با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
طرح مفهومی گوشی هوشمند لوکس اپل با نام آیفون ویژن منتشر شد
عکس : گوشی آیفون ویژن

بر اساس گزارش وبسایت BGR، آنتونیو دروزا؛ طراح مشهور استودیو ADR Studio Design طرح مفهومی جدیدی از آیفون که بر پایه کامپیوتر فضایی اخیرا معرفی شده اپل موسوم به ویژن پرو ایجاد شده را منتشر نموده است.

این طرح مفهومی ، آیفون ویژن نامگذاری شده و مجهز به یک نمایشگر آبشاری است که تجربه بصری فراگیر و لبه به لبه را برای کاربران رقم می‌زند. مشخصه Space Audio به کاربران امکان می‌دهد تا صدایی فراگیر را تجربه نموده و بر اساس موقعیت مکانی انتشار صداها به درک شنیداری واقعی از آنها دست پیدا کنند.

دوربین‌های واید و اولترا واید با سیستم دوربین لنز مایع جایگزین شده و به منظور دستیابی به قابلیت زوم استثنائی از لنز پریسکوپی بهره‌برداری شده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها آیفون 15 پرو مکس در اواخر سال جاری میلادی عرضه شده و نخستین مدل آیفون با لنز پریسکوپی به‌شمار خواهد رفت.

پنل پشتی دستگاه مجهز به نمایشگری موسوم به Back Screen بوده و این نمایشگر کوچک به منظور نشان دادن اعلان‌ها و ویجت‌ها بدون نیاز به چرخاندن صفحه گوشی به سمت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح مفهومی آیفون ویژن از تراشه‌های قدرتمند M2 و R1 اپل استفاده می‌کند. این ترکیب تراشه هم‌اکنون در اپل ویژن پرو نیز به‌کارگیری شده و به آیفون ویژن امکان می‌دهد تا به سطوح عملکردی فراتر از سایر گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند.

این دستگاه مجهز به درگاه USB-C بوده و از شارژ 30 واتی MagSafe پشتیبانی می‌کند. به‌نظر می‌رسد که دکمه‌های جانبی از نوع لمسی حالت جامد بوده و فاقد ماهیت فیزیکی هستند. وارد نمودن فشار روی این دکمه‌ها موجب ایجاد بازخورد لمسی شده و احساس فشردن یک دکمه فیزیکی را به کاربران القاء می‌کند.

شایعات مطرح شده در اوایل سال 2023 از به‌کارگیری دکمه‌های لمسی حالت جامد در گوشی‌های سری آیفون 15 پرو حکایت داشتند. بر اساس گزارش‌ها، هزینه‌ها و پیچیدگی تعویض دکمه‌های فیزیکی در سال جاری موجب شده تا اپل برای افزودن این فناوری به مدل‌های برتر گوشی‌های هوشمند خود تا زمان تولید سری آیفون 16 پرو در سال 2024 منتظر بماند.

برجستگی‌های بالایی و پایینی پنل پشتی به دستگاه امکان می‌دهد تا حتی هنگام قرارگیری نمایشگر به سمت بالا نیز به شکلی کاملا تخت روی سطوح مختلف قرار گیرد. با توجه به عدم وجود سینی سیم‌کارت روی گوشی به‌نظر می‌رسد که آیفون ویژن صرفا از eSIM پشتیبانی خواهد کرد.

سیم‌کارت داخلی روی مادربرد گوشی نصب شده و فعالسازی آن در مقایسه با سیم‌کارت فیزیکی آسان‌تر خواهد بود. بعلاوه تعویض دستگاه‌ها با استفاده از eSIM نیز ساده‌تر خواهد بود. این نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 2200 نیتی در فضاهای غیرمسقف بوده و باتری آن نیز قادر به تامین انرژی مورد نیاز گوشی برای مدت یک روز کامل خواهد بود.

در این میان حتی قیمت‌گذاری آیفون ویژن نیز از ماهیتی مفهومی برخوردار است. این دستگاه با قیمت‌گذاری 1599 دلار یا مبلغ ماهیانه 73.29 دلار برای مدت 24 ماه به بازار عرضه خواهد شد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین