا، مدیر برنامه SHEPARD، در این خصوص می‌گوید: ایده پشت برنامه X-prime دارپا، استفاده از فناوری‌ های نوظهور و کاهش ریسک‌های یکپارچه‌سازی در سطح سیستم است تا به سرعت یک هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت مأموریت‌های طولانی‌مدت و امکان عملیاتی شدن سریع را توسعه دهیم. برنامه SHEPARD در حال ارتقا دادن یک معماری پیشرانه خاص و رده قدرت به عنوان نمونه‌ای از مزایای بالقوه برای وزارت دفاع است.پیمانکار اصلی پروژه SHEPARD بخش سیستم‌های هوافضای شرکت نورثروپ گرومن در ردوندو بیچ، کالیفرنیا هستند

هواپیمای بدون سرنشین XRQ- ۷۳ در دسته گروه ۳ قرار می‌گیرد و وزن آن تقریبا ۱۲۵۰ پوند خواهد بود. نخستین پرواز XRQ- ۷۳ برای اواخر سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است.

SHEPARD یک برنامه X-prime است که از معماری الکتریکی هیبریدی سری و برخی از فناوری‌ های اجزای پروژه قبلی GHO که توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا و IARPA انجام شده بود، استفاده می‌کند. سیستم پیشرانه الکتریکی هیبریدی با هدف ارائه قابلیت پرواز با کارایی بالاتر و با طول عمر بیشتر طراحی شده است. ادغام ویژگی‌های پنهانکاری و سامانه‌های ناوبری پیشرفته، XRQ- ۷۳ را به ابزاری چندمنظوره برای طیف وسیعی از کاربردهای دفاعی تبدیل می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین