با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
نگاهی به مدل مفهومی گوشی رول شونده موتورولا رایزر
عکس : وشی رول شونده ، موتورولا
در حالی که صفحات نمایش تاشو به آرامی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی صنعت موبایل هستند، نمایشگرهای قابل قبول هنوز یک فناوری نوظهور بوده اند و در مرحله ابتدایی ابتدایی توسعه توسعه قرار دارند. ایده این نمایش بسیار ساده است: شما با یک نمایش نشان‌پذیر می‌بینید که جای آن روی خودش را دارد، رول شده و می‌چرخد و بخشی از آن را می‌بینید که پنهان است. این ایده‌ای است که دقیقاً در مدل مفهومی گوشی جدید موتورولا خواهد بود. در نمایشگاه MWC 2023، نمونه مفهومی اولیه از گوشی رول شونده موتورولا به نمایش گذاشته شده و در کلام باید گفت بسیار جالب است. این است که گوشی‌های رول در بیشتر کاربردی‌تر از گوشی‌هاشو می‌شوند. این گوشی‌ها اندازه و فرم کوچکی داشته و در این حالت کاملاً قابل استفاده از هس. اما زمانی که به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید صفحه نمایش را گسترش دهید و با یک گوشی بزرگتر کار کنید. در انتها پس از اتمام کار، نمایشگر در داخل گوشی جمع شده پشت آن میچرخد تا به راحتی جیب جا شود و حمل شود و راحت تر باشد.

گوشی رول شونده موتورولا رایزر: قد بلندتر شدن در هنگام نیاز!

موتورولا برای گوشی رول می شود رایزر فرم طراحی کوچک را انتخاب کرده است. در حالت، این گوشی دارای صفحه نمایش ۵ اینچی Poled با نسبت ۱۵ به ۹ است که پنل نمایشگر توسط BOE Display تولید شده است. در مقایسه پرچمدارهای مدرن ۶ اینچی و بالاتر به استفاده از آن‌ها عادت کرده‌ایم گوشی‌ها واقعاً کوچک هستند، اما که سری ریزر و سری گلکسی به فلیپ زدند به ما نشان دادند، استفاده از گوشی‌های گوشی‌های مختلف و جیبی جیبی وجود داشت. نمایشگر رول موتورولا رایزر از قسمت پایین پیچیده از پشت بدنه بالا می‌آید حدود یک سوم از بخش پشتی را می‌پوشاند. فقط کافیست دو بار روی دکمه پاور در بدن ضربه بزنید تا سیستم وارد عمل می شود و نمایشگر را به بالا بچرخند. باز شدن نمایشگر حدود سه ثانیه طول می‌کشد و نهایت می‌توان با یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی نسبت به تصویر ۲۲ به ۹ کار کرد. در این بین، رابط کاربری اندروید نیز به خوبی با این تغییر اندازه خود را مطابقت می‌دهد. برنامه‌ها به عمودی کشیده می‌شوند و آیکن‌ها برای سریع‌تر کردن برنامه‌ها در صفحه اصلی دوباره می‌شوند. موتورولا همچنین حال ساخت تصاویر پس زمینه ویژه‌ای که به طور خودکار با این دگردیسی می‌شوند. در حالت، گوشی رول می‌شود موتورولا شبیه به پرچمدارانی است که به آن‌ها عادت کرده‌ایم. و اینجاست که شباهت‌ها و تفاوت‌ها با ریزر و دیگر گوشی‌های تاشو می‌شود. صفحه نمایش گوشی کاملاً بلند و کاربرپسند است اما تاشوهای معمولی در آن زمان می‌شود از دسترش خارج نمی‌شود. در عوض، شما در دو سوم همان صفحه یک فرم طراحی جدید و فشرده دسترای را نشان دهید. در واقع این طراحی بیشتر شبیه به سری گوشی‌های کشویی موتورولا رایزر است به همین دلیل نام رایزر نیز انتخاب شده است. اگر دوباره فشار دهید دو بار ضربه بزنید به سمت پایین می‌چرخید و پنهان می‌شود. همچنین، نمایش می‌تواند کمتر برود دوربین سلفی و بلندگو نیز در فوقانی نمایان شوند. مانند هر موتورولا، این گوشی نیز جسچرهای حرکتی موتو پشتیبانی می‌کند، بنابراین وقتی داخل برنامه دوربین هستید حرکت مچ دست می‌توانید با یک دوربین سلفی منتقل شوید. نقطه ضعف اصلی رایزر ضخامت و وزن آن است. علیرغم ارتفاع کمتر در مقایسه با مدل، این گوشی هنوز هم بسیار است و ۲۱۰ وزن گرم دارد از بسیاری از پرچمدارهای بزرگتر مانند ۷ پرو و گلکسی گلکسی اس ۲۳ اولترا است.

نمایشگری که هم اصلی است و هم ثانویه!

گوشی رول موتورولا رایزر می‌تواند ویژگی کاربردی مهم را در یک شکل طراحی هم جمع کند. به عنوان، صفحه نمایش را می‌توانم به گونه‌ای تنظیم کنم که به طور خودکار بزرگ شود (بدون نیاز به ضربه زدن بر روی دکمه پاور). فرض کنید در حال تماشای یک ویدیوی یوتیوب هستید و گوشی را به حالت افقی تبدیل می کنید . در این، نمایشگر به طور خودکار شروع چرخش می‌کند تا فضای نمایشی به شما بدهد و شما را در غرق کند. یا اگر ایمیلی را تایپ کنید، با تبدیل شدن به شما اجازه می‌دهید صفحه کلید مجازی راحت تر استفاده کنید بدون اینکه جلوی ایمیل را روی صفحه نمایش نمایش دهید. وقتی هم گوشی را به پایین روی میز خود می‌دهید، قسمتی از نمایشگر است که در پشت بدنه به عنوان یک نمایشگر پشتی ثانویه عمل می‌کند. این صفحه کوچک می‌تواند اعلان‌ها را نشان دهد به صورت همیشه روشن، زمان و وضعیت آب و را همیشه جلوی چشمان‌تان می‌دهد. با این حال، جالب‌ترین مورد استفاده از نمایشگر پشتیبان در برنامه دوربین است. هر زمانی که عکس می‌گیرید، می‌توانید روی یک ضربه ضربه بزنید تا صفحه نمایش پشت را بزنید. در این اگر از دوربین پشتی برای گرفتن سلفی، نمایشگر پشتی دوربین را به شما نشان می دهد اگر برای عکاسی از دیگران استفاده می کنند، یک انیمیشن شکل زیبا در نمایشگر پشتی نمایش داده می شود لبخند زدن را به سوژه سوژه عکاسی کند. با توجه به شرایط بسیار خوبی برای عکاسی با دوربین اصلی مهیا اما در کمال تعجب فعلاً هیچ خاصیت برای گرفتن عکس سلفی در این حالت در نظر نظر گرفته نشده است. در حالی که به می‌رسد با ترفندهایی مانند دادن تایمر به عکس سلفی، اما موتورولا می‌گوید که حال بررسی می‌شود از حرکات دستی برای گرفتن عکس استفاده کنید تا با دوربین اصلی عکس سلفی بگیرید.

گوشی رول شونده موتورولا رایزر: یک مفهوم جالب با ابهامات زیاد

موتورولا ایده بسیار جالبی را در گوشی رول شونده رایزر پیاده کرده است. بر خلاف مدل‌های مفهومی، این گوشی اصلاً نیست و برعکس، کاملاً جالب به نظر می‌رسد. نمایشگرهای رول شونده هنوز نتوانسته اند به جریان اصلی تبدیل شوند. علاوه بر پیچیدگی‌هایی که در یک صفحه نمایش تاشو دارد، در طراحی جدید باید یک سیستم موتوری، کم مصرف و قابل اعتماد نیز برای چرخاندن صفحه نمایش وجود داشته باشد. در حال حاضر، مدل مفهومی رایزر دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی لیتری است که ممکن است موتور نمایشگر ۵ اینچی کوچک باشد اما در حالت باز شده ۶٫۵ اینچی کافی است. همچنین، در حال حاضر مشخص است که اگر چند بار نمایشگر را کوچک کنید، مکانیزم چرخاندن و چقدر انرژی مصرف می کند. استحکام و دوام نیز از دیگر اظهارنظرهای بزرگ در خصوص طرحی است. موتورولا نمونه گوشی خود را در یک قاب شفاف به نمایش گذاشته و ممکن است برای حفاظت از گوشی باشد. بدون وجود محافظ، قسمتی از صفحه نمایش در پشت بدنه قرار می‌گیرد کاملاً در معرض آسیب قرار نمی‌گیرد آن را با خیال راحت روی سطوح مختلف قرار می‌دهد. همچنین، این مکانیسم قابل طراحی است که به همان اندازه از ارتقاء یابد، همچنین بسیار آسیب‌پذیر است. به خصوص در هنگام سقوط گوشی، پایین یا گوشه‌های آن با زمین، آسیب می‌تواند کاملاً جدی باشد. در باز شده نیز قسمت بالایی نمایشگر که بدنه اصلی جدا شده است بسیار به نظر می‌رسد، چرا تنها چند متر میلیون ضخامت دارد و اگر در این حالت به زمین بیفتد است که جان سالم به در می‌آورد! حتی اگر این نگرانی‌ها و ابهامات نیز مشخص شوند، بزرگترین سوال باقی مانده است: چه زمانی وارد بازار می‌شود؟ موتورولا می‌گوید گوشی مفهومی رول می‌شوند یکی از بخش‌های آزمایشگاه ۳۱۲ این شرکت که فناوری‌های مربوط به آینده را دنبال می‌کنند. اما ما می‌دانیم که این فناوری در حال حاضر تقریباً وجود دارد. ال جی سال ۲۰۲۰ یک گوشی رول را معرفی کرد و اوپو نیز مدل اوپو ایکس (OPPO x) را در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشت. فناوری صفحه تاشو بسیار موفق شده است: محکم‌تر و خطر شکستن نمایشگرها هم بسیار است. بنابراین، باقی مانده مکانیزم موتور چرخاننده است که به نظر نمی‌رسد تعداد زیادی برای توسعه و تجاری‌سازی نیاز داشته باشد. گوشی‌های رول یک پیشرفت عالی از نمایشگرهای تاشو و بهترین استفاده را از فضا. در این طراحی، گوشی اصلی بسیار جمع‌وجور کاربرپسند است و در عین این موضوع باعث می‌شود هیچ امکاناتی از امکانات و ویژگی‌ها نمی‌شود. چرا که زمان نیاز بود می‌توانید نمایشگر را بسازید و از آن استفاده کنید. نظر شما چیست؟ آیا این نوع گوشی‌ها می‌توانند صنعت آینده موبایل را به خود اختصاص دهند؟ نظرات خود حتماً از طریق بخش کامنت‌ها در همین مطلب با ما و خوانندگان اسمارتک نیوز در میان می‌روند.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین