با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
۲۵ میلیون کلاهبرداری، دردسر هوش مصنوعی و «جعل عمیق» برای کارمند هنگ‌کنگی
عکس : ۲۵ میلیون به باد رفت؛ دردسر هوش مصنوعی و «جعل عمیق» برای کارمند هنگ‌کنگی

گروهی از کلاهبرداران اینترنتی با استفاده از فناوری دیپ‌فیک یا جعل عمیق موفق شدند یک کارمند مالی هنگ‌کنگی شاغل در شرکتی چندملیتی را فریب داده و بدون دردسر مبلغ ۲۵ میلیون دلار از او دریافت کنند.

دیپ‌فیک یا جعل عمیق از نمونه امکاناتیست که با فناوری هوش مصنوعی در دسترس قرار گرفته است. با استفاده از این امکان وحشتناک، شما می‌توانید ویدیوها را دست‌کاری کرده و تصاویر را تغییر دهید، به نحوی که فرد در حال بیان اظهارات یا اجرای حرکاتی است که در دنیای واقعی هرگز آن‌ها را انجام نداده است.

به گزارش سرویس اخبار هوش مصنوعی سایت شات ایکس و به نقل از العین یورونیوز به نقل از پلیس هنگ‌کنگ نوشت: «کارمند مالی یک شرکت چندملیتی در هنگ‌کنگ مدعی شده که پس از ویدیوکنفرانسی که با مدیر ارشد مالی شرکت داشت و چند نفر از همکارانش را نیز در این جلسه مشاهده کرد، طبق درخواست مدیریت، مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار هنگ‌کنگ معادل ۲۵.۶ میلیون دلار آمریکا را بصورت مخفیانه به حسابی واریز کرد.

پلیس هنگ‌کنگ در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه پیرامون این کلاهبرداری عنوان کرد که شش نفر را در ارتباط با این موضوع تاکنون دستگیر کرده است.

به گفته مقامات، کلاهبرداران از هشت کارت شناسایی دزدیده شده در هنگ‌کنگ برای ثبت ۹۰ درخواست وام و تقاضای افتتاح ۵۴ حساب بانکی بین ژوئن تا سپتامبر سال گذشته استفاده کرده‌اند. همچنین دست‌کم در ۲۰ مورد از جعل عمیق‌ جهت فریب برنامه‌های تشخیص چهره، با بهره‌گیری از تصاویر کارت شناسایی افراد، استفاده شده است.

این نوع کلاهبرداری و استفاده ترسناک از فناوری دیپ‌فیک شبیه به استفاده مشابه از نرم‌افزار فوتوشاپ در دهه‌های قبل است‌. زمانی‌که برخی از سارقان با دست‌کاری عکس‌ها و تصاویر افراد مشهور، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند.

اخیرا برخی از متخصصان دنیای تکنولوژی مخالفت خود را با فناوری هوش مصنوعیو امکانات وحشتناکی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد اعلام کرده‌اند.

در اواخر ماه گذشته نیز پخش تصاویر پورنوگرافیک از تیلور سوئیفت ستاره پاپ آمریکایی که توسط هوش مصنوعیتولید شده بود، باعث بالا گرفتن بحث‌ها درباره پتانسیل آسیب‌رسان فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعیشد. تصاویری که پیش از حذف شدن از دسترس کاربران در فضای مجازی ده‌ها میلیون بازدید داشته است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین