با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
درخواست FCC برای مقابله با روبوکال‌ یا تماس‌های رباتیک هوش مصنوعی سیاسی
عکس : روبوکال‌
.

از ماه فوریه همه روبوکال‌های هوش مصنوعی در آمریکا، چه سیاسی و چه غیر سیاسی، ممنوع شدند اما شرکت‌های بزرگ مخابراتی هنوز هیچ برنامه‌ای برای اجرای آن اعلام نکرده‌اند.



به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا جسیکا روزنوورسل، رئیس FCC، مجموعه‌ای از نامه‌ها را به 9 شرکت بزرگ مخابراتی، از جمله AT&T و Comcast، تهیه کرده است تا از آنها بپرسد که آیا واقعاً کاری در مورد تماس‌های رباتیک (روبوکال‌های) سیاسی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌دهند یا خیر.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، مهارت هوش مصنوعی در تقلید صدای انسان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ به عنوان مثال یکی از دیپ‌فیک‌های صوتی به رای‌دهندگان گفته بود که نیازی نیست تا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات نیوهمپشایر شرکت کنند.

روزنوورسل نوشت: «ما می‌دانیم که فناوری‌های هوش مصنوعی پر کردن شبکه‌های ما با دیپ‌فیک‌هایی که برای گمراه کردن و خیانت به اعتماد استفاده می‌شوند را ارزان و آسان خواهند کرد. دیدن اینکه شبیه‌سازی صدای هوش مصنوعی برای جعل هویت نامزدها در طول انتخابات استفاده می‌شود بسیار تکان‌دهنده است. از آنجایی که دسترسی‌پذیری ابزارهای هوش مصنوعی برای بازیگران بد و کلاهبرداران در حال افزایش است، ما باید هر کاری که می توانیم انجام دهیم تا این زوائد را از شبکه‌های خود دور نگه داریم».

شایان ذکر است که از ماه فوریه همه روبوکال‌های هوش مصنوعی در آمریکا، چه سیاسی و چه غیر سیاسی، ممنوع شدند اما شرکت‌های بزرگ مخابراتی هنوز هیچ برنامه‌ای برای اجرای آن اعلام نکرده‌اند. با این حال، این حکم به دادستان‌های کل ایالت‌ها این امکان را می‌دهد که افرادی را که در این تماس‌های رباتی غیرقانونی دخیل هستند تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

طبق گزارش US News & World Report، روزنوورسل همچنین تلاش کرده است کمپین‌های سیاسی را وادار کند تا افشا کنند که آیا آنها از هوش مصنوعی در تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی استفاده کرده‌اند یا خیر. با این حال، این طرح پیشنهادی با مخالفت رئیس جمهوری‌خواه کمیسیون انتخابات فدرال مواجه شده است. شان کوکسی در نامه‌ای به روزنوورسل نوشت که این طرح اختیارات FEC را برای اجرای قانون مبارزات انتخاباتی فدرال بازنویسی می‌کند و باعث چالش قانونی می‌شود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین